TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Modernizacja E30 zgodnie z planem
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 09.07.2018 15:58:57
Modernizacja E30 zgodnie z planem

Modernizacja trasy kolejowej E30 między Katowicami i Krakowem przebiega zgodnie z harmonogramem; zakończy się w 2020 r. - zapowiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Po remoncie czas przejazdu pociągów między stolicami województw wyniesie ok. 1 godz.

Modernizacja trasy kolejowej E30 między Katowicami i Krakowem przebiega zgodnie z harmonogramem; zakończy się w 2020 r. - zapowiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Po remoncie czas przejazdu pociągów między stolicami województw wyniesie ok. 1 godz.

"Modernizacja trasy kolejowej E30 to jedno z najważniejszych zadań kolejowych w Polsce" - ocenił Adamczyk, który w poniedziałek wizytował budowę. Jak podkreślił, inwestycja, której realizacja notowała kilkuletnie opóźnienia, ma niebagatelne znaczenie zarówno dla ruchu dalekobieżnego, jak i połączeń aglomeracyjnych w ramach aglomeracji krakowskiej i śląskiej.

"Dziś mogliśmy potwierdzić, że wszystkie odcinki i wszystkie kontrakty realizowane są zgodnie z oczekiwaniami i udaje się utrzymać tempo tych prac" - dodał Adamczyk i przypomniał, że prace remontowe wykonywane są przy utrzymaniu ruchu pociągów na tyle, na ile to możliwe.

Według niego po modernizacji czas podróży 77-km odcinkiem trasy E30 między Katowicami i Krakowem, którą obecnie pociągi przemierzają w 2 godz. i 30 minut, skróci się do około 1 godz.

Prezes PKP PLK Ireneusz Merchel poinformował, że prace na linii E30 między stolicami Małopolski i woj. śląskiego obecnie koncentrują się w Małopolsce przede wszystkim na odcinku między Krzeszowicami i Trzebinią. Zadanie to notuje kilkuletnie opóźnienie - powinno być gotowe w kwietniu 2014 r.

Umowę na wykonanie inwestycji podpisano w październiku zeszłego roku z konsorcjum Torpolu i Budimeksu. Wartość planowanych prac to blisko 600 mln zł. Za te pieniądze przebudowanych będzie 47 km torów i sieci trakcyjnej, oraz 45 obiektów inżynieryjnych. Powstanie nowe lokalne centrum sterowania ruchem kolejowym w Trzebini, a także przebudowane zostaną perony w Trzebini, Dulowej, Woli Filipowskiej, Krzeszowicach.

Prezes PKP PLK zadeklarował, że ostatni odcinek i cała trasa Kraków-Katowice powinny być gotowe w drugiej połowie 2020 r. Wtedy pociągi pojadą nią z prędkością 160 km/h, co pozwoli im pokonać trasę między stolicami woj. małopolskiego i śląskiego w ciągu godziny. Szacowana wartość całego projektu wynosi ponad 2 mld zł.

Z kolei na terenie Krakowa trwa modernizacja linii kolejowej Kraków Główny Towarowy - Podłęże, biegnącej przez centrum miasta. To obecnie najważniejsza inwestycja na terenie krakowskiego węzła kolejowego.

w ramach modernizacji tej linii kolejowej, PKP PLK wybudują 56 nowych obiektów, m.in. mostów, wiaduktów i przejść podziemnych. Wykonawca rozpoczął już przebudowę 40 obiektów.

Rozpoczęte w lipcu zeszłego roku prace modernizacyjne linii średnicowej E30 zakładają zastąpienie nową, 850-metrową estakadą nasypu ziemnego biegnącego przez centrum Krakowa i dobudowanie na nim dwóch par torów oraz powstanie nowych mostów na Wiśle i stacji kolejowych. Inwestycja o wartości 240,8 mln euro, z czego unijne dofinansowanie wynosi 194,9 mln euro, powinna się zakończyć w 2020 r.

Kontrakt obejmuje modernizację blisko 20-km odcinka torowiska. Prace wykonywane są na liniach kolejowych nr 133 i 91. Wymieniona zostanie sieć trakcyjna, rozjazdy i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Dla usprawnienia ruchu aglomeracyjnego i zwiększenia przepustowości zarządca infrastruktury dobuduje dwie pary torów na odcinku biegnącym przez centrum miasta - od stacji Kraków Główny Osobowy do stacji Kraków Płaszów, a także jedną parę na odcinku Kraków Płaszów - Kraków Bieżanów.

Przebudowane będą cztery stacje kolejowe: Kraków Główny Towarowy, Kraków Główny Osobowy, Kraków Płaszów, Kraków Bieżanów. Powstaną także dwa dodatkowe przystanki dla pociągów Kolei Małopolskich i Szybkiej Kolei Miejskiej - Kraków Grzegórzki i Kraków Złocień, które wyposażone będą m.in. w system informacji pasażerskiej; dostosowane będą też dla osób niepełnosprawnych.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Kraków
Katowice
modrnizacja
  • Krzysztof Kasperski – 09.07.2018

    Ok 1,00 godz czy 1,59 godz ?

  • Michał R. Kowalski – 09.07.2018

    Znając dobre praktyki polskiej kolei, około godziny oznacza w praktyce 1:09 dla jednego pociągu w dobie, pozostałe 1:15-1:25. Czyli Vhandlowa gdzieś między 55 a 65kmh, świetnie jak na XXI wiek!

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.