TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Krupa: To wojna wytoczona Kolejom Małopolskim przez całą grupę PKP
RADIO KRAKÓW InfoRail.pl - Opublikowano: 28.12.2017 09:39:38 28 komentarzy
Krupa: To wojna wytoczona Kolejom Małopolskim przez całą grupę PKP

To sytuacja kuriozalna - tak o konflikcie Kolei Małopolskich z Przewozami Regionalnymi mówił w Radiu Kraków marszałek Małopolski Jacek Krupa.

To sytuacja kuriozalna - tak o konflikcie Kolei Małopolskich z Przewozami Regionalnymi mówił w Radiu Kraków marszałek Małopolski Jacek Krupa.

Jak tłumaczył, Przewozy Regionalne nie wpuszczają pociągów Kolei Małopolskich na bocznicę kolejową w Krakowie. To wojna wytoczona Kolejom Małopolskim przez całą grupę PKP, chce się zniszczyć to co wypracowano przez wiele lat i z czego pasażerowie są zadowoleni. A powinniśmy mieć wspólne zadanie - obsługiwać pasażerów" - mówił marszałek Krupa w porannej rozmowie Radia Kraków.

Ręce mi czasem opadają – dodał. Teraz pociągi Kolei Małopolskich muszę jeździć na serwis do Dębicy lub Nowego Sącza. Prace wykonywane są w prywatnych firmach. Tylko dlatego, że Przewozy Regionalne, które od lat dysponują bocznicami i mają obowiązek udostępniać je innym przewoźnikom, postawiły weto. Wymyślono statut, w którym nie ma możliwości serwisowania tych typów pociągów na tych bocznicach. Trudno znaleźć odpowiednie słowo na takie praktyki – stwierdził marszałek Krupa. My czekamy na gest. Przewozy same nie jeżdżą. To marszałek zamawia usługę. Od nas Przewozy zyskują środki za to, że jeżdżą. To my jesteśmy organizatorem przewozów, nie Przewozy Regionalne. To skandal i próba zniszczenia tego, co wypracowaliśmy – dodał.

Cała rozmowa z marszałkiem Jackiem Krupą do posłuchania na stronie Radia Kraków. Link poniżej.


WIĘCEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Małopolska
Przewozy Regionalne
Koleje Małopolskie
  • Hehuh – 28.12.2017

    Jest jedno proste rozwiązanie - dokupić taboru dla KMŁ i wywalić z hukiem PR.

  • NCi – 28.12.2017

    ^ I to jest sposób jedynie na pozbycie się PR. Ale nadal nie będzie gdzie odstawić swych ezt-ów.

  • Ju – 28.12.2017

    A marszałek nie ma chodów w Warszawie żeby zrobić porządek z tym postkomunistycznym molochem?

  • gutek – 28.12.2017

    marszałek stworzył spółkę i chce-a niech sobie wybuduje

  • Krakmajster – 28.12.2017

    Marszałek jest z PO. Warszawa i Grupa PKP (jak i PR) to PiS. Za rok PiS wygra w Małopolsce wybory samorządowe i to będzie koniec Kolei Małopolskich. Ewentualnie zostanie im obsługa qyłącznie aglomeracji krakowskiej (Wieliczka, Lotnisko)

  • xtrain – 28.12.2017

    Sytuacja jest całkiem skomplikowana - o ile Marszałek zamawia przewozy np. w Przewozach Regionalnych to wzorem innych samorządów wytoczył ciężką konkurencję dla PR-ów powołując kilka lat temu samorządowego przewoźnika. Teraz mamy obraz taki , że pieniądze i na PR-y i na Koleje Małopolskie i tak przecież przeznacza Rząd RP w postaci wszelkich dopłat, finansowań...itd.. A pozbycie się PR-ów w tej sytuacji nie jest możliwe bo musiałby też w tym uczestniczyć Rząd RP. Ale nikt tego nie zrobi ponieważ PR-y są potrzebne i pomimo, że mają słabszy tabor to jednak wykonują ogromną ilość przewozów. A zwłaszcza, że są województwa, które nie mają "własnych" samorządowych kolei. Jedyne wyjście się dogadać , a tak naprawdę być może w dalszej przyszłości absolutnie konieczne będzie, aby jasno określić zadania dla kolei samorządowych wojewódzkich wzgl. aglomeracyjnych oraz dla Pr-ów , które powinny być wchłonięte przez grupę PKP. W obecnej sytuacji po tylu zmianach i zielonym świetle dla powoływania rozmaitych spółek doszło do niezłej degrengolady czego skutkiem są wojny i wojenki.

