TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

MI i PKP Intercity weryfikują wszystkie pociągi objęte umową roczną
InfoRail.pl - Opublikowano: 13.09.2018 09:44:48
MI i PKP Intercity weryfikują wszystkie pociągi objęte umową roczną

Oczekiwaniem ministra właściwego do spraw transportu jest aby pociągi kursowały punktualnie i w związku z tym, wskazane jest ograniczenie liczby pociągów na odcinkach gdzie prowadzone są prace modernizacyjne – poinformował wiceminister Andrzej Bittel.

Oczekiwaniem ministra właściwego do spraw transportu jest aby pociągi kursowały punktualnie i w związku z tym, wskazane jest ograniczenie liczby pociągów na odcinkach gdzie prowadzone są prace modernizacyjne – poinformował wiceminister Andrzej Bittel.

Stąd też, w ramach prac nad konstrukcją nowego rozkładu jazdy pociągów edycji 2018/19, który wejdzie w życie 9 grudnia 2018 r., Ministerstwo Infrastruktury, PKP PLK S.A. i PKP Intercity S.A. ustaliły, że konieczna jest weryfikacja wszystkich pociągów planowanych do objęcia umową roczną o świadczenie usług publicznych na 2019 r. i wyszczególnienie tych pociągów, które rekomendowane są do zmian w zakresie kursowania w związku z intensyfikacją prac modernizacyjnych na poszczególnych odcinkach sieci kolejowej.

Informacje te zostały przekazane w odpowiedzi na interpelację, dotyczącą pociągów I Matejko i IC Mehoffer. Jak poinformował Bittel powodem zmiany trasy pociągów IC 8310/3810 "Matejko" relacji Przemyśl Gł. – Świnoujście – Przemyśl Gł. oraz IC 8308/3808 "Mehoffer" relacji Przemyśl Gł. – Szczecin – Przemyśl Gł. są prowadzone przez zarządcę infrastruktury, tj. PKP PLK S.A. prace inwestycyjne na linii nr 271 wymuszające szereg ograniczeń, powodujących utrudnienia w ruchu pociągów. Ponadto, decyzja o przetrasowaniu pociągów spowodowana była także faktem rozpoczynających się wkrótce prac modernizacyjnymi na dalszej części trasy przejazdu powyższych pociągów pomiędzy Poznaniem i Szczecinem, tj. na linii nr 351. Kumulacja trwających jednocześnie prac na infrastrukturze kolejowej powodowałaby kolejne trudności, w tym znaczne wydłużenie czasu przejazdu ww. pociągów w pełnej relacji oraz opóźnienia.

PKP Intercity dokonały analizy skutków przetrasowania pociągów IC 8310/3810 "Matejko" i IC 8308/3808 "Mehoffer". Analiza wykazała, że optymalnym rozwiązaniem jest zmiana trasy pociągów, dzięki której oferta przewozowa dla pasażerów podróżujących z południa kraju w kierunku Szczecina zostanie zracjonalizowana przy zachowaniu porównywalnych potoków pasażerskich. Z uwagi na tymczasowość rozwiązania polegającego na zmianie trasy wyżej opisywanych pociągów, PKP Intercity nie przeprowadzało konsultacji społecznych z mieszkańcami subregionu wielkopolsko–dolnośląsko–lubuskiego, ani nie występowało o zaopiniowanie zmian do samorządów. Po zakończeniu prac torowych prowadzonych przez zarządcę infrastruktury, PKP Intercity planują powrót ww. pociągów na swoją podstawową trasę m. in. przez Leszno. Na podstawie harmonogramu realizacji projektów opracowanego przez zakończenie robót planowane jest:

w czerwcu 2020 r. w ramach projektu "Prace na linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego – Czempiń",

w grudniu 2020 r. w ramach projektu "Prace na linii kolejowej E 59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie".

W ramach prac nad nowym rozkładem jazdy edycji 2018/19, PKP Intercity zaplanowały kursowanie zbliżonej liczby pociągów w ciągu linii kolejowej nr 271. Dodać należy, że obecnie prace nad kształtem oferty przewozowej są jeszcze na etapie koncepcyjnym, a ostateczne ukształtowanie rozkładu jazdy zależne będzie od możliwości techniczno – ruchowych na omawianej linii.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
PKP PLK
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.