TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Modernizacja odcinka Opole – Kędzierzyn Koźle nadzorowana
InfoRail.pl - Opublikowano: 19.02.2018 12:30:37
Modernizacja odcinka Opole – Kędzierzyn Koźle nadzorowana (foto: PKP PLK)

Modernizacja odcinka Opole – Kędzierzyn Koźle na międzynarodowej trasie E 30 ma zapewniony nadzór – poinformowały PKP PLK.

Modernizacja odcinka Opole – Kędzierzyn Koźle na międzynarodowej trasie E 30 ma zapewniony nadzór – poinformowały PKP PLK.

Projekt Opole – Kędzierzyn Koźle jest największą inwestycją PLK w województwie. Prawie o połowę skróci czas podróży między stolicą Opolszczyzny a Kędzierzynem Koźle. Zwiększy się komfort obsługi na 10 stacjach i przystankach. Dziś podpisana została umowa na pełnienie nadzoru nad opracowaniem dokumentacji projektowej i robotami budowlanymi, warta ponad 9,5 mln zł.

PKP PLK informują, że na terenie województwa opolskiego realizowany jest jeden z największych kolejowych projektów modernizacyjnych. Przedsięwzięcie dotyczy modernizacji magistrali kolejowej E 30 na odcinku Kędzierzyn Koźle – Opole Zachodnie. W Krajowym Programie Kolejowym wartość projektu wynosi blisko 630 mln zł.

Dla sprawnej realizacji tak dużego przedsięwzięcia - właściwego zarządzania, sprawnego nadzoru i terminowego wykonania, w tym koordynacji wszystkich kontraktów zawartych w ramach projektu oraz prowadzenie nadzoru środowiskowego, PLK podpisały umowę na pełnienie nadzoru nad opracowaniem dokumentacji projektowej i robotami budowlanymi z firmą EKOCENTRUM Sp. z o.o. z Wrocławia.

PKP PLK przypominają, że modernizacja linii E 30 na odcinku Kędzierzyn Koźle – Opole Zachodnie – obejmuje przebudowę 44 linii kolejowej. Nowe tory, urządzenia zabezpieczające i sterowania ruchem oraz nowa sieć trakcyjna zapewnią szybszy i sprawniejszych przejazd pociągów.

Linia zostanie przystosowana do ruchu pociągów z prędkością do 160 km/h. Zwiększy się komfort odprawy podróżnych. Na 10 stacjach i przystankach 20 przebudowanych peronów, będzie wyposażonych w nowe wiaty, ławki i oświetlenie oraz dostosowanych do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Bezpieczeństwo na skrzyżowaniach dróg z linią kolejową poprawi modernizacja 27. przejazdów kolejowo-drogowych. Sprawniejszy przejazd ciężkich składów towarowych zapewni odnowienie 66 obiektów inżynieryjnych m.in. mostów i wiaduktów. Zwiększy się przepustowość trasy, na której obecnie przejeżdża 80-90 pociągów (w tym 50 pasażerskich) na dobę.

Prace na linii E 30 na odcinku Kędzierzyn Koźle – Opole Zachodnie obejmą również rzebudowę największego mostu kolejowego nad Odrą w Opolu. Plany zakładają dobudowanie nowej konstrukcji mostowej. Każdy z dwóch torów będzie na osobnym moście (obecnie 2 tory są jednym). Projektowanie przewidziano do lipca 2019.

Podpisane dotychczas umowy 21.09.2017 r.:

· 412 mln zł (netto), na opracowanie dokumentacji projektowej oraz realizację robót budowlanych w formule "projektuj i buduj" na podstawie materiałów opracowanych w ramach projektu "Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kędzierzyn Koźle – Opole Zachodnie".

· 3,8 mln zł (netto), na opracowanie dokumentacji projektowej na podstawie materiałów opracowanych w ramach projektu Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kędzierzyn Koźle – Opole Zachodnie" na odcinku Opole Groszowice – Opole Zachodnie.

Wartość projektu "Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kędzierzyn Koźle – Opole Zachodnie" w zakresie linii nr 136 od km -0,206 do km 37,511 oraz linii nr 132 od km 94,281 do km 101,100 wynosi 628,5 mln zł. Dofinansowanie ze środków unijnych CEF (Connecting Europe Facility – "Łącząc Europę") przeszło 397,3 mln zł.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Opole
Kedzierzyn-Koźle
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.