  • Zibi – 28.12.2017

    Tam gdzie rozpycha się polityka jest zawsze burdel i tyle

  • zeus04 – 28.12.2017

    Ot i wynik podziałów na lokalne księstewka...

  • Robin Hood – 28.12.2017

    Pewnie. Zlikwidować "księstewka" i niech wróci komuna. Dość przecież tego dobrobytu. Niech wróci stare, dobre i sprawdzone a do tego drogie i o wyjątkowo parszywym standardzie. Brak konkurencji dla IC codziennie ukazuje nam jakie standardy proponuje tego typu rozwiązanie.

  • zeus04 – 28.12.2017

    No tak, bo książęce kolejki "konkurują". Dostają najlepsze trasy, tabor i nic nie muszą...

  • Robin Hood – 28.12.2017

    Olaboga, najlepsze trasy dostają pewnie po znajomości. Na gorszych wożą muchy luzem z dopłatą skarbu państwa.

  • advisor – 28.12.2017

    @zeus04Wiesz, PR-y miały naprawdę BARDZO dużo czasu, by przekonać do siebie pasażerów. W tym czasie nie robiły nic. Teraz, gdy pojawiła się lepsza konkurencja to jest wycie. Gdzie byli przez te wszystkie lata? Skoro są tacy dobrzy to czemu kolej za ich niepodzielnego panowania w połączeniach zaliczała regres za regresem?Może mi to wytłumaczyć? Tylko logicznie, bez zwiącholskiego "bo mi się należy i już, a jak nie to strajk i płacz do Naczelnika Państwa".

  • zeus04 – 28.12.2017

    Tak samo jak KMł jeżdżą po liniach które zamówi u ich Marszałek. Co mieliby więcej robić? Czytelnie darmowych książek zakładać? W zeszłym roku spędziłem łącznie w Krakowie ponad miesiąc. W tym miesiącu dwa razy kończyłem pracę w Krakowie. Raz w Bieżanowie, a raz na Głównym Towarowym. Jeżdżę zarówno PR-ami jak i KMł.

  • Robin Hood – 28.12.2017

    Już Ci wyjaśniam co mieliby więcej robić. Muszą zacząć wozić ludzi a nie kolejarzy w i to w odpowiednim standardzie.

  • zeus04 – 28.12.2017

    Kolejarze to nie ludzie? Tak często jeździłem KMł, że dwa razy kupiłem u nich bilet miesięczny. Węzeł w Krakowie jest rozkopany i ma obecnie minimalną przepustowość. ładnie to widać jadąc w kabinie maszynisty od strony Trzebini...

  • Damian – 29.12.2017

    PR-y jak jeździły przed KM każdy wie, Dziś dają kłody pod koła KM ze złości a więc ktoś im też po złości powinien dać ultimatum albo pomagają i uzupełniają się na wzajem w interesie społecznym albo wynocha.

  • JzT – 29.12.2017

    No właśnie, jak to nazwać, zawiść, zazdrość. Bo KMŁ mają o wiele lepszy tabor, obsługę i organizację!!!???

  • Marian – 29.12.2017

    Bicie piany i to wszystko spraw jest wiele, ale na pewno marszałek mija się z prawdą co najmniej kilkukrotnie. Takiego negatywnego PR-u to dawno nie widziałem w stosunku do PR-ów. Koleje Małopolski miały uniknąć błędów Kolei Śląskich i co znów to samo. Winny jest kto inny.Jak się tworzy spółkę to trzeba się liczyć ze wszystkim. Podobno KMŁp takie dobre, a przecież prawie 100% ludzi to skąd mają jak nie z PR-ów. W jakim prawie jest zapis,że jedna spółka innej coś MUSI udostępnić? A gdyby w Małopolskich nie spano to nie byłoby problemów takie jak teraz

  • Lokalny patriota – 29.12.2017

    Marszałek obudził się nagle. Chce robić kolej i zdziwiony załapał, ze nie ma zaplecza technicznego. Na razie też nie musi robić przeglądów bo składy na gwarancji i można mamić kosztami. Maszynistów tez można podebrać innym bo po co szkolić jak inni. Ogólnie jeszcze go wiele zaskoczy.

