TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Modernizacja 76 siódemek – SIWZ
InfoRail.pl - Opublikowano: 24.11.2017 11:26:18 8 komentarzy
Modernizacja 76 siódemek – SIWZ

I wracamy do tematu modernizacji 76 siódemek PKP Intercity, zaglądając jednocześnie do SIWZ.

I wracamy do tematu modernizacji 76 siódemek PKP Intercity, zaglądając jednocześnie do SIWZ.

Jaki zatem jest zakres modernizacji? Otóż w ramach prac należy wykonać m.in.:

1) Montaż ergonomicznego fotela po stronie maszynisty w dwóch kabinach lokomotywy z zapewnieniem pełnego zakresu regulacji foteli (montaż według potrzeb, jeżeli nie były zamontowane wcześniej);

2) montaż izolacji cieplnej i akustycznej dwóch kabin lokomotywy (ściany, sufit oraz podłoga);

3) zamontowanie klimatyzatorów (schładzanie powietrza) w dwóch kabinach lokomotywy;

4) Wymiana szyb czołowych w dwóch kabinach lokomotywy na szyby klejone z ogrzewaniem elektrycznym i wyprowadzeniem przewodów elektrycznych na kostkę zaciskową nad dolną ramą okienną wewnątrz kabiny maszynisty- jeżeli zamontowane są szyby bez ogrzewania;

5) montaż rolet przeciwsłonecznych na szybach czołowych i bocznych w dwóch kabinach lokomotywy (światło okien zasłonięte w 100%);

6) montaż nowego generatora SHP;

7) zainstalowanie elektronicznych stabilizatorów napięcia obwodu czuwaka aktywnego;

8) instalacja elektronicznych regulatorów temperatury kabin maszynisty;

9) należy wymienić tradycyjne projektory czołowe na projektory halogenowe, według potrzeb, jeżeli nie były zamontowane wcześniej;

10) obrócenie boczników silników trakcyjnych o 180 stopni (wyjście przewodów zasilających skierowane w dół), według potrzeb, jeżeli nie były zamontowane wcześniej;

11) zabudowa drugiego kanału pneumatycznego Radio Stop (wydzielenie w osobny kanał Radio Stop), według potrzeb, jeżeli nie były zamontowane wcześniej;

12) wymiana wszelkich elementów i urządzeń lokomotywy, w których budowie stosowane są materiały zawierające azbest, na elementy i urządzenia pozbawione jego obecności (między innymi: komory gasikowe styczników WN, wykładziny izolacyjno – tłumiące i inne tym podobne), według potrzeb, jeżeli nie były zamontowane wcześniej;

13) rozdzielenie obwodów ogrzewania tj. wtyków i gniazd wg projektu "PKP Intercity" S.A., według potrzeb, jeżeli nie były zamontowane wcześniej;

14) zabudowa wycieraczek szyb czołowych prawej i lewej (nad górną krawędzią szyby) z napędem elektrycznym i spryskiwaczami szyb, sterowane jednym włącznikiem i regulatorem elektronicznym umieszczonym po prawej stronie pulpitu maszynisty, umożliwiającym następujące tryby pracy:

- pozycja 0 - wyłączony

- pozycja 1 - praca ciągła

- pozycja 2 – praca przerywana 1-szy zakres czasowy

- pozycja 3 – praca przerywana 2-gi zakres czasowy

- pozycja 4 – praca przerywana 3-ci zakres czasowy

15) zabudowa nowych radiotelefonów cyfrowych umożliwiając łączność w systemie GSM-R/VHF, według potrzeb, jeżeli nie były zamontowane wcześniej;

16) Zamontowanie nowych prędkościomierzy elektronicznych.

Co więcej w lokomotywach mają pojawić się też nowe rejestratory danych. Układ rejestratora z prędkościomierzem musi posiadać Świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu urządzenia przeznaczonego do prowadzenia ruchu kolejowego oraz musi być zgodnym z TSI.

Trzeba będzie wykonać także modernizację szaf sterowniczych WN i NN.

Oprócz modernizacji zamówienie obejmuje wykonanie standardowych prac dla naprawy poziomu P4. Ale są też przewidziane prace wykraczające poza to zadanie. To chociażby: wymiana obręczy zestawu kołowego, wymiana osi zestawu kołowego, wymiana kół i łożysk, prace w silnikach trakcyjnych, wymiana odgromnika, szyb, reflektorów czy akumulatorów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
P4
przetarg
lokomotywa
  • gutek – 24.11.2017

    z cyklu reanimacja trupa-dalej zawieszenie silników na panewkach ślizgowych-

  • Pk – 24.11.2017

    To jest skandal zamiast zamówić 100 nowych lokomotyw-reanimacja zabytków. Tak się dzieje jak polityka rządzi ekonomią. Nie udało się w przetargu "przepchnąć"" jedynie słusznego" polskiego producenta (tak jakby nie było ich w Polsce dwóch) to mamy tego "potworka".

  • \zx – 24.11.2017

    Pk skandal to jest twój komentarz. DAJ KASĘ to na pewno kupią tych 100 loków

  • mechanik – 25.11.2017

    @gutek A w czym widzisz problem z zastosowaniem łożyska ślizgowego? Naucz IC aby żądało stosowania kompozytów i sprawa z głowy. Niekoniecznie trzeba powielać niezbyt udane pomysły z 09.

  • Maciek z Lublina – 25.11.2017

    Czy ta modernizacja będzie wiązała się z podniesieniem prędkości max do 160km/h ? To pozwoliłoby poprawić czas jazdy wielu pociągom ...

  • G – 26.11.2017

    Ja nie rozumiem, po co nowe lokomotywy. Na całym świecie się modernizuje, dopóki dopóty ma to uzasadniony ekonomicznie sens. Biorąc pod uwagę szybkość PLK jeżeli chodzi o modernizację szlaków, czy podnoszenie prędkości, to spokojnie te lokomotywy wystarczą jeszcze na 10 lat po tej modernizacji. W tym czasie można bezboleśnie wprowadzać nowy tabor. Z drugiej strony, wg mnie obecnie bardziej palącym problemem niż wydawanie pieniędzy, których PKP IC nie ma, warto żeby skupili się na podnoszeniu frekwencji i może dojrzeli do wprowadzenia wagonów piętrowych, które pozwoliłyby na obniżenie kosztów na najbardziej obleganych szlakach.

  • gutek – 27.11.2017

    @ mechanik-- - w/g naukowców Politechniki Warszawskiej którzy w na początku lat 90 robili badania dotyczące zacierania się panewek EU 07/ET22 to smarowanie takiego łożyska jest skuteczne do szybkości około 80km/h

  • wołodyjowskiIC – 28.11.2017

    @mechanik Jakich kompozytów? Przecież te klocki nadają się tylko do wyrzucenia i tyle.Więcej z nich szkody niż pożytku.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.