TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Mamiński tłumaczy się z ezt-ów dla PKP IC. Kilkadziesiąt sztuk po 2020 roku
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 16.06.2017 07:56:50 10 komentarzy
Mamiński tłumaczy się z ezt-ów dla PKP IC. Kilkadziesiąt sztuk po 2020 roku

PKP Intercity powinno wznowić zakupy elektrycznych zespołów trakcyjnych po roku 2020 - poinformował PAP prezes PKP SA Krzysztof Mamiński.

"Intercity nie odchodzi od formuły zamawiania elektrycznych zespołów trakcyjnych. Będzie to robić, może w trochę inny sposób lokując zamówienie. Będzie chciało najpierw przeprowadzić pewne prace projektowe pod praktycznie własne potrzeby, później przeprowadzić długi okres jazdy obserwowanej, żeby uniknąć tego co było - z deski kreślarskiej do produkcji i do eksploatacji" - powiedział Mamiński.

"Myślę, że w tym modelu jest szansa na zamówienia. Oczywiście nie będzie to ani za rok, ani za trzy, (...) ale na przełomie perspektywy, czyli po roku 2020, czy 2022. Uważam, że zamówienie kilkudziesięciu sztuk ezt jest bardzo realne i tak będzie to ujęte w polityce taborowej spółki Intercity" - dodał.

O zamówieniach nowych ezt przez PKP Intercity zrobiło się głośno pod koniec maja tego roku, gdy spółka odstąpiła od zakupu 10 EZT typu Dart od bydgoskiej Pesy w ramach zamówienia uzupełniającego.

"Spółka PKP Intercity dokonała bardzo precyzyjnych analiz, które wskazały, że w ramach tego projektu zamówienie dodatkowych sztuk staje się w pewnym sensie nieefektywne" - skomentował decyzję Mamiński i wyjaśnił, że w ramach tego samego projektu nowe Darty musiałyby być skierowane tylko na te same linie, a tymczasem do obsługi obecnych potoków pasażerów wystarczają dotychczasowe pociągi.

Strategia taborowa PKP Intercity na lata 2016-2020 zakłada modernizację 455 wagonów oraz kupno 55 nowych. Dodatkowo przewoźnik zamierza kupić 40 lokomotyw - 30 elektrycznych i 10 spalinowo-elektrycznych, a kolejnych 20 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07 w ramach modernizacji będzie przystosowanych do prędkości minimum 160 km/h. Strategia zakłada także modernizację 15 stacji postojowych. Kolejowa spółka na realizację tej strategii przeznaczy około 2,5 mld zł.

W 2015 r. PKP Intercity zakończyło program inwestycji w tabor na kwotę blisko 5,5 mld zł. W ramach projektów kupiono m.in. nowe pociągi Pendolino, FLIRT3 i Dart.



Sprawdź też:
PKP Intercity
Dart
ezt
  • Trainguru – 16.06.2017

    Newag ma czas zeby sie przygotować do przetargu samodzielnie. Start z stadlerem byl błędem. Swoja droga obecna perspektywa unijna ma byc skrocona do 2020 wiec powodzd ja w realizacji planow na 2023. A druga sprawa ze moderny wagonow nie mieszczą sie w budzecie IC a wiec na ezty moze im nie wystarczyc

  • arczimedes – 16.06.2017

    W sumie to nie powiedział niczego nowego, te daty też nieprecyzyjne, zobaczymy co z tego wyjdzie.

  • www – 16.06.2017

    Takie samo gadanie jak było w PR-ach. I co z tego wyszło?
    Dostosowywanie EU/EP07 to naprawdę projekt rozwojowy?!? Po co marnować pieniądze na zabytki techniki tak samo jak to miało i ma miejsce w przypadku EN57? Nie można zamówić nowych lokomotyw? Całymi latami IC marudziło, że lokomotywy są za duże i nieekonomiczne, bo były projektowane pod pociągi towarowe. Coś się zmieniło? Nie można zlecić zaprojektowania i zbudowania nowoczesnych lokomotyw dostosowanych do pociągów pasażerskich? Naszej techniki i technologii nie warto dostosować to obecnej wiedzy technicznej?

  • Janusz – 16.06.2017

    Potrzeba 30 EZT piecioczłonowych do obsługi linii do tej pory zmarginalizowanych, które mają jednocześnie pewien potencjał, choć jednocześnie nie będzie się opłacać puszczać na nich składów wagonowych. To np. ciąg Katowice/Kraków-Koszalin/Kołobrzeg przez Ostrów Wlkp. i Poznań z ewentualnym wydłużeniem do Bielska-Białej, czy Żywca. To mogłyby także być trasy, jak na przykład Wrocław-Opole-Rybnik-BB, czy też Zielona Góra-Poznań-Toruń-Olsztyn-Białystok. Drugi projekt w zakresie EZT to powinno być zapewnienie 10 sześcioczłonowych piętrowych EZT na linię łódzką.

  • G.kolejarz – 17.06.2017

    Wychodzi po ok 100 wagonów na rok zmodernizowanych i 10 nowych.Gdyby tak było to dobrze. Jest wiek 21.Takie wagony jak jeżdżą w TLK nie powinny być już eksploatowane.Muszą zostać zmodernizowane albo wycofane.

  • Uoidp – 17.06.2017

    To oczywiste ze musza. Jakosc TLK uraga czlowieczenstwu. 100 sztuk spokojnie zaklady w Polsce zrobia.

  • JanuszJG – 17.06.2017

    PKP IC powinno na wczoraj ogłosić trzy przetargi: 1. Zakup 30 szt. nowych lokomotyw elektrycznych do 200 km/h, 2. Zakup 20 szt. nowych lokomotyw elekryczno-spalinnowychdo 200 km/h, 3. Modernizacja 500 szt. wagonów pasażerskich.

    Tak naprawdę nie rozumiem po co PKP IC pozbywa się EP09, które mogą jeszcze na spokojnie pojeździć z 10 lat.

  • Góral – 18.06.2017

    Nikt ci tyle nie da ile ci mamiński obieca

  • kris kross – 19.06.2017

    Z ta nowa perspektywa unijna to bym sie tak nie podniecal.
    Po 1sze primo - UK opuszcza unie i sporo mniej kasy do niej wplynie
    Po 2gie primo - nasz wspanialy rzad i wlodarze sklocili nas z unia - wiec nie spodziewalbym sie az takiej hojnosci. (nie zebym sie czepial polityki - ale kolej to polityka, duzo wiecej polityki niz mikolskiego zaciecia. A szkoda).

  • kolejFAN – 20.06.2017

    won z tramwajami . mało wam stojących pod chmurką edyt ? karpie z ryjem też tam skonczą. mamić lud to nie nas!!

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.