TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Malinowski: Ciężko będzie zwiększyć ofertę połączeń dalekobieżnych
InfoRail.pl - Opublikowano: 02.11.2018 11:32:38 3 komentarze
Malinowski: Ciężko będzie zwiększyć ofertę połączeń dalekobieżnych

PKP Intercity będą miały problem ze zwiększeniem oferty przewozów dalekobieżnych – ocenił były szef tego przewoźnika, a obecnie Prezes ŁKA Janusz Malinowski.

PKP Intercity będą miały problem ze zwiększeniem oferty przewozów dalekobieżnych – ocenił były szef tego przewoźnika, a obecnie Prezes ŁKA Janusz Malinowski.

Na kongresie w Łodzi jako główną przyczynę takiej diagnozy podał kwestie taborowe. Liczba wagonów zmodernizowanych będzie znacznie mniejsza od liczby wagonów złomowanych – ocenił Malinowski.

Szef ŁKA brał udział w debacie na temat białych plam transportowych. Co prawda na tym samym kongresie obecny Prezes PKP Intercity Marek Chraniuk stwierdził, że przewoźnik realizuje obecnie największy w historii program taborowy, to jednak Janusza Malinowskiego chyba nie przekonał. Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail.pl PKP Intercity staną również przez taborowym wyzwaniem w kontekście CPK, jeśli rzecz jasna to przedsięwzięcie powiedzie się. Do obsługi portu przewoźnik ma jednak wykorzystywać głównie ezt-y. Problemem mogą zatem okazać się inne połączenia, niezwiązane zupełnie z CPK. I tu diagnoza Janusza Malinowskiego może okazać się słuszna i trafiona. Wiek wagonów PKP Intercity bowiem rośnie, zakupów jest mało, jak wspomniał obecny szef ŁKA modernizacje też nie rozwiążą wszystkich problemów. Oby przez CPK nie na kolejowej mapie Polski białych plam, zamiast ubywać, nie przybyło…



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
wagon
PKP Intercity
  • DarekP – 04.11.2018

    Malinowski temat taboru znał dobrze i nie były to tylko kolejne strategie.A niestety brak strategicznego planowania wychodzi. Pomysł modernizacji wagonów nie był zły, ale rynek wykonawców się mocno zawężył i wyszedł brak dywersyfikacji np. przez zakupy nowych EZT w większej liczbie, niż te kilkanaście. 700 wagonów to prawie 100 składów, jak przy tym wygląda zakup 12 EZT?

  • przemas22223 – 04.11.2018

    Nie tylko brakuje wagonów. Brak jest też lokomotyw i maszynistów.A jeśli chodzi o EZT, telewizja wystarczająco już nagłośniła ten problem. Mam na myśli EZT serii ED74. Ale dopóki mamy taki Zarząd PKP Intercity, ten problem będzie narastał. Ale tak uczciwie. Od kiedy powstało PKP Intercity ten przewoźnik jest nic nie wart. Tak misie zdaje, że dawne PKP było dużo lepsze. Było wszystko, teraz nie ma nic.

  • kolejFAN – 05.11.2018

    @Fernand - za to TLK ZOSIA w niedzielne popołudnia z Wawy do ŁODZI prowadzi jakieś..12 wagonów klasy 2 w tym kilka zdeklasowanych jedynek, w tym składzie hula wiatr, dlaczego nie skróci się go o połowę a odzyskane wagony przeznaczy na inne składy? czy na tej sali jest lekarz!!!??? paranoja.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !