TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Modernizacja 76 siódemek – SIWZ
InfoRail.pl - Opublikowano: 24.11.2017 11:26:18 8 komentarzy
Modernizacja 76 siódemek – SIWZ

I wracamy do tematu modernizacji 76 siódemek PKP Intercity, zaglądając jednocześnie do SIWZ.

I wracamy do tematu modernizacji 76 siódemek PKP Intercity, zaglądając jednocześnie do SIWZ.

Jaki zatem jest zakres modernizacji? Otóż w ramach prac należy wykonać m.in.:

1) Montaż ergonomicznego fotela po stronie maszynisty w dwóch kabinach lokomotywy z zapewnieniem pełnego zakresu regulacji foteli (montaż według potrzeb, jeżeli nie były zamontowane wcześniej);

2) montaż izolacji cieplnej i akustycznej dwóch kabin lokomotywy (ściany, sufit oraz podłoga);

3) zamontowanie klimatyzatorów (schładzanie powietrza) w dwóch kabinach lokomotywy;

4) Wymiana szyb czołowych w dwóch kabinach lokomotywy na szyby klejone z ogrzewaniem elektrycznym i wyprowadzeniem przewodów elektrycznych na kostkę zaciskową nad dolną ramą okienną wewnątrz kabiny maszynisty- jeżeli zamontowane są szyby bez ogrzewania;

5) montaż rolet przeciwsłonecznych na szybach czołowych i bocznych w dwóch kabinach lokomotywy (światło okien zasłonięte w 100%);

6) montaż nowego generatora SHP;

7) zainstalowanie elektronicznych stabilizatorów napięcia obwodu czuwaka aktywnego;

8) instalacja elektronicznych regulatorów temperatury kabin maszynisty;

9) należy wymienić tradycyjne projektory czołowe na projektory halogenowe, według potrzeb, jeżeli nie były zamontowane wcześniej;

10) obrócenie boczników silników trakcyjnych o 180 stopni (wyjście przewodów zasilających skierowane w dół), według potrzeb, jeżeli nie były zamontowane wcześniej;

11) zabudowa drugiego kanału pneumatycznego Radio Stop (wydzielenie w osobny kanał Radio Stop), według potrzeb, jeżeli nie były zamontowane wcześniej;

12) wymiana wszelkich elementów i urządzeń lokomotywy, w których budowie stosowane są materiały zawierające azbest, na elementy i urządzenia pozbawione jego obecności (między innymi: komory gasikowe styczników WN, wykładziny izolacyjno – tłumiące i inne tym podobne), według potrzeb, jeżeli nie były zamontowane wcześniej;

13) rozdzielenie obwodów ogrzewania tj. wtyków i gniazd wg projektu "PKP Intercity" S.A., według potrzeb, jeżeli nie były zamontowane wcześniej;

14) zabudowa wycieraczek szyb czołowych prawej i lewej (nad górną krawędzią szyby) z napędem elektrycznym i spryskiwaczami szyb, sterowane jednym włącznikiem i regulatorem elektronicznym umieszczonym po prawej stronie pulpitu maszynisty, umożliwiającym następujące tryby pracy:

- pozycja 0 - wyłączony

- pozycja 1 - praca ciągła

- pozycja 2 – praca przerywana 1-szy zakres czasowy

- pozycja 3 – praca przerywana 2-gi zakres czasowy

- pozycja 4 – praca przerywana 3-ci zakres czasowy

15) zabudowa nowych radiotelefonów cyfrowych umożliwiając łączność w systemie GSM-R/VHF, według potrzeb, jeżeli nie były zamontowane wcześniej;

16) Zamontowanie nowych prędkościomierzy elektronicznych.

Co więcej w lokomotywach mają pojawić się też nowe rejestratory danych. Układ rejestratora z prędkościomierzem musi posiadać Świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu urządzenia przeznaczonego do prowadzenia ruchu kolejowego oraz musi być zgodnym z TSI.

Trzeba będzie wykonać także modernizację szaf sterowniczych WN i NN.

Oprócz modernizacji zamówienie obejmuje wykonanie standardowych prac dla naprawy poziomu P4. Ale są też przewidziane prace wykraczające poza to zadanie. To chociażby: wymiana obręczy zestawu kołowego, wymiana osi zestawu kołowego, wymiana kół i łożysk, prace w silnikach trakcyjnych, wymiana odgromnika, szyb, reflektorów czy akumulatorów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
P4
przetarg
lokomotywa
  • gutek – 24.11.2017

    z cyklu reanimacja trupa-dalej zawieszenie silników na panewkach ślizgowych-

  • Pk – 24.11.2017

    To jest skandal zamiast zamówić 100 nowych lokomotyw-reanimacja zabytków. Tak się dzieje jak polityka rządzi ekonomią. Nie udało się w przetargu "przepchnąć"" jedynie słusznego" polskiego producenta (tak jakby nie było ich w Polsce dwóch) to mamy tego "potworka".

  • \zx – 24.11.2017

    Pk skandal to jest twój komentarz. DAJ KASĘ to na pewno kupią tych 100 loków

  • mechanik – 25.11.2017

    @gutek A w czym widzisz problem z zastosowaniem łożyska ślizgowego? Naucz IC aby żądało stosowania kompozytów i sprawa z głowy. Niekoniecznie trzeba powielać niezbyt udane pomysły z 09.

  • Maciek z Lublina – 25.11.2017

    Czy ta modernizacja będzie wiązała się z podniesieniem prędkości max do 160km/h ? To pozwoliłoby poprawić czas jazdy wielu pociągom ...

  • G – 26.11.2017

    Ja nie rozumiem, po co nowe lokomotywy. Na całym świecie się modernizuje, dopóki dopóty ma to uzasadniony ekonomicznie sens. Biorąc pod uwagę szybkość PLK jeżeli chodzi o modernizację szlaków, czy podnoszenie prędkości, to spokojnie te lokomotywy wystarczą jeszcze na 10 lat po tej modernizacji. W tym czasie można bezboleśnie wprowadzać nowy tabor. Z drugiej strony, wg mnie obecnie bardziej palącym problemem niż wydawanie pieniędzy, których PKP IC nie ma, warto żeby skupili się na podnoszeniu frekwencji i może dojrzeli do wprowadzenia wagonów piętrowych, które pozwoliłyby na obniżenie kosztów na najbardziej obleganych szlakach.

  • gutek – 27.11.2017

    @ mechanik-- - w/g naukowców Politechniki Warszawskiej którzy w na początku lat 90 robili badania dotyczące zacierania się panewek EU 07/ET22 to smarowanie takiego łożyska jest skuteczne do szybkości około 80km/h

  • wołodyjowskiIC – 28.11.2017

    @mechanik Jakich kompozytów? Przecież te klocki nadają się tylko do wyrzucenia i tyle.Więcej z nich szkody niż pożytku.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!