TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Marszałek Geblewicz odpiera zarzuty ws. linii nr 410
InfoRail.pl - Opublikowano: 15.02.2019 10:42:07
Marszałek Geblewicz odpiera zarzuty ws. linii nr 410 (foto: PKP PLK)

Marszałek województwa zachodniopomorskiego odniósł się do podpisanej umowy na rewitalizację kolejowej linii 410, stwierdzając, że jest to dobra decyzja, szkoda, że tak późno podpisana.

Marszałek województwa zachodniopomorskiego odniósł się do podpisanej umowy na rewitalizację kolejowej linii 410, stwierdzając, że jest to dobra decyzja, szkoda, że tak późno podpisana.

Środki na linię nr 410 to dobra wiadomość dla naszego województwa. Już wcześniej informowaliśmy PKP PLK, że jesteśmy gotowi, aby wesprzeć rewitalizację na odcinku Drawno – Choszczno ze środków unijnych. Ubolewam, że PiS, który tyle obiecywał dla regionu, rozpoczyna działania dopiero przed wyborami. Mam nadzieję, że to nie jest jedynie pokaz pod publiczkę, lecz projekt przygotowany w taki sposób, że umożliwi pasażerom korzystanie z tej linii. Mamy obawy, że wojskowe plany nie uwzględniają przystosowania trasy dla podróżnych, a bez tego nie da się opracować połączeń regionalnych i ująć ich w Planie transportowym. Oczekuję w tej sprawie wyjaśnień od wojewody – komentuje marszałek Olgierd Geblewicz.

Podczas środowej konferencji Wojewody Zachodniopomorskiego z ust uczestników padło wiele zarzutów pod adresem samorządu województwa, w związku z linią nr 410 oraz w zakresie dostępności transportu kolejowego na Pomorzu Zachodnim, które nie mogą pozostać bez odpowiedzi. Przede wszystkim należy mieć świadomość, że budowa nowych linii kolejowych oraz utrzymanie bieżące, remonty i modernizacje istniejących linii kolejowych należą do zadań własnych PKP PLK S.A.

Linia, która nie była używana przez 20 lat, wymaga remontu przed wznowieniem połączeń – to oczywiste. Rząd PiS przespał w tym zakresie 3 lata, a teraz próbuje szukać winnego, by ukryć własną nieudolność – mówi marszałek Olgierd Geblewicz. Konferencję, na której obarcza się Samorząd Województwa odpowiedzialnością za stan torowisk, za który odpowiada PKP PLK – a więc firma rządowa – uznaję za przyznanie się ministrów Andrzeja Adamczyka, Pawła Szefernakera i Małgorzaty Golińskiej do kompletnej porażki – dodaje.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
umowa
PKP PLK
zachodniopomorskie
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.