TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

ŁKA i Koleje Małopolskie z najmłodszym taborem w Polsce
InfoRail.pl - Opublikowano: 13.07.2017 15:33:04
ŁKA i Koleje Małopolskie z najmłodszym taborem w Polsce

W latach 2011-2016 operatorzy wykonujący przewozy regionalnego pasażerskiego transportu kolejowego ponosili znaczne nakłady na odnowienie taboru.

W efekcie średni wiek taboru pozostawał na tym samym poziomie lub ulegał zmniejszeniu. Warto zwrócić uwagę, że mimo inwestycji pociągi Przewozów Regionalnych, Kolei Śląskich i Kolei Mazowieckich są nadal dość wiekowe – wynika z raportu NIK.

U poszczególnych przewoźników średnik wiek taboru w latach 2011 i 2016 wynosił odpowiednio:

WKD sp. z o.o. - 39 i 6 lat

Przewozy Regionalne sp. z o.o. - 30 i 31 lat

Koleje Śląskie sp. z o.o. - 23,7 (w 2013 r.) i 24,6 lat

Koleje Mazowieckie sp. z o.o. - 21,5 i 22,6 lat

Koleje Wielkopolskie sp. z o.o. - 16,8 (w 2012 r.) i 8,6 lat

SKM sp. z o.o. - 14,3 i 5,2 lat

Arriva RP sp. z o.o. - 11,3 i 14,7 lat

Koleje Dolnośląskie S.A. - 2,5 i 8 lat

Koleje Małopolskie sp. z o.o. - 0,2 (w 2014 r.) i 2,4 lat

Łódzka Kolej Aglomeracyjna sp. z o.o. - 0,2 (w 2014 r.) i 2 lata

"W ostatnich latach mówimy o stopniowym odmładzaniu tego taboru, chociaż jeszcze nie w taki sposób, jakbyśmy uważali, że jest adekwatny do potrzeb pasażerów. Widzimy, że ten odtwarzany tabor jest dostosowywany do potrzeb niepełnosprawnych i osób o ograniczonej zdolności ruchowej" – mówił Prezes NIK Krzysztof Kwiatkowski.



Sprawdź też:
ŁKA
Koleje Małopolskie

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.