TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Małopolska przygotowuje zakup nowego taboru w obecnej perspektywie unijnej
InfoRail.pl - Opublikowano: 23.03.2017 18:33:22 15 komentarzy
Małopolska przygotowuje zakup nowego taboru w obecnej perspektywie unijnej

Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego szykuje kolejne zakupy taborowe.

Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego szykuje kolejne zakupy taborowe.

Właśnie rozstrzygnięty został przetarg na opracowanie studium wykonalności i analizy kosztów i korzyści wraz z arkuszem kalkulacyjnym zawierającym model finansowo ekonomiczny dla projektu pn.: Zakup taboru kolejowego: nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych na potrzeby rozwoju Kolei Małopolskich (POIiŚ 2014-2020). Prace te wykona na zlecenie województwa International Management Services Sp. z o.o. Samorząd zaś za sporządzenie tego dokumentu zapłaci 79458,00 zł.

Przypomnijmy, o czym mówił jakiś czas temu na łamach InfoRail.pl Marszałek Jacek Krupa, że zakupy taborowe Urzędu Marszałkowskiego mogą zostać znacznie ograniczone. A to ze względu na zmiany zasad dofinansowania, które wprowadziło Ministerstwo Rozwoju. I tak z planowanych 15 jednostek prawdopodobnie w tej perspektywie unijnej uda się Małopolsce pozyskać zaledwie cztery.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Małopolska
Koleje Małopolskie
  • kolejFAN – 24.03.2017

    iście ciekawa matematyka z 15 zaledwie 4? chyba obniżenie dofinansowania z 85% na 50% powinno skutkować zakupem ilości mniejszej o 15 % ! zwykła ściema!

  • MatFAN – 24.03.2017

    @ kolejFANWidać wyraźnie, że nie matematykFAN. Policz; masz np. 1 milion z dofinansowaniem na poziomie 85% całego projektu możesz kupić za 6,67 miliona (1/0,15), z dofinansowaniem 50% kupisz tylko za 2 miliony czyli 3,335 raza mniej, 15/3,335=4,498 zaokrąglając do liczb naturalnych niestety tylko 4! Chwytasz czy pokazać na jabłkach?

  • yogeeboo – 24.03.2017

    @kolejFAN no tu działa matematyka.... Mam np 15 mln na zakupy - to stanowi 15% a dofinansowanie 85% - czyli dodatkowe 85 mln = razem 100 mln.Teraz dofinansowanie 50%: dalej mam 15 mln + dofinansowanie (50%) czyli kolejne 15 mln = razem 30 mln.Widać różnicę? 100 mln na zakupy przy dofinansowaniu 85% i 30 mln przy dofinansowaniu 50%

  • dfhrt – 24.03.2017

    a można było wykorzystać całą opcję na Impulsy,ale po co -to teraz się zemściło i się obudziły centusie z ręką w nocniku hahaha

  • Elf – 24.03.2017

    Jakby się Newag nie wpierdzielił z tymi Impulsami to dziś byłby komplet od PESY. A tak Impulsy są za drogie to ich nie ma..

  • NR – 24.03.2017

    A co z EN81?

  • dfhrt – 24.03.2017

    Newag się nie wpierdzielił tylko uczciwie wygrał i bardzo dobrze zresztą,bo inaczej to byłby syf jak z krakowiakami,a jak wiadomo co jest tanie to jest drogie,dodatkowo acatusy są szkaradneciekawe jak na tej taniości wyjdą KŚ,ale czuję kolejną porażkę i falę uzasadnionego hejtu,swoją drogą nowe elfy są brzydsze nawet od "kibli"

  • zeus04 – 24.03.2017

    @dfhrt: Sprzedał drogi sprzęt, a czy taki bardzo dobry? Drugiego lutego tego roku skład złożony z dwóch EN78 (nr. 01+05) odmówił dalszej jazdy na szlaku. Dyżurnego ruchu powiadomił pierwszy o tym fakcie dróżnik przejazdowy. Uszkodzeniu uległ moduł komunikacyjny DDC-732-TG firmy Selectron, który wchodzi w skład systemu komputerowego. Lokomotywa ratunkowa próbowała przez 1,5 godziny napełnić przewód hamulcowy zespołu złożonego z tych dwóch EN78. Łącznie zanotowano 49 prób...

  • władysław matraczak – 24.03.2017

    Bo Impulsy są przereklamowane. W SKM np. wieszają się znacznie częściej niż Elfy.

  • dfhrt – 24.03.2017

    drogi zeusie co chciałeś tym wpisem udowodnić?że impulsy też się psują?oczywiście że tak,wszystko się psuje i nie ma w tym nic dziwnego,można się tylko zastanawiać ile tego typu incydentów byłoby udziałem produktów od tańszej konkurencji,albo wysnuć wniosek,że najlepiej byłoby powrócić do parowozów,które się nie psują bo nie mają żadnych modułów...

  • zeus04 – 24.03.2017

    To, że przewoźnik wie więcej i nie będzie brał pod uwagę opinii z internetu. Na realizację opcji UM musiałby mieć jeszcze odpowiednie fundusze, ale niestety całość wydał na te kilka pojazdów...

  • dfhrt – 24.03.2017

    niestety całość wydał na te kilka pojazdów... bo to była ustawka,która zwyczajnie nie wyszła,potem się zwyczajnie zawzięli i postanowili krakowskim zwyczajem poskąpić kasy,co się na nich zwyczajnie zemściło...

  • zeus04 – 24.03.2017

    Wydali wszystko, a są pewnie w województwie pilniejsze sprawy niż zakup nowych plastikowych zabawek dla kolei.

  • dfhrt – 24.03.2017

    pewnie jest ich całe mnóstwo nawet,więc po co zaczynali w ogóle tę zabawę,trzeba było zostawić to PR-om a nie narzekać,że zabawki drogie

  • wytrzęsiony – 24.03.2017

    Tylko że zamiast nowoczesnych pociągów są trochę bardziej odpicowane 14WE. Jazda tym czymś niewiele odbiega od EN57.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.