Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Mniej wypadków na przejazdach kolejowo-drogowych w 2019 roku

inforail
03.01.2020 09:45
0 Komentarzy

Rok 2019 byłnajbezpieczniejszym pod względem zdarzeń na przejazdach od 4 lat. O 20 wypadkówbyło mniej niż w 2018 r., a to oznacza spadek niebezpiecznych zdarzeń o 11%.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. budują bezkolizyjneskrzyżowania, zwiększają liczbę zabezpieczeń na przejazdach, kampaniaBezpieczny Przejazd i dodatkowe oznakowania skrzyżowań kolejowo-drogowychzwiększają bezpieczeństwo kierowców.

O 20 zdarzeń zmniejszyła się liczba wypadków na przejazdachkolejowo-drogowych w Polsce w 2019 r. w porównaniu z 2018 rokiem. To spadekzdarzeń, pomimo wzrostu liczby samochodów oraz liczby kursujących pociągów.Wciąż podstawową przyczyną wypadków na przejazdach kolejowo-drogowych pozostajeniezachowanie ostrożności przez kierowców.

Konsekwentnierealizujemy działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa. To zarówno inwestycjePKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w bezkolizyjne skrzyżowania, zwiększanieliczby przejazdów z rogatkami, jak i kampania społeczna Bezpieczny Przejazd. Codzienniew różnej formie apelujemy do kierowców o rozsądek i umieściliśmy na wszystkichprzejazdach dodatkowe informacje, które w sytuacji zagrożenia mogą uratowaćżycie – powiedział Marek Olkiewicz, wiceprezes PKP Polskich LiniiKolejowych S.A.

Niebezpieczne zdarzenia na przejazdach kolejowo-drogowych w99 proc. wynikają z niezachowania ostrożności przez kierowców. W zeszłym rokudoszło do 163 zdarzeń na przejazdach kolejowo-drogowych w Polsce. To o 11%mniej, niż rok wcześniej, gdy odnotowano 183 zdarzenia.

Podstawowe błędy kierowców to ignorowanie znaku stop iwłączonych czerwonych świateł, wjeżdżanie pod opadające rogatki, omijanieslalomem zamkniętych półrogatek oraz wjeżdżanie na tory w momencie gdy nie mamiejsca na zjazd z przejazdu.

W 2018 roku PKP Polskie Linie Kolejowe oznakowały 14 tysięcyprzejazdów kolejowo-drogowych żółtymi naklejkami. Każda naklejka posiada trzyważne numery. Pierwszy to indywidualny numer przejazdu kolejowo-drogowego.Drugi to numer alarmowy 112, który należy wybrać w przypadku zagrożenia życia.Operator 112 po podaniu numeru skrzyżowania będzie w stanie precyzyjnieokreślić, gdzie należy wysłać pomoc.

Sygnał do kolejarzy przekazany specjalnym połączeniempozwala wstrzymać ruch pociągów na linii. Trzeci numer umieszczony na naklejceto numer awaryjny, na który można zgłaszać usterki, nie zagrażającebezpośrednio życiu.

W 2018 r. było ponad 4300 reakcji, dzięki numerom telefonówumieszczonych na żółtej naklejce PLK. W 180 przypadkach wstrzymany był ruch pociągów,co m.in. pozwoliło uniknąć niebezpiecznych zdarzeń. W 245 przypadkachwprowadzono ograniczenie prędkości pociągów.

Kampania społeczna Bezpieczny przejazd – „Szlaban naryzyko!”, to prowadzone od czternastu lat cykliczne działania, mające ograniczaćzdarzenia na przejazdach kolejowo-drogowych, przez zwiększanie świadomościuczestników ruchu drogowego. W ramach kampanii PLK prowadzą warsztaty dlainstruktorów nauki jazdy oraz egzaminatorów WORD, akcje prewencyjne naprzejazdach, prelekcje edukacyjne w szkołach i przedszkolach. Są działania wmediach oraz kolportaż materiałów informacyjnych. Ważną akcja było znakowanieprzejazdów kolejowo-drogowych żółtymi naklejkami .


Komentarze