Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Likwidacja czy reaktywacja odcinka Brodnica – Działdowo?

inforail
15.02.2018 13:48
0 Komentarzy

Pociągi pasażerskiena linii kolejowej nr 208 na odcinku Działdowo – Brodnica przestały kursować wlutym 2010 r., a ruch na niej został zawieszony w 2013 r., jako konsekwencjarezygnacji lokalnych urzędów marszałkowskich z organizacji kolejowych przewozówpasażerskich w omawianej relacji – poinformował wiceminister Andrzej Bittel,powołując się na dane PKP PLK.

Na dzień zaprzestania kursowania pociągów na omawianymodcinku obowiązywała maksymalna prędkość przejazdowa pociągów wynosząca 80 km/hdla pociągów pasażerskich. Zakwalifikowanie linii kolejowej nr 208 na odcinkuDziałdowo – Brodnica do kategorii „D” w Programie Wieloletnim pn. „Pomoc wzakresie finansowania kosztów zarządzania infrastrukturą kolejową, w tym jejutrzymania i remontów do 2023 r.” wynika z faktu, że jest to linia nieczynna naww. odcinku. Zgodnie z założeniami Programu linie kolejowe co do zasady niebędą likwidowane. Zmiana kategorii omawianego odcinka linii nr 208 będziemożliwa w przypadku, gdy pojawi się zainteresowanie ze strony przewoźnikówkolejowych prowadzeniem ruchu w relacji Działdowo – Brodnica – poinformował Bittel.

I dodał, że potencjalne decyzje o rewitalizacji lubodtworzeniu przedmiotowego odcinka linii kolejowej są uzależnione od popytu zestrony przewoźników kolejowych, natomiast dla zmiany kategorii oraz określeniazakresu rzeczowego prac związanych z jej odtworzeniem decydujące znaczenie będąmiały potrzeby tych podmiotów, co do parametrów eksploatacyjnych odcinka. PKPPLK S.A. poinformowała jednocześnie, że na dzień dzisiejszy nie wpłynęły doSpółki wnioski licencjonowanych przewoźników pasażerskich o rozkład jazdy wrelacji Działdowo – Brodnica.

Ponadto w „Planie zrównoważonego rozwoju publicznegotransportu zbiorowego w zakresie sieci komunikacyjnej w międzyregionalnych imiędzynarodowych przewozach pasażerskich” linia kolejowa nr 208 na odcinkuDziałdowo – Brodnica nie jest ujęta w scenariuszu podstawowym sieci połączeńmiędzywojewódzkich na lata 2020-2025. Również w planach zrównoważonego rozwojupublicznego transportu zbiorowego dla województw kujawsko-pomorskiego orazwarmińsko-mazurskiego połączenia w przedmiotowej relacji nie zostały włączonedo sieci połączeń komunikacyjnych, na których planowane jest wykonywanieprzewozów kolejowych o charakterze użyteczności publicznej. W związku zpowyższym w obecnej perspektywie finansowej Spółka nie planuje realizacji pracpolegających na rewitalizacji/przywróceniu linii kolejowej nr 208 na odcinkuDziałdowo – Brodnica.

Jednocześnie Spółka PKP PLK poinformowała, żeprowadzone są prace planistyczne związane z nową perspektywą finansową2021-2027, identyfikowane są projekty, których realizacja w przyszłości może przyczynićsię do zwiększenia liczby pasażerów i ładunków. Zakładanym efektemprzedmiotowych prac będzie lista projektów inwestycyjnych planowanych dorealizacji w kolejnych latach. Wskazane zostaną te projekty, które na podstawieanaliz najlepiej wpisują się w sieciowy charakter transportu kolejowego, a tymsamym mogą istotnie przyczynić się do zwiększenia liczby pasażerów orazładunków. Niemniej jednak należy mieć na uwadze, że ostateczna lista projektówbędzie również uwarunkowana dostępnością środków finansowych – stwierdził Bittel.

Komentarze