TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Merchel: Do 2023 przewoźnicy będą musieli dostosować swój tabor do nowych systemów
InfoRail.pl - Opublikowano: 11.04.2018 18:14:22
Merchel: Do 2023 przewoźnicy będą musieli dostosować swój tabor do nowych systemów

Jak informowaliśmy na łamach InfoRail.pl za ponad 2 mld zł PKP Polskie Linie Kolejowe wybudują na prawie 14 tysiącach km linii kolejowych nowoczesny system łączności cyfrowej ERTMS/GSM-R.

Jak informowaliśmy na łamach InfoRail.pl za ponad 2 mld zł PKP Polskie Linie Kolejowe wybudują na prawie 14 tysiącach km linii kolejowych nowoczesny system łączności cyfrowej ERTMS/GSM-R.

Umowy w tej sprawie podpisali 29 marca 2018 r. przedstawiciele PKP PLK oraz wykonawców. Prezesa zarządcy infrastruktury Ireneusza Merchela zapytaliśmy co to oznacza dla przewoźników? Jak wyjaśnił będzie to konieczność dostosowania taboru do nowych systemów. Wiąże się to z koniecznością zamontowania oprzyrządowania w pociągach. Do 2023 jest trochę czasu, chcielibyśmy aby do tego czasu jak najwięcej taboru zostało przystosowane do nowych systemów – mówił Merchel.

PKP PLK zapewniają, że współpracują z przewoźnikami w tym zakresie, wysyłając i przekazując wytyczne. Nie ma co liczyć na to, że do 2023 roku wszystkie pociągi, kursujące po polskiej sieci kolejowej zostały przystosowane do nowych systemów. Jest to nierealne. Cel, to, jak wspomina Ireneusz Merchel, jak największa ich liczba.

Warto zaznaczyć, że przewoźnicy dokonując zakupów nowych pociągów wymagają wyposażenia ich w odpowiednie systemy. To także wyzwanie dla producentów, którzy jeszcze nie zawsze w sposób idealny radzą sobie z tymi wymaganiami. Jak się wydaje nie ma już jednak odwrotu i zarówno przewoźnicy, jak i producenci będą musieli sprostać tym zadaniom.

Przypomnijmy, że obecnie system GSM-R zamontowany jest m.in. na liniach Warszawa – Gdańsk, Warszawa – Łódź; Kunowice – Terespol i Węgliniec – Opole. Do 2023 roku będzie zainstalowany na trasach o znaczeniu regionalnym (np. Poznań – Piła, Olsztyn – Działdowo) oraz międzyregionalnym (Warszawa – Białystok czy Poznań – Szczecin).



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
ERTMS
GSM-R
tabor
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.