Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Legionowo nie zgadza się na budowę torów do CPK. Prawie 5 tys. uwag!

inforail
11.03.2020 08:45
0 Komentarzy

Prawie 5 tys.mieszkańców Legionowa przedstawiło swoje zdanie w ramach konsultacji dot.Strategicznego Studium Lokalizacyjnego Inwestycji Centralnego PortuKomunikacyjnego.

Wszystkie wypełnione papierowe formularze w biurze CPK złożył10 marca Zastępca Prezydenta Miasta Legionowo Piotr Zadrożny wraz z AnnąŁaniewską, przewodniczącą Komisji Zdrowia, Bezpieczeństwa i Spraw Społecznych.

Nie zgadzam się na realizację przedstawionych ciągów Nr 2, liniakolejowa nr 20 w żadnym z jego wariantów – napisał Piotr Zadrożny.

Odnosząc się do zamieszczonego na stronie cpk.pl projektuopracowania pn.'' Strategiczne Studium Lokalizacyjne Inwestycji CentralnegoPortu Komunikacyjnego'', udostępnionego w ramach konsultacji społecznych, w tymdo wskazanych korytarzy w zakresie infrastruktury kolejowej dużych prędkości zgłaszamstanowczy sprzeciw do zaprezentowanych wariantów przebiegu tras kolejowych wciągu nr 2 linii kolejowej nr 20 przez teren miasta Legionowo – wskazał.

Podkreślić należy, ze przedstawione propozycje przebiegulinii kolejowej nr 20 przez teren miasta Legionowo będą miały same negatywneskutki dla miasta i jego mieszkańców. Skutki te odczuwalne będą w wymiarzespołecznym, przestrzennym' inwestycyjnym, ekonomicznym i środowiskowym. Znamiennymjest to, ze tory kolejowe znowu podzieliłyby miasto i zablokowałyby jegorozwój. Następny podział miasta w sposób oczywisty doprowadziłby dodestabilizacji przestrzennej i ekonomicznej miasta. Stąd też dziwi fakt, Żeponownie miasto Legionowo jest miejscem trasowania.

Na etapie wyznaczania korytarzy nie wzięto pod uwagęistniejącego stanu zagospodarowania terenu, a korytarze te wyznaczono poterenach istniejącej zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej i wielorodzinnej,jak i po terenach wyznaczonych pod zabudowę w obowiązujących na terenie miastadokumentach planistycznych, jak studium uwarunkowania i kierunkówzagospodarowania przestrzennego gminy miejskiej Legionowo oraz miejscowych planachzagospodarowania przestrzennego. Ponadto proponowane warianty przebiegu traslinii kolejowej nr 20 wchodzą w kolizję z istniejącą infrastrukturą techniczną,w tym z istniejącym przebiegiem Wodociągu Północnego, który jak wiemy zapewniadostęp do wody pitnej mieszkańcom stolicy, infrastrukturą społeczną, drogowąoraz aktualnie przebudowywaną drogą krajową nr 61.

Proponowany przez CPK przebieg trasy linii kolejowej nr 20przez teren miasta Legionowo, w obu wariantach, jest niezgodny z obowiązującąna terenie miasta polityką przestrzenną, polityką rozwoju zawartą w powołanejstrategii oraz z podstawową zasadą zrównoważonego rozwoju – wskazał PiotrZadrożny.

Całe stanowisko miasta można znaleźć na stronie www.legionowo.pl.


Komentarze