TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Ministerstwo Infrastruktury planuje aneks do umowy z PKP Intercity
InfoRail.pl - Opublikowano: 22.08.2018 08:55:09
Ministerstwo Infrastruktury planuje aneks do umowy z PKP Intercity

W 2018 roku planowane jest zawarcie aneksu do Umowy ramowej o świadczenie usług publicznych w zakresie międzywojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich ze spółką PKP Intercity – poinformował Marek Chodkiewicz, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

W 2018 roku planowane jest zawarcie aneksu do Umowy ramowej o świadczenie usług publicznych w zakresie międzywojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich ze spółką PKP Intercity – poinformował Marek Chodkiewicz, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Projektowane zmiany polegają na włączeniu do tej umowy nowych taborowych projektów inwestycyjnych realizowanych na rzecz przewozów tą umową. Oczekiwanym efektem realizacji kolejnych inwestycji taborowych jest radykalna poprawa jakości usług przewozowych w kolejowym publicznym transporcie zbiorowym w zakresie przewozów międzywojewódzkich, poprawa konkurencyjności transportu kolejowego, zwiększenie wielkości pasażerskich przewozów kolejowych, a tym samym zwiększenie udziału kolei w rynku przewozów pasażerskich.

Ponadto Ministerstwo Infrastruktury podało, że podejmuje działania w celu poprawy efektywności rozkładu jazdy pociągów. W zakresie swoich kompetencji, tj. jako organizator przewozów międzywojewódzkich i międzynarodowych – aktywnie uczestniczy w pracach nad ofertą przewozową w ramach rozkładu jazdy 2018/2019. Przekazuje przewoźnikowi uwagi i spostrzeżenia do projektu rozkładu jazdy pociągów 2018/2019 dotyczące połączeń dotowanych przez Ministerstwo Infrastruktury. Wskazuje możliwości maksymalizacji przez Spółkę PKP Intercity. przychodów poprzez poprawę atrakcyjności połączeń w codziennych dojazdach do pracy/nauki (dostosowanie godzin kursowania do godzin szczytu porannego i popołudniowego, wskazanie dodatkowych postojów) oraz identyfikuje czynniki niekorzystnie wpływające na efektywność (np. wydłużone postoje, dublowanie się pociągów na długich odcinkach).

W ramach prac nad rozkładem jazdy pociągów, który wejdzie w życie w grudniu 2018 r. uwzględniane są w miarę możliwości oczekiwania społeczne. Brane pod uwagę są również, możliwości finansowe organizatora przewozów, możliwości techniczne infrastruktury kolejowej, dostępność taboru przewoźnika i inne czynniki.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
Ministerstwo Infrastruktury
umowa
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.