TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Kto chce modernizować wagony PKP IC? Znamy oferentów
Karol Wach - Opublikowano: 16.03.2016 15:29:04 7 komentarzy
Kto chce modernizować wagony PKP IC? Znamy oferentów

PKP Intercity otworzyły dziś oferty na modernizację wagonów w ramach czterech zamówień. Po kilkukrotnej zmianie terminu poznaliśmy potencjalnych wykonawców. Jak to wyglądało szczegółowo?

Przetarg na wykonanie modernizacji wraz z naprawą okresową na 5- tym poziomie utrzymania 11 wagonów; przedmiot zamówienia został podzielony na 2 odrębne części:

1) Część 1 przedmiotu zamówienia tj. wykonanie modernizacji wraz z naprawą okresową na 5 ? tym poziomie utrzymania 1 wagonu osobowego typu 134A (kwota przeznaczona na sfinansowanie zamówienia - 4305000,00 zł),

2) Część 2 przedmiotu zamówienia tj. wykonanie modernizacji wraz z naprawą okresową na 5 ? tym poziomie utrzymania 10 wagonów osobowych w tym 8 wagonów osobowych typu 145A oraz 2 wagonów osobowych typu 144A 134A (kwota przeznaczona na sfinansowanie zamówienia -43050000,00 zł).

Ofertę złożył wyłącznie jeden wykonawca tj. Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. ; oferta dot. części 2 przedmiotu zamówienia; przedstawione warunki realizacji zamówienia kształtują się następująco:

1) cena 41205000,00 zł;

2) okres gwarancji na wykonaną usługę 38 miesięcy;

3) termin naprawy pierwszego wagonu ? 95 dni kalendarzowych

4) termin naprawy każdego z kolejnych wagonów ? 68 dni kalendarzowych

Przetarg na wykonanie modernizacji wraz z naprawą okresową na 5- tym poziomie utrzymania 3 wagonów; przedmiot zamówienia został podzielony na 2 odrębne części:

1) Część 1 przedmiotu zamówienia ? wykonanie modernizacji wraz z naprawą okresową na 5 ? tym poziomie utrzymania 1 wagonu osobowych typu Z1A (kwota przeznaczona przez Zamawiającego na sfinansowanie zamówienia - 4920000,00 zł)

2) Część 2 przedmiotu zamówienia ? wykonanie modernizacji wraz z naprawą okresową na 5 ? tym poziomie utrzymania 2 wagonów osobowych typu Z1A (kwota przeznaczona przez Zamawiającego na sfinansowanie zamówienia - 8610000,00 zł).

Ofertę złożył wyłącznie jeden wykonawca tj. Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. ; przedstawione warunki realizacji zamówienia kształtują się następująco:

1) cena w zakresie części 1 przedmiotu zamówienia: 4403400,00 zł

2) cena w zakresie części 2 przedmiotu zamówienia: 8241000,00 zł

3) okres gwarancji na wykonaną usługę 38 miesięcy (taki sam w obu częściach przedmiotu zamówienia);

Przetarg na wykonanie modernizacji wraz z naprawą okresową na 5- tym poziomie utrzymania 26 wagonów; przedmiot zamówienia został podzielony na 2 odrębne części:

1) część 1 przedmiotu zamówienia tj. wykonania modernizacji wraz z naprawą okresową na 5 ? tym poziomie utrzymania 16 wagonów osobowych typu 111A (kwota przeznaczona przez Zamawiającego na sfinansowanie zamówienia - 53136000,00 zł),

2) w zakresie części 2 przedmiotu zamówienia tj. wykonania modernizacji wraz z naprawą okresową na 5 ? tym poziomie utrzymania 10 wagonów osobowych typu 140A/112A (kwota przeznaczona przez Zamawiającego na sfinansowanie zamówienia -29520000,00 zł)

Ofertę złożyli następujący wykonawcy:

1. NEWAG S.A. (wyłącznie w zakresie części 1 przedmiotu zamówienia);

2. Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. (wyłącznie w zakresie części 1 i 2 przedmiotu zamówienia);

