TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Lokomotywa RŻD na skroplony gaz zakończyła testy na Syberii
InfoRail.pl - Opublikowano: 13.09.2018 13:48:05
Lokomotywa RŻD na skroplony gaz zakończyła testy na Syberii (foto: RŻD)

Prototypowa lokomotywa rosyjskich kolei RŻD GT1h-002, napędzana skroplonym gazem ziemnym (LNG), zakończyła serię próbnych jazd na zachodniej Syberii, ciągnąc pociągi o masie całkowitej do 9000 ton.

Prototypowa lokomotywa rosyjskich kolei RŻD GT1h-002, napędzana skroplonym gazem ziemnym (LNG), zakończyła serię próbnych jazd na zachodniej Syberii, ciągnąc pociągi o masie całkowitej do 9000 ton.

W ramach testów, które zostały wykorzystane do określenia lokalizacji punktów tankowania paliwa gazowego, lokomotywa o mocy 8,3 MW ciągnęła pociąg o masie 7000 ton na całej długości trasy (636 km) bez tankowania. Przeprowadzono także test, który wykazał, że lokomotywa może ciągnąć 9000-tonowy pociąg na odcinku 532 km bez tankowania.

RŻD twierdzi, że do obsługi całej długości trasy na Syberii potrzebne będą trzy stacje paliw. Obecnie jedyny taki obiekt znajduje się w pobliżu Jekaterynburga.

Model GT1h-002, o prędkości 100 km/h, został zbudowany w rosyjskiej fabryce Lyudinovsky Diesel Locomotive Plant i jest rozwinięciem prototypu GT1h-001.

W lutym RŻD podpisał umowę z Gazpromem, Sinara Group i Transmashholding na współpracę w zakresie rozwoju infrastruktury trakcyjnej i paliwowej LNG w celu wykorzystywania lokomotyw do prowadzenia 9000-tonowych pociągów towarowych na niezelektryfikowanych odcinkach na Syberii.

RŻD planują zwiększyć flotę lokomotyw gazowych z 3 do 22 jednostek do 2023 roku. Gazprom zbuduje zakłady produkcyjne LNG i zakłady paliwowe w Tobolsku i Surgut, a RŻD urządzenia do konserwacji i tankowania lokomotyw turbinowych w Surgut i Voinovka.

W latach 2020-2022 RŻD planują rozpocząć komercyjną eksploatację 9000-tonowych pociągów ciągniętych przez lokomotywy gazowe.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
RŻD
lokomotywa
Rosja
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.