TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Likwidacja czy reaktywacja odcinka Brodnica – Działdowo?
InfoRail.pl - Opublikowano: 15.02.2018 15:48:24 1 komentarz
Likwidacja czy reaktywacja odcinka Brodnica – Działdowo? (foto: Wikipedia/Włodzimierz Wysocki)

Pociągi pasażerskie na linii kolejowej nr 208 na odcinku Działdowo – Brodnica przestały kursować w lutym 2010 r., a ruch na niej został zawieszony w 2013 r., jako konsekwencja rezygnacji lokalnych urzędów marszałkowskich z organizacji kolejowych przewozów pasażerskich

Pociągi pasażerskie na linii kolejowej nr 208 na odcinku Działdowo – Brodnica przestały kursować w lutym 2010 r., a ruch na niej został zawieszony w 2013 r., jako konsekwencja rezygnacji lokalnych urzędów marszałkowskich z organizacji kolejowych przewozów pasażerskich w omawianej relacji – poinformował wiceminister Andrzej Bittel, powołując się na dane PKP PLK.

Na dzień zaprzestania kursowania pociągów na omawianym odcinku obowiązywała maksymalna prędkość przejazdowa pociągów wynosząca 80 km/h dla pociągów pasażerskich. Zakwalifikowanie linii kolejowej nr 208 na odcinku Działdowo – Brodnica do kategorii "D" w Programie Wieloletnim pn. "Pomoc w zakresie finansowania kosztów zarządzania infrastrukturą kolejową, w tym jej utrzymania i remontów do 2023 r." wynika z faktu, że jest to linia nieczynna na ww. odcinku. Zgodnie z założeniami Programu linie kolejowe co do zasady nie będą likwidowane. Zmiana kategorii omawianego odcinka linii nr 208 będzie możliwa w przypadku, gdy pojawi się zainteresowanie ze strony przewoźników kolejowych prowadzeniem ruchu w relacji Działdowo – Brodnica – poinformował Bittel.

I dodał, że potencjalne decyzje o rewitalizacji lub odtworzeniu przedmiotowego odcinka linii kolejowej są uzależnione od popytu ze strony przewoźników kolejowych, natomiast dla zmiany kategorii oraz określenia zakresu rzeczowego prac związanych z jej odtworzeniem decydujące znaczenie będą miały potrzeby tych podmiotów, co do parametrów eksploatacyjnych odcinka. PKP PLK S.A. poinformowała jednocześnie, że na dzień dzisiejszy nie wpłynęły do Spółki wnioski licencjonowanych przewoźników pasażerskich o rozkład jazdy w relacji Działdowo – Brodnica.

Ponadto w "Planie zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego w zakresie sieci komunikacyjnej w międzyregionalnych i międzynarodowych przewozach pasażerskich" linia kolejowa nr 208 na odcinku Działdowo – Brodnica nie jest ujęta w scenariuszu podstawowym sieci połączeń międzywojewódzkich na lata 2020-2025. Również w planach zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla województw kujawsko-pomorskiego oraz warmińsko-mazurskiego połączenia w przedmiotowej relacji nie zostały włączone do sieci połączeń komunikacyjnych, na których planowane jest wykonywanie przewozów kolejowych o charakterze użyteczności publicznej. W związku z powyższym w obecnej perspektywie finansowej Spółka nie planuje realizacji prac polegających na rewitalizacji/przywróceniu linii kolejowej nr 208 na odcinku Działdowo – Brodnica.

Jednocześnie Spółka PKP PLK poinformowała, że prowadzone są prace planistyczne związane z nową perspektywą finansową 2021-2027, identyfikowane są projekty, których realizacja w przyszłości może przyczynić się do zwiększenia liczby pasażerów i ładunków. Zakładanym efektem przedmiotowych prac będzie lista projektów inwestycyjnych planowanych do realizacji w kolejnych latach. Wskazane zostaną te projekty, które na podstawie analiz najlepiej wpisują się w sieciowy charakter transportu kolejowego, a tym samym mogą istotnie przyczynić się do zwiększenia liczby pasażerów oraz ładunków. Niemniej jednak należy mieć na uwadze, że ostateczna lista projektów będzie również uwarunkowana dostępnością środków finansowych – stwierdził Bittel.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Brodnica
Działdowo
  • Piotr Szymański – 15.02.2018

    Marszałek woj Kuj-Pom to naty-kolejowy człowiek wszystko rozwali np linia do Golubia, brak połączeń pasażerskich na linii Brodnica-Rypin-Sierpc lub tylko zlecenia dla jednej pary pociągów na linii Toruń-Sierpc-Toruń, może jak się zmieni władza to coś się ruszy bo przy obecnym stanie nie ma co liczyć na cuda.

  • kolejFAN – 16.02.2018

    pewnie,po co, zamiast stworzyć jeden ciąg komunikacyjny Działdowo-Grudziądz-Laskowice-Wierzchucin-Chojnice olewa się temat, podobnie jak linię Gołańcz-Bydgoszcz czy Sierpc-Brodnica. Wierzchucin-Laskowice PÓŁ pary na dobę, to jest parodia komunikacji w kuj-pomie. Miliardy ładujemy w modernizacje typu Kutno-Poznań a kolej lokalna umiera na naszych oczach!!

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.