TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Mniej pociągów, większa punktualność
InfoRail.pl - Opublikowano: 12.05.2020 13:15:16
Miej pociągów, większa punktualność

W I kwartale 2020 r. do stacji końcowej punktualnie dojechało 94,68% pociągów pasażerskich. Tym samym nastąpił wyraźny wzrost względem ubiegłego roku.

W I kwartale 2020 r. do stacji końcowej punktualnie dojechało 94,68% pociągów pasażerskich. Tym samym nastąpił wyraźny wzrost względem ubiegłego roku.

Do takiego wyniku przyczyniło się m.in. zmniejszenie liczby pociągów pasażerskich wynikające z epidemii koronawirusa.

Licencjonowani przewoźnicy kolejowi uruchomili w pierwszym kwartale bieżącego roku 419,5 tys. pociągów pasażerskich (spadek o 4,8 tys. względem pierwszego kwartału 2019 r.). W tym okresie odwołano 5 429 pociągów pasażerskich.

Najwyższy współczynnik punktualności pociągów pasażerskich w I kwartale odnotowano w marcu – 95,94%. W styczniu oraz lutym punktualność wyniosła odpowiednio 93,95% oraz 94,28%.

Najbardziej punktualnym przewoźnikiem była Warszawska Kolej Dojazdowa – 99,7% pociągów przyjechało o czasie.

Dobry wynik zaliczyła też PKP SKM – 99,2% oraz Usedomer Baderbahn – 98,8%. Na drugim biegunie – z przewoźników regionalnych – Koleje Śląskie – 92,5%, Koleje Małopolskie – 94,6%, Koleje Dolnośląskie – 94,7% oraz Przewozy Regionalne – 94,9% .

Punktualność pociągów PKP Intercity to 86,7%.

Średni czas opóźnień to 21 min. i 41s. oraz 8 min. i 28 s. dla opóźnień powyżej 5 min. 59 s.   


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
UTK
opóźnienie