TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Lubelskie szykuje zakup nowych pociągów
InfoRail.pl - Opublikowano: 27.03.2017 09:33:53 5 komentarzy
Lubelskie szykuje zakup nowych pociągów

Lubelskie jest jednym z tych województw, które nie kupiło dotychczas żadnych nowych pociągów elektrycznych. Wkrótce ma się to jednak zmienić.

Lubelskie jest jednym z tych województw, które nie kupiło dotychczas żadnych nowych pociągów elektrycznych. Wkrótce ma się to jednak zmienić.

Aktualnie trwają przygotowania do realizacji projektu Zakup taboru kolejowego do przewozów osób organizowanych przez Województwo Lubelskie. Przewiduje się, że w wyniku realizacji projektu, zakupionych zostanie 11 sztuk dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Na obecnym etapie ogłoszenie przetargu na dostawę pojazdów planowane jest w II półroczu 2017 r. ? poinformowała nas Beata Górka, rzecznik prasowy Marszałka Województwa Lubelskiego.

Urząd Marszałkowski dotychczas kupował nowe składy, ale jedynie spalinowe. Na trasach regionu kursują również jednostki elektryczne, są to jednak zmodernizowane pociągi serii EN57. Na zakup nowych pociągów samorząd chce przeznaczyć około 150 mln zł. Trafią one do Przewozów Regionalnych. To właśnie z tym operatorem, o czym pisaliśmy na łamach InfoRail.pl, województwo zawarło umowę do 2020 roku. Zakup nowych pociągów poprawi standard podróży m.in. na trasach z Lublina do Dęblina, a także z Lublina do Rzeszowa. Pociągi mają wyjechać na trasy w 2018 i 2019 roku. Jak wspominamy na wstępie gdyby zakupy te zakończyły się powodzeniem byłyby to pierwsze fabrycznie nowe składy elektryczne zakupione przez Lubelski Urząd Marszałkowski.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Lubelskie
ezt
  • G.kolejarz – 27.03.2017

    No i dobrze , tak trzymać.

  • TomTom – 27.03.2017

    Dwuczłony? Te składy mogą się okazać zbyt małe.

  • kolejFAN – 27.03.2017

    CO za skład stoi obok kibla po prawej?!

  • pszemek – 27.03.2017

    Holenderski Flirt.Dwuczłony? Za krótkoperspektywniczne sieroty :(

  • Miras – 27.03.2017

    Optymalny wydaje się zakup 14 EZT trójczłonowych z opcją rozszerzenia zamówienia o 6 EZT czteroczłonowych. To wystarczyłoby w pełni do sprawnej obsługi w takcie linii do Puław, Stalowej Woli i Chełmu.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.