TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Merchel: 250 km/h po CMK w 2023 roku
InfoRail.pl - Opublikowano: 31.10.2018 10:40:15
Merchel: 250 km/h po CMK w 2023 roku

Chcielibyśmy, aby w 2023 roku pociągi po CMK jeździły z prędkością 230/250 km/h – powiedział dziś w Łodzi na KRT Prezes PKP PLK Ireneusz Merchel.

Chcielibyśmy, aby w 2023 roku pociągi po CMK jeździły z prędkością 230/250 km/h – powiedział dziś w Łodzi na KRT Prezes PKP PLK Ireneusz Merchel.

Jak wyjaśnił jest to związane z zasilaniem. To z kolei wymaga odpowiednich ruchów ze strony IK. Daje Merchel wyjaśnił, że zmieniane są założenia pod katem połączeń z CPK. Nie czekamy, ale mając wiedzę o potencjalnym przebiegu "szprych" działamy. Najważniejszy jest odcinek Warszawa – CPK – Łódź – powiedział Prezes PKP PLK.

Dodał również, że zmieniane są założenia dla niektórych odcinków linii kolejowych, które mają stać się elementami wspomnianych "szprych". Jako przykład podał fragment linii E30 do Wrocławia, który planowany był jako odcinek jednotorowy do prędkości 120 km/h. Po zmianach prędkość zostanie podniesiona do 160 km/h, dobudowane zostaną także dodatkowe tory.

PKP PLK jest na zaawansowanym stopniu przygotowania do nowej perspektywy. Nie popełnimy błędów z poprzedniej perspektywy – podał Merchel. Przygotowujemy 35 studiów wykonalności i 18 dokumentacji projektowych. Będziemy z nimi gotowi w latach 2020-21. Będą to kontynuacje obecnych projektów i nowe projekty. Istotne jest przyjęcie programu finansowania przez Ministerstwo Infrastruktury. Musimy wiedzieć jakimi środkami będziemy dysponować – stwierdził szef PKP PLK.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
CMK
CPK
  • Wuzel Grzegorz – 31.10.2018

    No to Kraków Gdańsk chyba bedzie mniej niz 4:30h

  • Edward Zamyslowski – 31.10.2018

    Czy już się mamy bać?

  • Andrzej Kaźmirowski – 31.10.2018

    Może mały cytat z roku 2014 i linii E-30: "- Wszystkie urządzenia przytorowe systemu ETCS poziom 2 zostały przez konsorcjum zabudowane na linii zgodnie z harmonogramem. Po zabudowie tych urządzeń pozyskaliśmy również stosowne certyfikaty - mówi Krzysztof Struzik, członek zarządu Bombardier Transportation (ZWUS) Polska. Koszt projektu to ok. 78 mln zł." Spółka KD złożyła wnioski o pociągi w pojedynczej obsadzie maszynistów z wykorzystaniem systemu na rozkład 2018/2019. Wnioski zostały odrzucone, ponieważ system nie działa. https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/17985/testy-integracyjne-systemu-ertms-na-e30.html

  • Wojciech Liberda – 31.10.2018

    Nie kompromitujące się, szkoda pisania...

  • Piotr Kozlowski – 01.11.2018

    Jest literówka w artykule, powinno być 2032. 😉

  • Artur Rutkowski – 04.11.2018

    Już zaczęła się kampania wyborcza do parlamentu

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.