Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Lokomotywa RŻD na skroplony gaz zakończyła testy na Syberii

inforail
13.09.2018 11:48
0 Komentarzy

Prototypowa lokomotywarosyjskich kolei RŻD GT1h-002, napędzana skroplonym gazem ziemnym (LNG),zakończyła serię próbnych jazd na zachodniej Syberii, ciągnąc pociągi o masiecałkowitej do 9000 ton.

W ramach testów, które zostały wykorzystane do określenialokalizacji punktów tankowania paliwa gazowego, lokomotywa o mocy 8,3 MW ciągnęłapociąg o masie 7000 ton na całej długości trasy (636 km) bez tankowania. Przeprowadzonotakże test, który wykazał, że lokomotywa może ciągnąć 9000-tonowy pociąg naodcinku 532 km bez tankowania.

RŻD twierdzi, że do obsługi całej długości trasy na Syberiipotrzebne będą trzy stacje paliw. Obecnie jedyny taki obiekt znajduje się wpobliżu Jekaterynburga.

Model GT1h-002, o prędkości 100 km/h, został zbudowany wrosyjskiej fabryce Lyudinovsky Diesel Locomotive Plant i jest rozwinięciemprototypu GT1h-001.

W lutym RŻD podpisał umowę z Gazpromem, Sinara Group iTransmashholding na współpracę w zakresie rozwoju infrastruktury trakcyjnej ipaliwowej LNG w celu wykorzystywania lokomotyw do prowadzenia 9000-tonowychpociągów towarowych na niezelektryfikowanych odcinkach na Syberii.

RŻD planują zwiększyć flotę lokomotyw gazowych z 3 do 22jednostek do 2023 roku. Gazprom zbuduje zakłady produkcyjne LNG i zakładypaliwowe w Tobolsku i Surgut, a RŻD urządzenia do konserwacji i tankowanialokomotyw turbinowych w Surgut i Voinovka.

W latach 2020-2022 RŻD planują rozpocząć komercyjnąeksploatację 9000-tonowych pociągów ciągniętych przez lokomotywy gazowe.


Komentarze