TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Małopolska kupi cztery nowe pociągi
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 14.08.2017 14:00:37 10 komentarzy
Małopolska kupi cztery nowe pociągi

Województwo małopolskie zamierza kupić cztery nowe pociągi do obsługi tras Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Przetarg może zostać ogłoszony jeszcze w tym roku, tak aby pojazdy trafiły na tory przed końcem 2018 r. - podał PAP marszałek regionu Jacek Krupa.

Województwo małopolskie zamierza kupić cztery nowe pociągi do obsługi tras Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Przetarg może zostać ogłoszony jeszcze w tym roku, tak aby pojazdy trafiły na tory przed końcem 2018 r. - podał PAP marszałek regionu Jacek Krupa.

"Spodziewamy się, że całe postępowanie powinno być rozstrzygnięte na początku przyszłego roku (…), jest więc szansa jest na to, że pod koniec przyszłego roku te pociągi będą" - powiedział Krupa.

Poinformował, że władze województwa wystąpiły już a aplikacją do unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, z którego zakup miałby być współfinansowany.

Małopolska chce zakupić cztery pociągi elektryczne, każdy składający się z czterech członów. Szacunkowa cena za całe zamówienie wynosi około 100 mln zł.

Według zapowiedzi Krupy, samorząd małopolski, który posiada 44 pociągi, docelowo chce ich mieć ok. 60, aby nowoczesnym taborem obsłużyć wszystkie linie regionalne.

Na początku tego roku województwo małopolskie zrealizowało kontrakt zawarty z nowosądecką firmą Newag SA na zakup 13 pociągów elektrycznych Impuls. Wartość całego zamówienia wyniosła 304 mln zł brutto, z czego część stanowiło dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.

Producent zrealizował kontrakt w rekordowym czasie niecałego roku i dostarczył 13 pojazdów Impuls (składy 4-członowe oraz 5-członowe), a także zapewnia obsługę gwarancyjną, serwis i utrzymanie. Prędkość eksploatacyjna pociągów wynosi 160 km/h.

Obecnie w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej działają trzy linie: SKA1 Wieliczka Rynek Kopalnia - Kraków Główny - Kraków Lotnisko, SKA2 Kraków Główny - Miechów/Sędziszów oraz SKA3 Kraków - Tarnów i Tarnów - Nowy Sącz - Piwniczna/Krynica. Obsługują je dwie spółki: samorządowa Koleje Małopolskie oraz Przewozy Regionalne.

W planach są kolejne linie aglomeracyjne. Według zapowiedzi marszałka Krupy w grudniu tego roku powinny ruszyć dwa nowe połączenia: Kraków Główny - Skawina oraz Nowy Targ – Zakopane.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Małopolska
Koleje Małopolskie
ezt
  • x – 14.08.2017

    A po co? Żeby stały?

  • advisor – 14.08.2017

    Oby kolejne Impulsy, ostatnie, czego KMŁ teraz trzeba to każdy tabor z innej parafii, co generuje dodatkowe koszty.

  • NCi – 14.08.2017

    Cieszy fakt, że kupią kolejne EZT-y. Zastanawia jedynie to dlaczego nie realizują tego w opcji. Przecież mogli w ostatnim przetargu prawo do opcji +5 , a nie +1. Byłoby prościej i zdecydowanie szybciej. Może nawet i taniej.

  • PPP – 14.08.2017

    @NCi, może chcą np. Impulsa II - szybszego od Impulsa I, a w ramach opcji to niemożliwe.

  • NCi – 14.08.2017

    ^Trudno powiedzieć, o co im tak na prawdę chodzi. Zwrócę jedynie uwagę, że każdy kolejny przetarg to kolejna okazja do ... delikatnie mówiąc, nadużyć.

  • Czemu – 14.08.2017

    Czemu nie 40?

  • ass – 14.08.2017

    Teraz pora na Flirty albo Protosy ;)

  • akuku – 16.08.2017

    Dobrze że tym razem kupują ze środków POIiŚ. Z RPO nie powinien być kupowany tabor, ale remontowana infrastruktura.

  • Tomek – 16.08.2017

    każda ilość nowego taboru cieszy, ale to ciągle kropla w morzu potrzeb... :(

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.