TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Mijanka Łaziska Górne Brada na trasie z Katowic do Rybnika
InfoRail.pl - Opublikowano: 05.12.2019 13:45:49
Mijanka Łaziska Górne Brada na trasie z Katowic do Rybnika (fot.Wikipedia/ Michał Bulsa, lic. CC BY-SA 4.0)

W połowie grudnia mijanka na przystanku Łaziska Górne Brada usprawni ruch pociągów między Katowicami a Rybnikiem – poinformowały PKP PLK.

W połowie grudnia mijanka na przystanku Łaziska Górne Brada usprawni ruch pociągów między Katowicami a Rybnikiem – poinformowały PKP PLK.

Od miesiąca podróżni korzystają już z przebudowanego przystanku. Dzięki nowym torom i sieci trakcyjnej, przewozy pasażerskie i towarowe na terenie województwa śląskiego stają się sprawniejsze. Na inwestycję PKP Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły 24 mln złotych.

Mijanka na przystanku Łaziska Górne Brada, pomiędzy stacjami Mikołów a Orzesze, od 15 grudnia zapewni sprawniejszy ruch pociągów na trasie między Katowicami a Rybnikiem. Zakończenie prac oznacza także zwiększenie przepustowości, czyli linią będzie mogło przejechać więcej pociągów pasażerskich i towarowych.

Efektem zleconych przez PKP Polskie Linie Kolejowe prac już jest przebudowany przystanek Łaziska Górne Brada. Pasażerowie od połowy listopada korzystają z nowego dwukrawędziowego peronu. Został on podwyższony, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Jest nowa wiata, poszerzona o miejsce dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Dojście na peron zapewnia pochylnia. Pasażerom służą nowe tablice informacyjne, nagłośnienie i oświetlenie. Dla zwiększenia bezpieczeństwa zamontowano monitoring.

Prace torowe

Budowa mijanki na odcinku jednotorowej linii Katowice Piotrowice – Leszczyny wymagała prac torowych, budowy odcinka nowego toru i przebudowy sieci trakcyjnej. Zamontowano nowe rozjazdy na przystanku Łaziska Górne Brada i na posterunku odgałęźnym Czerwionka Dębieńsko. Zakończenie wszystkich prac przewidziano w 2019 roku.

Wartość zadania: "Wykonanie prac na odcinku Katowice – Rybnik linii kolejowej nr 140" w ramach projektu pn. "Zwiększenie przepustowości wybranych linii kolejowych poprzez optymalizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym i układów stacyjnych – Region Śląski" wynosi ok. 24 mln zł. Finansowanie z budżetu PLK i dokapitalizowania.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
mijanka