TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Myrda: Może się zdarzyć, że Koleje Dolnośląskie podniosą ceny biletów
InfoRail.pl - Opublikowano: 12.11.2019 10:45:21
Myrda: Może się zdarzyć, że Koleje Dolnośląskie podniosą ceny biletów

Koleje Dolnośląskie walczą o to, by nie musiały podnieść cen biletów ani ograniczyć regionalnych połączeń. Tak może się zdarzyć, gdy spółka PKP S.A przeforsuje pomysł nowej opłaty – tzw. dworcowej – poinformował Tymoteusz Myrda, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.

Koleje Dolnośląskie walczą o to, by nie musiały podnieść cen biletów ani ograniczyć regionalnych połączeń. Tak może się zdarzyć, gdy spółka PKP S.A przeforsuje pomysł nowej opłaty – tzw. dworcowej – poinformował Tymoteusz Myrda, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.

Za to, że pasażerowie mogą skorzystać z dworcowej infrastruktury, przewoźnicy kolejowi mieliby wnosić specjalną opłatę. W przypadku Kolei Dolnośląskich mowa o kwocie ponad 2,38 mln zł (tylko za rok 2018). Decyzję, że PKP S.A mają prawo taką opłatę naliczać, wydał Prezes Urzędu Transportu Kolejowego. Koleje Dolnośląskie zaskarżyły ją do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu – podał Myrda.

Poinformował, że Koleje Dolnośląskie płacą już za ulokowane na dworcach biura obsługi klienta, punkty informacyjne, kasy i biletomaty oraz tablice informacyjne. Teraz jeszcze miałyby płacić za każdorazowe zatrzymanie się pociągu na stacji z budynkiem dworca. W podobnej sytuacji, jak Koleje Dolnośląskie, znaleźli się też inni przewoźnicy, m.in. Arriva Polska.

Jak argumentują Koleje Dolnośląskie, dla PKP S.A.:

- nie ma znaczenia, czy pasażer skorzystałby z dworcowej poczekalni, bo to o nią tylko tak naprawdę chodzi (za korzystanie z barów, toalet i innych udogodnień płacą już pasażerowie i wynajmujący powierzchnię handlową przedsiębiorcy),

- nie ma znaczenia, czy na takiej stacji w ogóle ktoś wsiadłby lub wysiadł z pociągu,

- nie ma znaczenia, że bez pociągu (za którego kursy płaci do spółki przewoźnik z pasażerem) dworzec będzie martwy,

- nie ma znaczenia, że opłata dworcowa nie jest przewidziana w ustawie o transporcie kolejowym.

Pasażerskie przewozy kolejowe były, są i będą usługami deficytowymi. Te, które realizują Koleje Dolnośląskie, są dofinansowywane z budżetu województwa – przychody z biletów to zaledwie 40% kosztów funkcjonowania transportu kolejowego na Dolnym Śląsku – podał Myrda. Mimo to nasz samorząd od lat dokłada starań, by zapewnić mieszkańcom gęstą sieć transportu publicznego i zwalczyć niekorzystne skutki wykluczeń komunikacyjnych – dodał.  



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Dolnośląskie
PKP SA
dworzec
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.