  • dd – 29.12.2017

    @Lokalny patriota - Bełkot i zakłamywanie rzeczywistości nic nie pomoże. Niestety w Krakowie nie było takich możliwości jak w KD, a mimo to udało się przywrócić kolej do życia i pchać do przodu. Plany i finanse są, a mataczenie PR to na dłuższą metę gol do własnej bramki.

  • krakus – 29.12.2017

    Należy powiadomić CBA, że minister Andrzej Adamczyk i prezes PKP Krzysztof Mamiński próbują zmusić podmiot publiczny do niegospodarnego zarządzania mieniem, aby parę osób - zwiącholi - osiągnęło prywatne korzyści materialne.

  • D – 29.12.2017

    KMŁ powinny zainteresować się dawnym FABLOKiem i tam stworzyć bazę.

  • XWJ – 30.12.2017

    @Marian, @lokalny patriota - Jak mniemam zwiąchole z PRów? Prawda jest taka, że Koleje Małopolskie powstały na wskutek coraz to gorszej oferty i grania z ludźmi w wała przez PR. Wystarczy popatrzeć jak za czasów PR obsługiwane było lotnisko w Balicach, gdzie niejednokrotnie zamiast SA134 jechał 20 letni Mercedes O405N z PKSu Kraków. Czasy się zmieniły, a oferta PRów zamiast polepszać, ukazywała coraz większe dno. Co do maszynistów: KMŁ teraz najwięcej płacą i są dobrym pracodawcom. IC gra z ludźmi w gumy, mało płaci i ogólnie w strukturach panuje burdel, PRy znów mają sytuację napiętą, jak plandekę na żuku i atmosfera nie jest w ogóle ciekawa.

  • Prezes – 30.12.2017

    PR mają coraz lepszy standard.Przypominam, że do ok.2012 roku dyrektorem MZPR był obecny wiceprezes, kiedyś prezes KMŁ.Jego największe zasługi to:uwalenie Biecza, Żywca, wypadek w Hucisku.taka jest prawda,że ludzie nie rozróżniają przewoźników.Obsluga w PR też jest w większości miła i pomocna, niemili konduktorzy to nieiczne wyjątki.KMŁ nie wprowadziły żadnego nowego standardu-np. już większość połączeń do Sędziszowa było przez PR obsługiwane nowym taborem(z świętokrzyskiego).Pan Krupa powinien zakonczyć juz ta żenującą wojenkę.Np. w Wielkopolsce i Łódzkiem też są samorządowe spółki i wojny z PR nikt nie wszczyna.

  • fonsi – 31.12.2017

    Dziś jechałem Polregio z Krakowa do Bielska Białej. Skład nie posprzątany - śmieci wysypujące sie ze śmietniczków, w toalecie malaria - brak wody, obs**ny kibel, porozrzucane reczniki papierowe. SDIP pokazywalo bledne stacje - postoje w Płaszowie, Krzemionkach, Bonarce - nie ma takich, brak Zabłocie, brak Sanktuarium, brak Podgórza - chaos u podroznych. Z powrotem... ten sam sklad i dalej nie posprzątany - jeszcze wiekszy syf. O innych bolączkach EN57 nie wspomne, bo to nie jest bezposrednio wina Polregio. Dramat!!!

  • soad – 31.12.2017

    KMŁ powinny nawiązać ścisłą współpracę z KŚ - to szansa na poprawę dla kilkuset tysięcy ludzi, Duży może więcej a województwa małopolskie i śląskie razem to najgęściej zaludniony region o gęstej infrastrukturze. Dlaczego o połączeniach regionalnych i cenach ma decydować warszawka?

  • Jaś ko – 01.01.2018

    PR to największy szkodnik polskiej kolei

  • dd – 01.01.2018

    Miałem "przyjemność" jechać dzisiaj trasą Kraków-Skawina. To, co wyprawiają PR-y to jawna dywersja raczkującej linii. Najgorszy szrot kiblowy wraz z obsługą która nie potrafi zaakceptować faktu, że ktoś kupił bilet w KMł który ma obowiązek akceptować. Fochy, bezczelność i dyletantyzm w jednym. Po zdrowej awanturze, z żądaniem podania nr pociągu (dla hecy), po 15 min. reakcja po naradzie z kimś z góry (aniołek?): "przeprosiny" ale z prychaniem i oddanie nienależnie pobranych pieniędzy. Dramat, dramat, dramat. PR wiecznie żywe.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.