TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

LOT i PolskiBus wykorzystają remont trasy poznańskiej?
InfoRail.pl - Opublikowano: 18.01.2017 22:09:18 1 komentarz
LOT i PolskiBus wykorzystają remont trasy poznańskiej? (foto: PL Poznań)

Jak już wielokrotnie informowaliśmy na łamach InfoRail.pl jeszcze w tym roku ma rozpocząć się remont kolejowej trasy do Poznania. Oznacza to znaczne wydłużenie czasu przejazdu. Czy skorzystają na tym inni przewoźnicy ? autobusowi bądź samolotowi?

Jako pierwszy sygnał wysyła LOT. Przewoźnik od marca zaoferuje jedno połączenie więcej niż dotychczas. Do dyspozycji pasażerów będzie pięć kursów dziennie. Lot potrwa około 50 minut. Jeżeli zaplanujemy podróż odpowiednio wcześnie możemy kupić bilet nawet za kilkadziesiąt złotych. To cena porównywalna z tą, jaką musimy zapłacić za bilet PKP Intercity.

Warto dodać, że trasę do Poznania obsługuje też PolskiBus. Na razie oferta autobusowego przewoźnika jest kiepska i obejmuje jedynie połączenia przelotowe do i z Berlina. Czy to się zmieni? Czerwone autobusy w przeszłości jeździły niemal dwa razy częściej na trasie z Warszawy do Poznania. Wydaje się więc, iż czas kolejowego remontu to idealny moment na powalczenie o pasażera. Tym bardziej, że czas przejazdu autostradą będzie tylko nieznacznie dłuższy, a można nawet zaryzykować stwierdzenie, że porównywalny z tym, do oferowania którego zmuszone zostaną PKP Intercity. PolskiBus już wielokrotnie podkreślał, że jego oferta jest elastyczna i dostosowana do potrzeb rynkowych. Czy remont kolejowej linii do Poznania zostanie wykorzystany przez tego przewoźnika? Zobaczymy.



Sprawdź też:
PKP Intercity
LOT
PolskiBus
Poznań
  • Robert – 20.01.2017

    LOT nie jest żadną konkurencją ze względu na:
    1. Konieczność wcześniejszego pojawienia się na lotnisku (min. godzina przed boardingiem jeśli się odprawiłeś elektronicznie) - na pociąg możesz przyjść 10 min przed odjazdem.
    2. Wyjątkowo parszywe połączenie na lotnisko w Warszawie i ewentualny koszt taksówek (jak wiemy Uber jest be...)
    3. Ceny, które wcale nie są aż tak atrakcyjne, i w końcu...
    4 Wyjątkowo dziwne godziny połączeń.

    Gdyby LOT chciał cokolwiek namieszać na rynku połączeń musiałby wprowadzić min 8 rotacji WAW-POZ-WAW. Przyzwyczaić pasażerów do godzin, zrobić akcję informacyjną i zainwestować w wiele pustych foteli na trasie zanim na stałe wypełnią się pasażerami. Według mnie - misja niemożliwa przy nieruchawości polskiego przewoźnika.
    Fajnie odzwierciedlają to statystyki ruchu biznesowego, który praktycznie z Poznania przeniósł się na Lufthansę (połączenia przez Frankfurt i Monachium) traktując korzystanie z warszawskiego hubu jak karę za niedokonane grzechy. Mimo wszystko trzymam kciuki...

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.