Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Modernizacje i zakupy w Wielkopolsce

inforail
01.02.2019 11:37
0 Komentarzy

WojewództwoWielkopolskie przyjęło budżet na 2019 rok. Zaplanowane są w nim środki namodernizacje i zakup taboru.

Wydatki bieżące określone zostały na poziomie 220,6 mln zł.Część z tej kwoty – 174 mln zł zostanie przeznaczona na dotacje dla spółek –rekompensata za usługi w publicznym transporcie zbiorowym (Przewozy Regionalne,Koleje Wielkopolskie) oraz na utrzymanie funkcjonowania Poznańskiej KoleiMetropolitarnej. Pozostałe środki zostaną spożytkowane na utrzymanieinfrastruktury.

Dalsze pieniądze samorząd chce przeznaczyć na zakup imodernizacje taboru. I tak na nowe pociągi zabezpieczono 238 mln zł, nautrzymanie już posiadanych 9,6 mln zł na modernizacje oraz 42,9 mln zł nanaprawy rewizyjne.

Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail.pl Wielkopolska napewno nie kupi Linków, bo PESA nie podpisała umowy. Jest jeszcze cień szansy naprzejęcie zamówienia przez Newag, ale na razie samorząd musi płacić Arrivie zawynajem czterech szt-ów. Najprawdopodobniej przetarg na nowe jednostki zostaniepowtórzony.

Zakontraktowane są natomiast Elfy2. Także od PESY. Pierwszemają zostać dostarczone jeszcze w tym roku. Doświadczenia innych województwpokazują jednak, że plan może być trudny do zrealizowania.

Sporo trzeba będzie zainwestować także w utrzymanie taboru.Urząd Marszałkowski zapowiada, że w 2019 roku będzie musiał wysłać na przeglądyP4 dziesięć Elfów. Na tory wrócić mają EN57AKW. Naprawę główną ma przejść SA108i dwa SA105. Do tego dochodzą koszty związane z bieżącym utrzymaniem inaprawami awaryjnymi pojazdów kolejowych.


Komentarze