TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Na co skarżą się pasażerowie kolei?
- Opublikowano: 13.02.2020 12:15:04
Na co skarżą się pasażerowie kolei?

W 2019 r. do Urzędu Transportu Kolejowego wpłynęło łącznie 1341 skarg pasażerów. To minimalnie mniej, niż rok wcześniej, gdy do UTK trafiło ich 1348.

W 2019 r. do Urzędu Transportu Kolejowego wpłynęło łącznie 1341 skarg pasażerów. To minimalnie mniej, niż rok wcześniej, gdy do UTK trafiło ich 1348.

Wzrosła liczba skarg na higienę, komfort i jakość obsługi, a spadła na rozkład jazdy pociągów. Najwięcej skarg wysyłanych do UTK jest pocztą elektroniczną.

Na przestrzeni ostatnich pięciu lat  średnio rocznie do Urzędu wpływa ok. 1400 zgłoszeń pasażerskich. Tendencja ta utrzymała się mimo wzrostu liczby przewiezionych przez kolej pasażerów (z 310 mln w 2018 r. do blisko 336 mln osób w 2019 r Główne tematy, których dotyczyły skargi pasażerów w 2019 r., to:

·         niedostateczny komfort podróży i niewłaściwa postawa drużyn konduktorskich (571 zgłoszeń),

·         niedogodny rozkład jazdy i punktualność pociągów (475 zgłoszeń),

·         nieprawidłowe funkcjonowanie kanałów sprzedaży biletów oraz niewystarczająca informacja pasażerska (339 zgłoszeń).

Każde zgłoszenie może dotyczyć wielu obszarów.

Najczęstszym kanałem kontaktu pasażerów z Urzędem była poczta elektroniczna (1031 zgłoszeń) oraz  interaktywny formularz kontaktowy (224 zgłoszenia). Ponadto konsultanci UTK udzielili łącznie 1500 porad za pośrednictwem infolinii pasażerom.

Sygnały przekazywane nam przez pasażerów są bardzo ważnym źródłem informacji o problemach występujących na styku systemu kolejowego i jego klientów. Poza pomocą w indywidualnych przypadkach rozwiązujemy także systemowe problemy, wskazując podmiotom kolejowym obszary, które wymagają poprawy. Wyraźnie widać, że proponowane przez nas kanały cyfrowego kontaktu z Urzędem cieszą się zainteresowaniem ze strony pasażerów. Ponad 3/4 wszystkich zgłoszeń w 2019 r. obsłużyliśmy drogą elektroniczną – ocenia dr inż. Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
UTK
pasażer
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.