TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Krupa: Mieszkańcy Małopolski przekonali się do kolei
UMWM InfoRail.pl - Opublikowano: 28.04.2017 15:31:51 4 komentarze
Krupa: Mieszkańcy Małopolski przekonali się do kolei

Małopolanie coraz chętniej podróżują koleją. Tylko w ubiegłym roku z tej formy transportu skorzystało 15,5 mln osób. Powody do zadowolenia mogą mieć też Koleje Małopolskie.

Małopolanie coraz chętniej podróżują koleją. Tylko w ubiegłym roku z tej formy transportu skorzystało 15,5 mln osób. Powody do zadowolenia mogą mieć też Koleje Małopolskie. Z usług samorządowego przewoźnika tylko w 2016 roku skorzystało 4,8 mln pasażerów.

Mieszkańcy Małopolski zauważyli, jaką przewagę nad transportem drogowym ma kolej. Jest nie tylko wygodniejsza, ale w wielu przypadkach także szybsza. Dlatego coraz więcej osób przesiada się z samochodów do pociągów. W województwie małopolskim ta tendencja utrzymuje się od 2014 roku. Tylko w ubiegłym roku aż 80% wszystkich pasażerów stanowiły osoby podróżujące na trasach regionalnych i aglomeracyjnych.

Nie bez znaczenia dla wzrostu liczby pasażerów było wejście na rynek Kolei Małopolskich. Mieszkańcy naszego regionu przekonali się, że mogą podróżować nowoczesnymi i komfortowymi pociągami, które są wyposażone we wszelkie udogodnienia, także dla osób niepełnosprawnych. Dlatego coraz większe zaufanie, jakim darzą nas pasażerowie, jest dla nas powodem do dumy. Przecież pierwszy kwartał tego roku nasz samorządowy przewoźnik zamknął wynikiem 1,35 mln przewiezionych osób ? podkreśla marszałek Jacek Krupa.

Potwierdza to raport UTK, o którym pisaliśmy na łamach InfoRail.pl. Według tego opracowania Koleje Małopolskie przyczyniły się do wzrostu liczby pasażerów regionalnych i aglomeracyjnych. Funkcjonujące od grudnia 2014 roku KMŁ już po roku działalności mogły pochwalić się 22-proc. udziałem w liczbie przewiezionych pasażerów. Wyniki za 2016 rok są jeszcze lepsze. Przewoźnik na trzech obsługiwanych liniach: Wieliczka ? Kraków Główny ? Kraków Lotnisko, Kraków Główny ? Sędziszów oraz Kraków Główny - Tarnów i Krynica przewiozły 4,8 mln osób, co dało już 39% wszystkich pasażerów podróżujących z przewoźnikami regionalnymi i aglomeracyjnymi.

Dzięki tym wynikom Małopolska znalazła się też na drugim miejscu wśród pięciu województw, które mogą pochwalić się wzrostem tzw. wskaźnika wykorzystania, który określa liczbę podróży przeciętnego mieszkańca. Między rokiem 2012 a 2016 ten wskaźnik dla naszego województwa wzrósł o 18,8%. Lepszy wynik zanotowało tylko województwo dolnośląskie.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Małopolskie
Przewozy Regionalone
SKA
Małopolska
  • Tomek – 04.05.2017

    i jak na Małopolskę i jej urzędasów przystało, ciągłe Himalaje mentalne, których ich "kompetencję" nie potrafią pokonać jest integracja biletowa KMŁ z MPK w obrębie Krakowa.BTW - bez wątpienia do kolei przekonali się też krewni i znajomi królika, którym w oparciu o wysokie kompetencje zaoferowano pracę ww. spółce :) Czy dla szanownego grona jest normalne, że obsługa pociągu w relacji Wieliczka Rynek Kopalnia - Lotnisko liczy aż 4 osoby!? (albo i 5...)Abym był dobrze zrozumiany. Ja naprawdę się cieszę z nowych składów, w miarę normalnego rozkładu jak na warunki polskie (przynajmniej na tych dwóch relacjach obsługiwanych przez KMŁ), z bardzo "funkcjonalnych" biletomatów MKA i tego całego "nowoczesnego" rozwiązania jakim jest ta cała karta (ok, to był żart i to bardzo niesmaczny z mojej strony he he) ;) ale chyba nie na tym powinna wyglądać ta lepsza oferta na kolei... bo pod względem mentalnym i przerostu zatrudnienia to ta samorządowa spółeczka niewiele się różni od PR.

  • EN82-012 – 04.05.2017

    Ale bzdury, Krupa chyba kolei na oczy nie widział. Oferta badziewna, do takiej Krynicy kuracjusze nie dojadą, z Krakowa Głównego do Zakopanego czy Wadowic trzeba się przesiadać na Płaszowie, skomunikowań brak. Krupa jeśli wie gdzie jest Słowacja, to powinien kupić sobie tamtejszą cegłe i popatrzeć, jak wygląda kolej regionalna. Nie sztuką było zabrać PeeRom najlepsze kąski i dać swojej nieudolnej kolejce, sztuką by było, gdyby Rębilas dostał SA132 i niech jeździ na Chabówka - Nowy Sącz czy Tarnów - Szczucin. Mógł też dostać EN81 i pokazać co potrafi na Stróże - JAsło czy Sędziszów - Olkusz. Miejmy nadzieję że pewna partia pogoni to towarzystwo i za 2-3 lat będą tylko Koleje Mazowieckie. Tworzenie kolejek marszałkowskich oznacza jedynie murowanie granic, olanie ludzi dojeżdżających do pracy, szkoły, znięchęcenie turystów i mękę dla kuracjuszy. No ale co zrobić, jeśli większość marszałków koleją nie jeździ, pseudoefektywność ogląda w postaci tabelek excela, a peron odwiedza gdy kupuję nowy pociąg...

  • kolejFAN – 05.05.2017

    @en82..Słowacka cegła niestety coraz chudsza, pouwalali mnóstwo tras tak jak np,. Plavec-Lubovna,Plavec-Lipany...Ale co do Khrupy, to brednie - czy mieszkańcy Szczucina,Limanowej,Mszany Dolnej, Gorlic mogą się podpisać pod tymi peanami?! Bzdura! Kolej w Małopolsce to kulejka balicko-wielicka,linia na Kozłów, na Tarnów i tyle. Reszta to alibi-linie, alibi-zugi. Krynica ,Sącz,Olkusz,Chabówka,Zakopane,Sucha i Wadowice mają pseudoofertę i zwykłe ochłapy. Do Jasła,Gorlic,Żywca (codziennie) nie dojedziemy...

  • Tomek – 05.05.2017

    @kolejFAN,w punkt. Bardziej ten twór marszałkowski powinien się nazywać Kolejka Krakowska :)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.