TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Michalczewski najtańszy w Radomiu. Honorowa stawka
INFOBUS.PL - Opublikowano: 02.10.2017 12:04:40 15 komentarzy
fot. Mateusz Gaworski, phototrans.pl

Do dziś radomski MZDiK czekał na oferty w przetargu na niespełna dziesięcioletnią obsługę pięciu linii autobusowych. Najtańszą przedstawił dotychczasowy operator tego pakietu.

Do dziś radomski Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji czekał na oferty w przetargu na niespełna dziesięcioletnią obsługę pięciu linii autobusowych. Urzędnicy otrzymali siedem propozycji, z których pięć zmieściło się w ich szacunkach. Najtańszą przedstawił dotychczasowy operator tego pakietu.

Szczegółowo warunki radomskiego przetargu liniowego omówiliśmy tutaj. Przypomnijmy, że w trakcie trwania kontraktu założono wstępnie realizację przewozów w wymiarze ok. 16 700 000 wzkm. Jednak po pytaniach do SIWZ dokonano korekty i pracę eksploatacyjną obniżono do ok. 15 865 000 wzkm. Zamawiający przewidział możliwość pewnych zmian, jednak nie mniej i nie więcej niż o 8% w stosunku do zakładanej pracy eksploatacyjnej. Umowa będzie obowiązywała przez 10 lat do momentu jej podpisania. Przewozy będą przejmowane przez wybranego operatora w trzech etapach- w 175 (4 brygady do obsługi), 185 (17 brygad do obsługi) i 195 (26 brygad do obsługi) dniu od podpisania umowy.

W celu realizacji zamówienia oferenci musieli udowodnić MZDiK, że będą w przyszłości posiadali przynajmniej 28 nowych autobusów klasy MAXI- 26 liniowych i dwa rezerwowe. Każdy z nich musi posiadać napęd spełniający normę Euro 6. Urzędnicy dopuścili większą liczbę autobusów rezerwowych ponad przetargowe minimum, przy czym muszą one spełniać przynajmniej normę Euro 5.

Muszą to być pojazdy z nadwoziami i długości powyżej 11,5 m, szerokości do 2,55 m i co oczywiste w pełni niskopodłogowe. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki trzem lub czterem parom drzwi w układzie 2-2-2 lub 1-2-2-2. Muszą umożliwiać podróż przynajmniej 95 pasażerom, w tym minimum 25 na miejscach siedzących. Co najmniej 5 foteli ma być dostępnych z poziomu niskiej podłogi.

Ostateczny termin składania ofert MZDiK wyznaczył na dziś, 2 października. Na niespełna dziesięcioletnią obsługę przewozów objętych przetargowym pakietem radomscy urzędnicy zamierzali przeznaczyć 102 500 000 PLN brutto. Daje to stawkę wyjściową za wzkm w wysokości 5,98 PLN netto.

W postępowaniu wpłynęło siedem ofert, z których pięć zmieściło się w szacunkach radomskiego zarządcy komunikacji. Będą one ocenianie według dwóch kryteriów. 40% można wywalczyć za wydłużenie terminu płatności za zrealizowane usługi do 26 – 30 dni. 60% wagi ma cena, więc w praktyce to ona o wszystkim będzie rozstrzygać. Wszyscy oferenci zaproponowali maksymalne wydłużenie płatności, więc w praktyce wszystko rozegra się w kryterium cenowym.

Oferty przedstawili:

  • Konsorcjum spółek Irex-4 ze Świętochłowic (lider) i Meteor z Jaworzna – 91 352 286 PLN brutto (5,33 PLN / wzkm netto)
  • Arriva – 101 948 490 PLN brutto (5,95 PLN /wzkm netto)
  • Mobilis – 111 200 958 (6,49 PLN / wzkm netto)
  • Dolnośląskie Linie Autobusowe – 96 969 572 PLN brutto (5,66 PLN / wzkm netto)
  • Konsorcjum spółek PKS Polonus (lider) i Transport and Infrastructure Managementz Warszawy – 100 577 754 PLN brutto (5,87 PLN / wzkm netto)
  • Konsorcjum firm PW BP Tour z Bełżyc (lider) i Nowak Transport ze Świerklańca – 107 774 118 PLN brutto (6,29 PLN / wzkm netto)
  • Michalczewski – 88 926 498 PLN brutto (5,19 PLN / wzkm netto)

Można powiedzieć, że Michalczewski niejako zaproponował bardzo honorową cenę dla swojego pierwszego komunikacyjnego klienta i tym samym najprawdopodobniej utrzyma swój matecznik. Nieco droższą stawkę zaproponowała jego konkurencja w postaci śląskich przewoźników z Grupy Irex. Ale świadczy to o tym, że przy kalkulacji stawki uważnie się przyglądano każdemu groszowi.

Daje to także częściową odpowiedź na pytanie jakich pojazdów można się spodziewać w Radomiu. Przy takich ofertach intuicja podpowiada nam, że przewoźnicy przede wszystkim stawiali na "autobusową II ligę". Potwierdzenie będziemy mieli kiedy dokładniej przyjrzymy się ofertom, gdyż nie tylko oferowany tabor jest w radomskim przetargu interesującym wątkiem.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
MZDiK Radom
Michalczewski
Arriva
Mobilis
DLA Wrocław
PKS Polonus
TIM
BP Tour
Nowak Transport
Irex-4
Meteor
  • Kubi – 02.10.2017

    To co witamy BMC w Radomiu?

  • PLati – 02.10.2017

    ITS zapowiadał że jak wygra to kupi nowe Lionsy. Także ciekawie będzie...

  • Mieszkaniec Kielc – 02.10.2017

    Bardzo, możliwe, bo zapowiada również to w Kielcach, ale na rozstrzygnięcie, musimy poczekać, aż KIO orzeknie co z przetargiem.

  • Bartek – 02.10.2017

    Czy to prawda że mają być Ursusy ?

  • Tom – 02.10.2017

    Akurat w Kielcach ma ponoć być mieszanka Solniczek i Lionsów.

  • spid – 03.10.2017

    Lwiátka bd na 100%

  • damian – 05.10.2017

    SOR pewnie bd

  • damian – 05.10.2017

    SOR pewnie bd

  • Driver – 05.10.2017

    To tu Was zaskocze. Autosany mają być :/ niestety

  • @Driver – 06.10.2017

    Taaaaa u Michałka Autosany. Niezłe fantazje.

  • spid – 06.10.2017

    A dlaczego maja być autosany a nie MAN lion city tak jak we wroclawiu z przetargiem i wprowadza mam lion city (LWY) zobaczymy za niespełna 2 i pól miesiąca jakie i kto wygra ITS/DLA/IREX/MBS

  • Driver – 12.10.2017

    @Driver i mówiłem że ITS zaproponuje autosany!!!

  • @Driver – 23.10.2017

    Driver ale zaproponował też Many.

  • damian – 13.11.2017

    Autosany i mamy lion city a czy tez bd 18 przegubowe

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.