TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Mamiński marzyciel
InfoRail.pl - Opublikowano: 12.01.2017 08:33:29 4 komentarze
Mamiński marzyciel

Prezes Przewozów Regionalnych Krzysztof Mamiński będzie chwalił się dziś zyskiem, jaki w 2016 roku zanotowała kierowana przez niego spółka.

Prezes Przewozów Regionalnych Krzysztof Mamiński będzie chwalił się dziś zyskiem, jaki w 2016 roku zanotowała kierowana przez niego spółka.

Niespodzianka ani news to żaden, bo już dwa dni temu poseł Polaczek poinformował o tym na Twitterze. Mamiński zapewne po raz kolejny poinformuje o wielkim programie odnowy parku taborowego przewoźnika, która zakłada głównie odświeżenie jednostek EN57. Owszem, są tam ujęte również zakupy nowych pociągów, to jednak modernizacje pochłoną znaczną część środków, które Przewozom Regionalnym udało się pozyskać tu i ówdzie.

Jak informował kilka dni temu Mamiński, o czym rzec jasna pisaliśmy na łamach InfoRail, w ramach zaciągniętego kredytu przewoźnik rozstrzygnął już przetargi na zakup siedmiu nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Co więcej zamówienie to będzie realizowało aż dwóch producentów. Cztery dostarczy Newag, trzy zaś PESA. Wszystko, jak podkreśla Mamiński, w ramach przetargów, które zostały ogłoszone. Rozstrzygnięty został też przetarg na modernizację 36 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Realizowały będą go zakłady w Mińsku Mazowieckim. Najpóźniej na nowy rozkład jazdy 2017/2018 ten tabor, który został zaplanowany do sfinansowania z kredytu zostanie włączony do procesu eksploatacyjnego ? powiedział Mamiński.

Jeśli ktoś zapyta, czy to wystarczające, odpowiemy że, oczywiście nie, choć w ramach spółki jest to największy program modernizacyjny, bo tak dużego nie było. Dobrze, że organizatorzy przewozów, czyli marszałkowie województw w ramach swoich środków oraz pomocowych z Unii Europejskiej kupują tabor i nam go użyczają bądź wydzierżawiają. Spółka Przewozy Regionalne realizuje przewozy korzystając również z taboru urzędów marszałkowskich ? mówił Mamiński.

Wygląda na to, że Przewozy Regionalne nie mają też strategii taborowej. I to już jest objaw niepokojący. Zwłaszcza w perspektywie popodpisywanych w poszczególnych województwach umów. Liczba 50 zmodernizowanych jednostek to zdecydowanie za mało ? twierdzi Mamiński. Na postawione przez samego siebie pytanie czy mamy strategię? odpwiada: na razie mamy marzenia, które chcemy w najbliższych 2-4 latach przełożyć na strategię taborową spółki. Mamiński wyjaśnia dalej, że opiera się ona na tym, że do roku 2018 spółka będąc w procesie restrukturyzacji nie może aplikować o środki unijne. Jeśli dziś miałaby te same prawa, jak organizatorzy którzy zakupują tabor, to pozyskany kredyt 629 mln zł potraktowany jako wkład własny pozwoliłby zaaplikować kwotę 4 mld zł środków unijnych, co pozwoliłoby wymienić cały tabor na najlepszy w Polsce, a może i w Europie. Dziś tego zrobić nie możemy, ale od roku 2019 pewnie tak. Dlatego 2017-2018 będzie okresem dla spółki do przygotowań w tym zakresie ? twierdzi Mamiński. Nasze założenie jest takie, aby w latach 2019-2021 pozyskać około 250 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych wyprodukowanych w Polsce na zamówienie Przewozów Regionalnych. Oznacza to, że nie jest to, to co producent może dziś wyprodukować, tylko uwzględniając również potrzeby przewoźnika. Pozwoliłoby to obniżyć koszty wykonawstwa. W nie wszystkich miejscach można jeździć 160 km/h, a w niektórych nigdy się nie da i można zrobić kolej osiągającą 120 km/h. Takie jest nasze marzenie, bo będzie trzeba myśleć o źródle finansowania, ale nie będzie przeszkód formalnych ? mówi Mamiński. A zatem marzenia. Czy na marzeniach da się zbudować chociażby wspomnianą strategię taborową? Prezes Mamiński pewnie odpowie, że tak. Na pewno znajdą się jednak tacy, którzy będą mieli wątpliwości?



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Przewozy Regionalne
tabor
  • ol-49 50 – 12.01.2017

    Debil. Marzenia jako rekomendacja dla funkcji zarządu.

  • anarh – 12.01.2017

    Dawać te zmodernizowane i Nowe na Pomorze , bo nie ma czym jeżdzić. Po 1-en trupie jezdzą 100km/h az sie sypie z sufitu

  • Andrzej – 12.01.2017

    Nie jestem bynajmniej fanem PR, ale z drugiej strony, wydaje się, żę docelowo to zamawiający, czyli marszałkowie, będą kupować tabor i oddawać go przewoźnikom do używania. a jeśli PR gdzieś przegra przetarg, to co potem zrobi z tym taborem? Więc może to nie takie głupie, by nie kupować na siłę. A druga rzecz, jeśli nie dojdzie do współpracy czy współfinansowania przewozów regionalnych - nie firmy, tylko rodzaju przewozów - to coraz więcej będzie takich absurdów, jak nie zatrzymanie się ŁkA w Grodzisku, by łodzianie nie wozili warszawiaków. Tu chce się powiedzieć - komuno wróć. Gdyby na tej trasię był jeden przewoźnik, który zawarłby dwie umowy, to zatrzymanie pociągu w Grodzisku byłoby oczywiste. Więc koncepcja jednego PR wcale nie jest taka głupia.

  • gutek – 13.01.2017

    Sławno-Darłowo latem się marzy

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.