Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Leo Express na sprzedaż? Spekulacje nie milkną

inforail
24.10.2018 09:18
0 Komentarzy

Nie ustają spekulacjena temat zakupu czeskiego prywatnego przewoźnika kolejowego i autobusowego LeoExpress.

Według czeskich mediów są nim zainteresowani wiodącyeuropejscy przewoźnicy, tacy jak Deutsche Bahn i Austriackie Koleje ÖBB.

„Oświadczenie naszego dyrektora generalnego, PeteraKohlera, zostało źle zrozumiane. Chociaż media twierdziły, że dyskusje były wtoku, oznaczało to negocjacje, które poszczególni przewoźnicy prowadzą na temataktualnych problemów kolejowych, takich jak liberalizacja na kolei” –stwierdził rzecznik prasowy LEO Express Emil Sedlařík.

Czeskie media przypominają, że Deutsche Bahn działa natamtejszym rynku tylko poprzez swoją spółkę zależną Arriva. Obsługuje połączeniekolejowe Praga-Nitra oraz linie autobusowe Praga-Teplice, Olomouc-Brno iPřerov-Brno. Kupując Leo Express, grupa DB niewątpliwie wzmocniłaby swojąpozycję na rynku czeskim.

Warunki, na których można byłoby kupić nie tylko LeoExpress, ale także innego krajowego prywatnego przewoźnika RegioJet, sondowałyrównież Ceske drahy. Jak powiedział dyrektor generalny ČD Pavel Krtek w czerwcutego roku, istnieje ryzyko, że obie firmy mogą kupić chińskie produkty i byłobyto dobrym ruchem do uniknięcia tego. Jak wiadomo LEO Express już podpisał umowęna dostawę właśnie chińskich pociągów.

Minister transportu Republiki Czeskiej Dan Ťok od razupodkreślił jednak, że zakup prywatnych przewoźników przez Koleje Czeskie niezostał uznany za właściwy. A Ceske drahy mają już innego szefa…

Czeskie media przypominają dalej, że firma Leo Express zostałazałożona w 2012 roku przez przedsiębiorcę Leoša Novotnego. Rozwija się równieżza granicą. W sierpniu ubiegłego roku przejęła niemiecką firmę Locomore iprzywróciła jej kursowanie na trasie Berlin-Stuttgart. W lipcu jego pociągizaczęły jeździć na trasie Praga-Kraków (obecnie są zawieszone). Rozbudowanasieć linii autobusowych obsługuje kursy Leo Express w Czechach, Polsce,Niemczech, Austrii, Ukrainie i na Węgrzech. Dla potencjalnych inwestorów jestto zatem interesująca okazja do poszerzenia swojej biznesowej działalności.

Komentarze