TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Krupa: Chcemy rozbudowywać i ulepszać połącznia kolejowe
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 14.06.2017 09:14:15 1 komentarz
Krupa: Chcemy rozbudowywać i ulepszać połącznia kolejowe

Wczoraj na łamach InfoRail.pl informowaliśmy, że samorządowy przewoźnik Koleje Małopolskie zaproponował władzom Krakowa uruchomienie połączeń kolejowych wokół miasta w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Wczoraj na łamach InfoRail.pl informowaliśmy, że samorządowy przewoźnik Koleje Małopolskie zaproponował władzom Krakowa uruchomienie połączeń kolejowych wokół miasta w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Pomysł wymaga wybudowania niezbędnej infrastruktury; miasto pracuje nad studium wykonalności dla zadania. Jak poinformował we wtorek marszałek województwa małopolskiego Jacek Krupa, Szybka Kolej Aglomeracyjna wokół stolicy Małopolski mogłaby choć w części spełnić funkcję metra, o którym mówi się w Krakowie od wielu lat, ale w najbliższym czasie realizacja tego planu nie wydaje się możliwa.

"Rozwój transportu kolejowego oraz Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej, jest naszym największym priorytetem. Dziś wszystkie uruchomiane przez nas linie SKA cieszą się ogromną popularnością pasażerów" - ocenił Krupa - "Nie poprzestajemy jednak na tym, chcemy je wciąż rozbudowywać i ulepszać, stąd propozycja uruchomienia cyklicznych połączeń kolejowych wokół Krakowa" - dodał.

Propozycja, którą złożyły we wtorek Koleje Małopolskie prezydentowi Krakowa Jackowi Majchrowskiemu zakłada uruchomienie połączeń kolejowych wokół stolicy regionu. Według założeń pociągi spółki samorządowej mogłyby w niedługim czasie rozpocząć kursowanie po trasach tzw. Małej Obwodnicy Krakowa (Kraków Mydlniki - Kraków Olsza - Kraków Płaszów) i Dużej Obwodnicy Krakowa (Kraków Mydlniki - Kraków Batowice - Kraków Nowa Huta - Podłęże), które obecnie są wykorzystywane jedynie w ruchu towarowym. Pociągi kursowałyby co 30 minut.

Jak zaznaczają władze województwa, aby było to możliwe, konieczne jest szybkie podjęcie ścisłej współpracy pomiędzy województwem małopolskim, miastem Kraków oraz zarządcą infrastruktury - PKP PLK. Trzeba m.in. wybudować niezbędne przystanki, węzły przesiadkowe i parkingi typu Park&Ride oraz przeprowadzić remonty, które pozwolą na zwiększenie przepustowości i umożliwią kursowanie pociągów z odpowiednią częstotliwością.

Aktualnie na zlecenie Urzędu Miasta Krakowa przygotowywane jest "Studium Wykonalności dla Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej na terenie Krakowa", które ma szczegółowo określić możliwości rozwoju transportu kolejowego na obszarze miasta.

Spółka samorządowa Koleje Małopolskie (KMŁ) wozi pasażerów od grudnia 2014 r. Razem z Przewozami Regionalnymi obsługuje linie Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Obecnie w ramach SKA działają trzy takie linie: SKA1 Wieliczka Rynek Kopalnia - Kraków Główny - Kraków Lotnisko, SKA2 Kraków Główny - Miechów/Sędziszów oraz SKA3 Kraków - Tarnów i Tarnów - Nowy Sącz - Piwniczna/Krynica.

W planach są kolejne linie aglomeracyjne, w tym z Krakowa do Skawiny, a później wydłużenie jej w kierunku Kalwarii Zebrzydowskiej i Oświęcimia.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Małopolskie
Kraków
  • max – 15.06.2017

    Zrobić SKM wzorem Gdańska

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.