Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kraków z nowym systemem sterowania ruchem

inforail
12.03.2018 15:04
0 Komentarzy

Nowoczesne systemy sterowaniaruchem kolejowym zwiększa poziom bezpieczeństwa podróżnych m.in. na krakowskiejlinii średnicowej – poinformowały PKP Polskie Linie Kolejowe.

Spółka równolegle z budową nowych torów, przystanków imodernizacją wiaduktów wprowadzają kierowanie ruchem z lokalnych centrówsterowania. Nowoczesne urządzenia srk odpowiadają za bezpieczne prowadzeniepociągów i wspierają codzienną pracę dyżurnych ruchu. W XXI wiekuzmodernizowane linie kolejowe dysponująnajnowszymi technikami sterowaniem ruchem pociągów. Tak będzie na trasieE30 między Krakowem Głównym a Podłężem.

Na odcinku zbudowane będą dwa lokalne centra sterowania(LCS), odpowiadające za sprawny i bezpieczny przejazd pociągów. Ich rola będziekluczowa, ponieważ pomiędzy Krakowem Płaszowem a Krakowem Głównym dobudowanezostaną dwa dodatkowe tory i znacznie zwiększy się liczba składów.

Systemy bezpieczeństwanajnowszej generacji

Jeden LCS zostanie ulokowany w nastawni stacji KrakówGłówny. Ten charakterystyczny budynek, który mijają wszystkie pociągiwjeżdżające do Krakowa od strony Katowic i Warszawy, modernizowany był w latach80-tych XX wieku. Wtedy też uruchomiono w nim, bardzo nowoczesną – na ówczesnyczas, nastawnię przekaźnikową. Krakowscy dyżurni ruchu korzystają z niej dodziś. Wkrótce budynek zostanie gruntownie zmodernizowany i wyposażony wkomputerowe urządzenia najnowszej generacji.

Ponieważ służba dyżurnych ruchu trwa non-stop – kierowanieruchem nie może być przerwane, nastawnia przebudowywana jest etapami. Prace jużsię rozpoczęły. Polegają na odnowieniu i przygotowaniu nowych pomieszczeń,wymianie instalacji. Odświeżona zostanie także bryła budynku. Będzie m.in. nowaelewacja i okna.

Równolegle robotnicy pracują przy wymianie tzw. głowicyrozjazdowej na stacji Kraków Główny. Tzn., że zostaną wymienione wszystkie toryi rozjazdy prowadzące na poszczególne perony. Dzięki temu ruchu pociągówwjeżdżających i wyjeżdżających najważniejszej krakowskiej stacji będzie sięodbywał – mimo większej liczby pociągów, sprawnie i bezpiecznie.

Efekty przebudowylinii E30

Głównym efektem przebudowy linii E30 będzie poprawa obsługipasażerów i sprawniejszy przejazd pociągów, dzięki rozbudowie KrakowskiegoWęzła Kolejowego. Powstaną nowe tory do obsługi pociągów aglomeracyjnych. Wkrakowskich Grzegórzkach i Złocieniu wybudowane zostaną nowe przystanki aistniejące będą gruntownie zmodernizowane. Ruch pociągów będzie kontrolowanyprzez nowoczesne systemy w dwóch Lokalnych Centrach Sterowania a na Wiślepojawią się nowe mosty. Prace budowlane zakończą się w 2020 roku, a ich wartośćjest szacowana na niemal 1 mld zł.


Komentarze