TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Ładowarki do aut i autobusów. Od ABB [FILM]
- Opublikowano: 23.02.2020 15:00:20
Ładowarki do aut i autobusów. Od ABB [FILM]

ABB wygrało właśnie kolejny kontrakt na sieć ładowania pojazdów elektrycznych. W Holandii koncern realizuje projekt łączący ładowarki samochodowe z autobusowymi.

ABB wygrało właśnie kolejny kontrakt na sieć ładowania pojazdów elektrycznych. W Holandii koncern realizuje projekt łączący ładowarki samochodowe z autobusowymi. W przypadku przedsiębiorstw inwestujących we własne ładowarki może warto przemyśleć taką opcję.

W lutym firma ABB otrzymała zamówienie na kolejne 324 stacje do ładowania pojazdów elektrycznych o mocy 350 kW. Klientem jest IONITY, która do końca tego roku chce zainstalować ładowarki w 24 krajach. To drugi etap rozbudowy europejskiej sieci do ładowania spod znaku tej firmy.

Europejska sieć

W 2018 roku ABB została wybrana na partnera technologicznego projektu i jako pierwsza w Europie dostarczyła ładowarki dużej mocy wykorzystujące kable chłodzone cieczą. Tamto zamówienie obejmowało 340 stacji do ładowania. Ich moc pozwala na naładowanie akumulatora w 8 minut. Przekłada się to na ok. 200 km zasięgu.

Jak dotąd IONITY, spółka joint venture utworzona przez Grupę BMW, Daimler AG, Ford Motor Company i grupę Volkswagena wraz z Audi i Porsche, uruchomiła 202 stacje ładowania na 18 europejskich rynkach. Ostatnio firma świętowała uruchomienie 200. stacji do ładowania w szwajcarskim Lully.

Ładowarki IONITY

Ładowarki, które zostaną dostarczone w ramach nowego zamówienia, posiadają najsmuklejszą jak dotąd konstrukcję ze wszystkich stacji ABB, pracują również ciszej niż inne modele. Dodatkowe usprawnienia to m.in. specjalny wyświetlacz i dłuższe przewody ze zintegrowanym mechanizmem zwijania. Ułatwia to podłączenie do gniazda ładowania oraz chroni kable przed kontaktem z podłożem i uciążliwym dla użytkowników zabrudzeniem.

– Dzięki skali zamówienia, wspólnie z IONITY możemy rozwijać indywidualne rozwiązania – powiedział Frank Muehlon, dyrektor biznesu e-mobility w ABB. – IONITY chce, aby podróżowanie samochodem elektrycznym przez Europę było równie łatwe, co samochodem z silnikiem spalinowym. Dzięki kolejnym dostawom jesteśmy coraz bliżej tego celu.

ABB dla autobusów

W 2019 r. ABB dostarczyło ponad 100 szybkich ładowarek i stacji dużych mocy na potrzeby holenderskiego przewoźnika Qbuzz.

W północnej części kraju, w prowincjach Groningen i Drenthe, ABB zainstalowała 62 stacje ładowania o dużej mocy (100 kW): w zajezdniach Qbuzz w Emmen, Appingendam, Stadskanaal, Oude Pekela, Zoutkamp, Surhuisterveen i Assen. Urządzenia pracujące w zakresie napięć 150-850 V DC będą wykorzystywane do ładowania autobusów w nocy. Z kolei na południowym zachodzie, na zajezdniach na terenie gminy Dordrecht, ABB zainstalowała 38 szybkich ładowarek Terra 54 50kW.

Firma dostarczyła również sześć stacji HVC-300 z odwróconym pantografem, przeznaczonych do ładowania na trasie, które umieszczono w różnych punktach sieci autobusowej wokół Dordrecht. To inteligentne rozwiązanie o mocy do 300 kW pozwala naładować autobus w czasie 3-6 minut, w zależności od tego, ile kilometrów brakuje do ukończenia trasy. W technologii szybkiego ładowania pantografowego autobus elektryczny jest zasilany prądem stałym z pantografu zamontowanego na obiekcie. Umożliwia to ładowanie autobusu bez opóźnień w rozkładzie jazdy.

– Nasze stacje dużej mocy pozwolą na szybkie i sprawne ładowanie dużej floty autobusów, pomagając w realizacji ambitnego celu, jakim jest zeroemisyjny transport publiczny. To będzie też świetny przykład dla innych europejskich krajów – powiedział Frank Muehlon, dyrektor biznesu e-mobility w ABB.

W przyszłości szybkie ładowarki ABB o mocy 50 kW pozwolą również Qbuzz oferować usługę ładowania dla samochodów prywatnych.

– Chcemy dawać operatorom rozwiązania na przyszłość. To możliwość wzmocnienia oferty, gdy nadejdzie właściwy moment. W ten sposób będziemy tworzyć przyszłość mobilności zarówno w transporcie publicznym, jak i prywatnym – dodał Muehlon.

Jak działają ładowarki ABB w Holandii - zobaczcie na filmie:

ABB w Polsce

Przy okazji warto dodać, że z początkiem 2020 roku nastąpiły zmiany organizacyjne w ABB w Polsce. Są one wynikiem trwającego procesu transformacji Grupy ABB, w ramach którego Biznes Produktów i Systemów Energetyki ABB zostanie sprzedany firmie Hitachi.

W związku ze wspomnianą sprzedażą, ze struktur ABB w Polsce wydzielono spółkę ABB Power Grids Poland Sp. z o.o. Z dniem 1 stycznia br. jej prezesem został Paweł Łojszczyk. W ABB pracuje prawie 30 lat. W latach 2013-2019 był prezesem zarządu ABB Sp. z o.o. Obecnie funkcję prezesa ABB Power Grids Poland Sp. z o.o. łączy z obowiązkami dyrektora zarządzającego ABB Power Grids w Czechach, Słowacji i Bułgarii.

Jednocześnie z dniem 1 stycznia 2020 roku prezesem zarządu ABB Sp. z o.o. został Tomasz Wolanowski.

-"Inwestujemy w Polsce około 100 mln złotych rocznie. Chcemy wykorzystać potencjał rynku, który zmienia się zgodnie z ideą cyfryzacji i przemysłu 4.0. Dla krajowej organizacji ABB wiąże się to m.in. z implementacją nowego modelu biznesowego, dalszymi inwestycjami w nasze fabryki oraz rozwojem lokalnych jednostek badawczo-rozwojowych, które pozwalają nam zachować konkurencyjną przewagę – powiedział Tomasz Wolanowski.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ładowarka
elektrobus
ABB
Holandia