TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Lubuski LINK z podwójną homologacją wyjechał na tory
InfoRail.pl - Opublikowano: 07.10.2019 15:45:26 1 komentarz
Lubuski LINK z podwójną homologacją wyjechał na tory (foto: PESA)

Województwo Lubuskie odebrało spalinowy zespół trakcyjny Link dostarczony przez PESĘ. Pojazd wyruszył dziś (7 października) w swoją pierwszą podróż.

Województwo Lubuskie odebrało spalinowy zespół trakcyjny Link dostarczony przez PESĘ. Pojazd wyruszył dziś (7 października) w swoją pierwszą podróż.

Skład uzyskał podwójną, polską i niemiecką homologację i dzięki temu będzie obsługiwać połączenia transgraniczne. Docelowo w Lubuskiem będą jeździć dwa takie pociągi. Wartość jednego pojazdu to ponad 17 milionów złotych.

Pierwszy kurs odbył się z dworca głównego w Zielonej Górze do stacji Czerwieńsk i z powrotem. Wyprodukowany przez bydgoską firmę LINK to pierwszy pojazd o podwójnej homologacji znajdujący się w taborze polskiego przewoźnika. Dzięki temu Województwo Lubuskie będzie mogło uruchomić nowe połączenia transgraniczne pomiędzy Polską i Niemcami. Na początku składy będą wozić pasażerów na funkcjonujących obecnie trasach Zielona Góra Gł. – Frankfurt (Oder) i Zielona Góra Gł.– Gorzów Wielkopolski.

Przewozy kolejowe to jeden z priorytetów, jeśli chodzi o sprawność funkcjonowania transportu publicznego w naszym regionie. Chcemy zapewnić wszystkim mieszkańcom, także tym nie mającym możliwości poruszania się własnymi pojazdami, żyjącym na obszarach gorzej skomunikowanych, by nie zostali w żaden sposób wykluczeni. Stąd ta dbałość i coroczny udział w budżecie województwa kilkudziesięciomilionowej kwoty, która przeznaczana jest na wsparcie przewozów regionalnych. W tym roku to już blisko 50 mln zł, co przynosi pozytywne efekty – powiedział podczas przejazdu Marcin Jabłoński, Członek Zarządu Województwa Lubuskiego.

Nowy Link dla Województwa Lubuskiego to efekt wieloletnich doświadczeń Pesy w produkcji spalinowych zespołów trakcyjnych. Pojazd spełnia najbardziej wyśrubowane normy bezpieczeństwa i w standardzie oferuje liczne rozwiązania z zakresu komfortu podróżowania, m.in. wydzieloną część niskopodłogową czy klimatyzację.. Zaawansowany system kontroli i diagnostyki pojazdu ułatwia jego serwisowanie i codzienną eksploatację – mówił Jerzy Berg, Dyrektor Sprzedaży w PESA Bydgoszcz.

Lubuski Link powstał na bazie konstrukcji przygotowanej dla niemieckiego przewoźnika NEB. Składy zostały przekazane województwu lubuskiemu bezpłatnie na mocy ugody sądowej jako zadośćuczynienie za niedotrzymanie warunków umowy z 2013 roku. Pesa dostarczyła wtedy 4 Linki, nie udało się jednak dla nich uzyskać niemieckiej homologacji.

PESA dotrzymuje swoich zobowiązań i systematycznie reguluje wszelkie zaległe kontrakty z przeszłości, również takie sprzed 6 lat. To niezbędny aspekt wyprowadzania firmy na prostą, który pozwala nam odzyskać zaufanie klientów na rynkach krajowym i zagranicznym. Kolejne lata chcemy rozpocząć z czystym kontem – stwierdził Krzysztof Sędzikowski, prezes PESY Bydgoszcz.

Doświadczenia i postawa polskiego producenta wobec zaległych zobowiązań cenione są nie tylko w Polsce. Firma porozumiała się również z przewoźnikiem Deutsche Bahn, dla którego kontynuuje prace nad kolejnymi pociągami. Ostatnie składy dla niemieckiego operatora wyjadą z fabryki na początku 2020 roku. Obecnie partnerzy prowadzą rozmowy dotyczące przyszłej współpracy – podano w komunikacie prasowym.

Drugi LINK z niemiecką homologacją ma zostać dostarczony jeszcze w tym roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Link
PESA
Lubuskie
  • mechanik – 07.10.2019

    Brawo, nareszcie! Ale gwoli ścisłości należy dodać, ze to nie pierwszy taki przypadek. Cztery SA133 w 2006 roku, zgodnie z SIWZ, też miały posiadać takie dopuszczenie ale nikt nie śmiał w tej sprawie nawet palcem ruszyć w bucie. To przykre, jak się traktuje pieniądze podatnika.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.