TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Modernizacja stacji kolejowej Zielona Góra na finiszu
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 20.02.2020 16:45:35
Modernizacja stacji kolejowej Zielona Góra na finiszu

Podróżujący ze stacji kolejowej Zielona Góra mogą korzystać z wind i systemu informacji pasażerskiej. Wygodne przejścia na perony zapewnia zadaszenie i rozbudowane przejście podziemne. Niebawem formalnie zakończy się modernizacja stacji i jej otoczenia.

Podróżujący ze stacji kolejowej Zielona Góra mogą korzystać z wind i systemu informacji pasażerskiej. Wygodne przejścia na perony zapewnia zadaszenie i rozbudowane przejście podziemne. Niebawem formalnie zakończy się modernizacja stacji i jej otoczenia.

Jak poinformował w czwartek Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP PLK SA, na stacji kolejowej kończą się właśnie odbiory zrealizowanych zadań.

"Drugi etap inwestycji warty jest 38 mln zł i został zrealizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowych S.A. we współpracy z miastem" – powiedział Śledziński.

poprawiło warunki obsługi zielonogórskiej stacji. Przeszklona wiata i nowe oświetlenie zapewnią podróżnym ochronę w trudnych warunkach atmosferycznych.

Śledziński przypomniał, że w 2019 r. podróżni zyskali łatwiejszy dostęp do peronów przez zmodernizowane przejście podziemne. Tunel rozbudowany do 44 m łączy ul. Dworcową z ul. Towarową, zapewniając dogodne dojście do peronów z obu stron miasta.

"Dla osób mających trudności z poruszaniem się jest winda i pochylnie. Osobom niewidzącym i niedowidzącym w drodze do pociągu pomagają specjalne nakładki w alfabecie Braille'a zamontowane na poręczach" – wymienił.

Inwestycja poprawiła również system komunikacji obok stacji. Przebudowa wiaduktu nad ul. Batorego zapewniła sprawny i bezpieczny ruch kolejowy. Kierowcy zyskali szerszą jezdnię, a piesi korzystają z bezpiecznego dojścia do centrum Zielonej Góry chodnikami oddzielonymi od ulicy barierkami.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zrealizowały drugi etap inwestycji we współpracy z miastem w ramach projektu dot. modernizacji linii kolejowej nr 273.

"W Zielonej Górze roboty w ramach drugiego etapu rozpoczęły się w październiku 2017 r. Modernizacja stacji kosztowała ok. 31,7 mln zł, a wiaduktu ok. 6,3 mln zł. Formalne zakończenie wszystkich prac jest planowane w najbliższych tygodniach" – dodał Śledziński.  



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Zielona Góra
stacja
remont
PKP PLK