Zaproponowane przez Wykonawców warunki realizacji przedmiotu zamówienia kształtują się następująco:

1. NEWAG S.A.

1) cena 53136000,00 zł;

2) okres gwarancji na wykonaną usługę 36 miesięcy;

3) termin naprawy pierwszego wagonu ? 100 dni kalendarzowych

4) termin naprawy każdego z kolejnych wagonów ? 70 dni kalendarzowych

2. Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A.:

1) cena w zakresie części 1 przedmiotu zamówienia - 45067200,00 zł;

2) cena w zakresie części 2 przedmiotu zamówienia ? 28905000,00 zł;

3) okres gwarancji na wykonaną usługę 38 miesięcy (taki sam w obu częściach przedmiotu zamówienia);

4) termin naprawy pierwszego wagonu ? 95 dni kalendarzowych (taki sam w obu częściach przedmiotu zamówienia);

5) termin naprawy każdego z kolejnych wagonów ? 68 dni kalendarzowych (taki sam w obu częściach przedmiotu zamówienia);

Przetarg na wykonanie modernizacji wraz z naprawą okresową na 5- tym poziomie utrzymania 20 wagonów;

Kwota przeznaczona na sfinansowanie zamówienia ? 61500000,00 zł

Ofertę złożyli następujący wykonawcy:

1. H. Cegielski ? Fabryka Pojazdów Szynowych sp. z o.o.

2. Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A.

Zaproponowane przez Wykonawców warunki realizacji przedmiotu zamówienia kształtują się następująco:

1. H. Cegielski ? Fabryka Pojazdów Szynowych sp. z o.o.

1) cena - 86099975,40 zł;

2) okres gwarancji na wykonaną usługę 36 miesięcy;

3) termin naprawy pierwszego wagonu ? 100 dni kalendarzowych

4) termin naprawy każdego z kolejnych wagonów ? 70 dni kalendarzowych

2. Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A.:

1) cena ? 58548000,00 zł;

2) okres gwarancji na wykonaną usługę 38 miesięcy

3) termin naprawy pierwszego wagonu ? 95 dni kalendarzowych

4) termin naprawy każdego z kolejnych wagonów ? 68 dni kalendarzowych

Obecnie trwa proces badania i oceny ofert zatem nie możemy jeszcze na tym etapie mówić, która z ofert zostanie uznana za ofertę najkorzystniejszą ? poinformowało nas Biuro Prasowe PKP Intercity. Niemniej jednak już pobieżna analiza złożonych ofert wskazuje, że prawie całą pulę zgarnie PESA.



Sprawdź też:
PKP Intercity
PESA
Newag
FPS
wagon
modernizacja
  • lidka – 16.03.2016

    Ponownie Pesa.

  • Kilo – 16.03.2016

    Znowu PESA I znowu opoznienia

  • kolejarz – 16.03.2016

    mam nadzieję że będzie to jedna firma np PESA i tabor bedzie powtarzalny w zastosowanych elementach. Rozbijanie na kilka firm np FPS/Newag/Pesa prowadzi do zróżnicowania i problemów w utrzymaniu. W starych/nowych rozwiązaniach bryluje FPS których konstrukcje są tak sprawdzone ze aż spitolone.

  • rw1 – 16.03.2016

    Wreszcie w pesie pomyśleli. Lepiej zejść z ceną i coś robić niż nie robić nic.

  • kubuś puchatek – 16.03.2016

    zamieszczone zdjecie to historia, może by coś aktualnego, bo FPS pod rządami PTS/ARP sięga dna

  • Ryszard R. – 17.03.2016

    Brawo pesa. Zamówienie po zamówieniu i ruch wraca do interesu.

  • ZSGD – 18.03.2016

    Wydaje mi się, że przed ogłoszeniem wyników przetargu nie są znane ceny, ponieważ doprowadziło by to np do obniżenia ceny FPS tak aby była konkurencyjna w stosunku do ceny PESY.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.