TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Krakowski absurd, PKP PLK rozbiorą dopiero co zbudowany przystanek!
InfoRail.pl - Opublikowano: 21.11.2017 15:03:41 15 komentarzy
Krakowski absurd, PKP PLK rozbiorą dopiero co zbudowany przystanek (foto: PKP PLK)

Za 20 dni pasażerowie skorzystają z dwóch nowych przystanków w Krakowie. To Zabłocie i Podgórze. Zaraz po otwarciu pojawią się robotnicy, aby rozebrać jeden z nich. Absurd? Nie. Projektów nie dało się skoordynować…

Za 20 dni pasażerowie skorzystają z dwóch nowych przystanków w Krakowie. To Zabłocie i Podgórze. Zaraz po otwarciu pojawią się robotnicy, aby rozebrać jeden z nich. Absurd? Nie. Projektów nie dało się skoordynować…

Pierwszy z nich, a raczej jego część zostanie rozebrana. I to już niebawem. Ściany i nowe wiaty na stacji zostaną zdemontowane. Dlaczego? Bo dwie inwestycje są ze sobą sprzeczne. Ta, która właśnie się kończy była sprzeczna z tym co ma się tam pojawić. Trzeba będzie zatem przesuwać wiaty i lampy. To oznacza konieczność demontażu i powtórny montaż. Bo to dwie niezależne od siebie inwestycje… A tę pierwszą trzeba było skończyć, żeby nie stracić dotacji unijnej. Teraz PKP PLK będą dobudowywać dodatkowy tor, ale to już w ramach innej inwestycji. Będzie też rozszerzanie peronów, tak, aby pociągi mogły zatrzymywać się po obu stronach.

Pasażerowie, kiedy już pojawią się na nowym przystanku, nie powinni zatem dziwić się, że nowa stacja jest właśnie rozbierana. Przecież to oczywiste.

Oczywiste jest, dla PKP PLK, zadaszenie tylko jednej trzeciej nowego przystanku. Bo pasażerów będzie miało. Kałuże na Zabłociu to zatem nic nadzwyczajnego. A tymczasem PKP PLK piszą na swojej stronie internetowej, że zadaszone perony – to oczekiwana poprawa komfortu obsługi….



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Kraków
przystanek
  • FRanek – 21.11.2017

    Bareja wiecznie żywy

  • anty – 21.11.2017

    Jesli wybiera sie TAKIEGO prezydenta miasta - to i tak mały pikuś.....

  • zxc – 21.11.2017

    PORAŻKA

  • www – 21.11.2017

    Eee, chyba redakcja portalu branżowego jednak powinna sprawdzić dokładnie o co chodzi. Logicznie nie jest, ale ma być ciut inaczej. Na portalu małopolskim wyraźnie napisali, że będzie połączenie nasypów i podpór, a wiaty mają być przesunięte, żeby zrobić miejsce na dodatkowe tory. Same nasypy chyba nie mają powstać poniżej obecnych nasypów, bo jakimś cudem pociągi mają jeździć po zewnętrznych stronach obecnych peronów, w miejscu gdzie teraz są wiaty. Dlatego trzeba przesunąć wiaty na zewnątrz.Problem rzeczywiście jest, ale przyłóżcie się trochę i informujcie dokładnie w czym problem.

  • mechanik – 21.11.2017

    Absurd ? To raczej krakowskie standardy.

  • advisor – 21.11.2017

    Czy ktoś z redakcji w ogóle rozeznał się w temacie zanim wysmażył artykuł?Od samego początku inwestycji było wiadome, że Zabłocie dostanie dodatkowy tor, cała stacja jest tak pomyślana, by zdjęcie ścian było maksymalnie proste, operacja do wykonania w ciągu jednego dnia. Wystarczy spojrzeć na szkice i schematy konstrukcji. Układ torowy również był budowany z myślą o późniejszym dodaniu tego toru. Dobudowa to w zasadzie formalność. Trochę niepoważne jest robienie sensacji z czegoś, co wiedzą wszyscy zainteresowani, i to od dawna. Tym bardziej, że żadnej tragedii nie ma.

  • InfoRail.pl – 21.11.2017

    Jak zostanie to wykonane w ciągu jednego dnia to redakcja obiecuje, że przeprosi za każde słowo wysmażone w tym artykule.

  • Kamis393 – 22.11.2017

    Brawo Redakcja InfoRail.pl - to mi się podoba ;)

  • Henry – 22.11.2017

    Brawo redakcja. A advisor to już całkiem odleciał. Za 1 dzień to oni łopat nie przywiozą...

  • Www – 22.11.2017

    PLK to jedt jefen wielji absurd

  • Kszyhu – 22.11.2017

    Inforail zaczyna uprawiać politykę

  • mechanik – 22.11.2017

    Tytuł jak w pudelku. Zaczynacie hejtować??? Przecież od początku było wiadomo, że dobudowa części przystanku to najlepszy kompromis aby w maksymalnym stopniu zmniejszyć straty wynikłe z połączenia tych bardzo ważnych inwestycji.

  • advisor – 22.11.2017

    @HenryDziecko, umiesz czytać ze zrozumieniem?Napisałem, że jest to do wykonania w ciągu jednego dnia i jest to prawda. Jeśli ktoś zamiast pracować się obija, bo ma liczone od godziny to istotnie, zdjęcie ścian można robić nawet rok, czemu by nie? Ale ja za czyjąś niekompetencje nie odpowiadam (bo i z jakiej racji). A jak już tak bardzo się upierasz to: jest to operacja do wykonania w ciągu jednego dnia przy zatrudnieniu ekipy, która istotnie będzie pracować - lepiej?

  • Elf – 22.11.2017

    Głupie pytanie. Przecież nikt poza tobą i ew. Nci nie umie tego robić.

  • Damian – 25.11.2017

    Tam gdzie kończy sie sens i logika zaczyna sie PKP PLK i zasady Unijnych dotacji. Nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze ale każda zmiana to też koszta i za nie potrzebne dodatkowe koszta ktos powinien ponieść karę.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.