Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ma być elektryfikacja linii nr 25 Tomaszów Maz. – Skarżysko Kam.

inforail
20.08.2020 14:45
0 Komentarzy

Marszałkowiewojewództw łódzkiego i świętokrzyskiego podjęli współpracę ws. modernizacji ielektryfikacji linii kolejowej nr 25 na odcinku Tomaszów Mazowiecki – SkarżyskoKamienna. W ramach zawartego porozumienia będą ubiegać się o fundusze na tencel z programu Kolej Plus.

Marszałek woj. łódzkiego Grzegorz Schreiber i marszałek woj.świętokrzyskiego Andrzej Bętkowski podpisali w czwartek dokumenty potrzebne doprzygotowania studium projektowo-technicznego dot. modernizacji ielektryfikacji linii kolejowej na odcinku Tomaszów Mazowiecki – SkarżyskoKamienna. Uroczystość zorganizowano na dworcu Opocznie (Łódzkie), gdzie – jakwskazał Schreiber – obecnie pociągi kończą swój bieg.

„Kolej nie zna granic. Ludzie podróżujący kolejąchcieliby przemieszczać się między miejscowościami niezależnie od tego, czyznajdują się one na ternie jednego, dwóch czy trzech województw. Chcą pociągamijeździć, a nie tak, jak jest na tym dworcu, kończyć nim podróż. Ten pociągpowinien jechać dalej w kierunku województwa świętokrzyskiego. I taki jest naszcel i to, co chcemy osiągnąć budując nasze porozumienie” – podkreśliłmarszałek woj. łódzkiego.

Dodał, że w elektryfikacji i modernizacji blisko 90 km liniiw kierunku Skarżyska Kamiennej może wydatnie pomóc realizowany przez PKPPolskie Linie Kolejowe SA program Kolej Plus. W jego ramach samorządy do 26sierpnia mogą składać wnioski na odbudowę, modernizację i przywracanie do życiatorów kolejowych, które zostały zlikwidowane, a także budowę nowych.

„Do tego programu chcemy wspólnie aplikować, chcemywspólnie złożyć wniosek, pozyskać pieniądze na realizacje początku projektu.Póki co będą to bowiem środki na dokumentację, ale ten projekt będziemyrozwijać dalej. To rzeczy, które dają wizję tego, co chcemy uczynić wspólniedla naszych województw” – zaznaczył Schreiber.

Marszałek Bętkowski zwrócił uwagę, że w przeszłości liniakolejowa nr 25 tętniła życiem i służyła do przewozu zarówno osób, jak itowarów. „W Skarżysku Kamiennej lada miesiąc zostanie oddany do użytkupiękny dworzec i życzylibyśmy sobie, by po drodze stacje w Końskich, Opocznie iinne przystanki na +25+ do Tomaszowa również nabierały wyglądu, który przystaje21. wiekowi i naszym aspiracjom” – przyznał.

Wskazał, że wspólna działalność obu urzędów marszałkowskichzwiększa szansę na realizację planowanej inwestycji. Wyjaśnił, że jej pierwszyetap, którym będą działania planistyczne, pochłonie ok. 3,2 mln zł, a następnierozpoczną się prace projektowe, które oszacowano na ok. 40 mln zł.

„Naszym wyznacznikiem jest, by cała modernizacja i elektryfikacjalinii od Skarżyska Kamiennej do Tomaszowa Mazowieckiego zakończyła się w ciągupięciu lat. Rozpoczynamy pewien etap i program Kolej Plus może nam w tymprojekcie wydatnie pomóc, na co bardzo liczymy” – zadeklarował marszałekwoj. świętokrzyskiego. (PAP)

Komentarze