TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Mamińskiemu marzy się wielka Grupa PKP. Spółki samorządowe na celowniku
InfoRail.pl - Opublikowano: 01.02.2018 11:28:56 1 komentarz
Mamińskiemu marzy się wielka Grupa PKP. Spółki samorządowe na celowniku

Grupa PKP chętnie przyjmie wszystkich, którzy od nas odeszli – powiedział dziś prezes PKP SA Krzysztof Mamiński.

Grupa PKP chętnie przyjmie wszystkich, którzy od nas odeszli – powiedział dziś prezes PKP SA Krzysztof Mamiński.

Wygląda zatem na to, że prezesowi marzy się powrót do jednej wielkiej kolei, nadzorowanej przez państwo. Prezes wspomniał też bowiem o zmianach w strukturach właścicielskich. A to oznacza, że spółki samorządowe znalazły się na celowniku Grupy PKP, której prezesi, na czele z prezesem Mamińskim, namaszczeni zostali przez władze państwowe. Czyżby zatem Prezes Mamiński miał do zrealizowania jasno nakreślony cel? Niestety wydaje się, że tak. Sygnałów bowiem świadczących o chęci wchłonięcia przez PKP SA spółek samorządowych jest coraz więcej.

Zanim jednak Prezes Mamiński zabierze się za kolejne spółki kolejowe wcieli zapewne do Grupy PKP Przewozy Regionalne. W obecnym układzie to tylko kwestia czasu. Mówi się już o tym otwarcie. Czyżby kolejną zdobyczą okazała się ŁKA, która została zwerbowana do projektu wspólnego biletu Prezesa Mamińskiego, a określona dziś jako lider wśród przewoźników samorządowych. Spółka jest obecnie zarządzana przez byłego Prezesa PKP Intercity Janusza Malinowskiego. Na szczęście czuwa jeszcze marszałek Witold Stępień, który łatwo skóry nie sprzeda. Dopóki będzie marszałkiem… Swoją drogą ciekawe co na to liderowanie powiedziałyby Koleje Mazowieckie, drugi przewoźnik w Polsce?

Przed nami zatem powrót do jednego wielkiego PKP? Jak było jeszcze kilka lat temu doskonale pamiętamy…



Sprawdź też:
PKP SA
  • Piotr Figiel – 01.02.2018

    Wszystko zależy od wyników wyborów samorządowych.

  • Michał Skrzecz – 01.02.2018

    Wara od samorzadow

  • Marian Gosik – 01.02.2018

    Nie chcę cofać się już do tamtych czasów. Niech zostanie kolej taka jaka jest obecnie. Po co znowu robić zamieszanie?!

  • Krzysztof Zubeil – 01.02.2018

    Wiadomo na zielono najlepiej.

  • Edward Skibinski – 01.02.2018

    z nadzieja do ruiny......

  • Kamil Nowakowski – 01.02.2018

    I znowu będzie jak za czasów PRLu? Wole jak teraz jest, Regio tyrgysowe i promujace Regionalne podróże A PKP przeróżnej maści wchodzących do InterCity jeździły swoimi barwami i trasami które się nie dublują z PolRegio :)

  • Marian Gosik – 01.02.2018

    Po co wracać do jednej wielkiej grypy pseudo państwowego PKP jak 18 lat temu państwo Polskie "zniszczyło" Polskie tory.! https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2052814274994005&id=1493212577620847

  • Rafał Sleeper Pilarski – 01.02.2018

    Dokładnie tak jak powinno być 😉

  • advisor – 01.02.2018

    Komunizm powraca

  • Krzysztof Marcin Halwa – 01.02.2018

    Ja to tych co narzekają na kolej za syarych czasów nie rozumiem teraz na trasie Katowice - Kraków jeździ 6 poc na dzień, a za starej koleji co 30 min. w jedna jak i w drugą stronę. A dla czego bylo tyle osobowych pociągów bo przewozy towarowe utrzymywały przewozy osobowe od tego czasu co PKP podzielono na spółki zlikwidowano 90% połączeń kolejowych. Fajnie ze są koleje aglomeracyjne ale co z tego jak tymi kolejami nie dostanę się do innego wojewodztwa ratuje ludzi tylko Pol Regio gdzie każdy na tą firmę sra za przeproszeniem i ma ich głęboko w dupie, co powinny wszystkie województwa dotować Pol Regio, a tego nie robia. Jestem za tym by wrócić do tego co było przynajmniej będzie wiecej osobówek tam gdzie jest ich mało i ludzie nie mają czym do pracy dojechać, a dzieci do szkół. Popieram Prezesa Mamińskiego przynajmniej coś działa i do tego z głową to robi, a nie tylko chapie hajs za darmochę bo mu się należy. Oby jak najszybciej powstała jedna kolej. A przykładu na jedną kolej daleko nie trzeba szukać, Czechy, Niemcy, Anglia wszysczy mają jedną kolej tylko Polska jak zwykle po rozbiorach nawet kolej podzielono.

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.