TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Linia obwodowa jak linia metra? Buspas w al. Prymasa Tysiąclecia niepotrzebny
InfoRail.pl - Opublikowano: 06.11.2019 12:15:04
Linia obwodowa jak linia metra? Buspas w al. Prymasa Tysiąclecia niepotrzebny

Warszawski radny Maciej Binkowski zasugerował, że warszawska linia obwodowa powinna pełnić funkcję kolejnej linii metra.

Podczas prezentacji nowego przystanku Warszawa Powązki, jeszcze przed jego otwarcie, radny m.st. Warszawy z PiS Maciej Binkowski zasugerował, że warszawska linia obwodowa powinna pełnić funkcję kolejnej linii metra.

Tyle że obecnie pociągi pojawiają się na niej co pół godziny. To chyba stanowczo za rzadko?

-"Apeluję do Zarządu Transportu Miejskiego i Kolei Mazowieckich, żeby jeszcze intensywniej wykorzystywali tę linię – mówił Binkowski.

Naziemne metro

Zdaniem radnego, powinna ona funkcjonować jak naziemna linia metra. Po roku od otworzenia stacji na linii obwodowej rozkład SKM wygląda dość skromnie.

-"To jeden pociąg na godzinę – stwierdził przedstawiciel PiS. -"Z grupą radnych złożyliśmy wniosek o zwołanie komisji infrastruktury w Radzie m.st. Warszawy, na której chcielibyśmy dyskutować z ZTM i Kolami Mazowieckimi o możliwościach zwiększenia liczby kursów na linii obwodowej – poinformował Binkowski.

SKM na obwodzie

Dodajmy, że linia S9 kursuje tylko w dni powszednie. W weekendy i święta po linii obwodowej jeżdżą tylko pociągi Kolei Mazowieckich. Ale ma się to zmienić. Od połowy grudnia, czyli od wejścia w życie nowego, rocznego rozkładu jazdy linią obwodową pojadą pociągi SKM S3 do Wieliszewa i Radzymina. PKP PLK nadal nie potwierdziły tych informacji, podała je jednak Gmina Nieporęt i potwierdził je dla nas rzecznik SKM Warszawa.

-"Potwierdzam, że od 14 grudnia br. pociągi SKM linii S3 pojawią się na linii obwodowej, ale jednocześnie chciałbym podkreślić, że to jest rozwiązanie tymczasowe, związane budową przystanku Warszawa Targówek i tym samym koniecznością przekierowania części kolejowego ruchu na trasę okrężną - mówi Kamil Migała, rzecznik SKM Warszawa.

Kolej zamiast buspasa

Przypomniał też, że miasto chce wydzielić buspas w Al. Prymasa Tysiąclecia. To jego zdaniem zły pomysł, który zakorkuje trasę szybkiego ruchu jeszcze bardziej. W ocenie radnego nie ma takiej potrzeby, skoro nieopodal jest niewykorzystania linia kolejowa.

Przypomnijmy, że z przystanku Warszawa Powązki pasażerowie mogą korzystać od 1 listopada 2019 roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
linia obwodowa
Warszawa
  • Piotr Ulędarski – 06.11.2019

    Buspas potrzebny.

  • Filip Pieńkowski – 06.11.2019

    Pomysł nieco chybiony bo kolej obwodowa jest ślepa i nie prowadzi z żadnego konkretnego miejsca do żadnego konkretnego miejsca.

  • Piotr Żółciński – 06.11.2019

    tlyko przy zwiększonej częstotliwości

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.