TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Kraków ma kolejny zmodernizowany peron
InfoRail.pl - Opublikowano: 22.10.2018 13:50:37
Kraków ma kolejny zmodernizowany peron (foto: PKP PLK)

Podróżni na stacji Kraków Bieżanów mogą już korzystać z nowego peronu. To kolejny zmodernizowany peron w Krakowie – podały PKP PLK.

Podróżni na stacji Kraków Bieżanów mogą już korzystać z nowego peronu. To kolejny zmodernizowany peron w Krakowie – podały PKP PLK.

W październiku br. spółka otworzyła peron na przystanku Kraków Prokocim. Wcześniej nowy standard obsługi zapewniono na stacji Kraków Mydlniki oraz na przystanku Kraków Mydlniki Wapiennik. To efekty modernizacji krakowskiej linii E30, na którą przeznaczono z Krajowego Programu Kolejowego ponad 1 mld zł.

Peron nr 4 na stacji Kraków Bieżanów został wybudowany tuż przy ul. Stacyjnej. Ma dogodniejszą lokalizację niż stary obiekt tzw. peron wyspowy, który był położony między torami. Obecnie podróżni mają zapewnione wygodne dojście pochylnią. Takie rozwiązanie ułatwia również dostęp do pociągów osobom o ograniczonych możliwościach ruchowych.

Jak podały PKP PLK peron jest wyższy od dotychczasowego. Dzięki temu podróżnym dużo łatwiej jest wejść i wyjść z pociągu. Peron został wyposażony w wiatę, chroniącą przed wiatrem i deszczem. Zamontowany jest system informacji dla pasażerów oraz czytelne oznakowanie.

Modernizacja na kolejnym etapie – będzie przejście i trzeci tor

To nie koniec prac. Po udostępnieniu w Krakowie Bieżanowie nowego peronu dla podróżnych, wykonawca przystępuje do kolejnego etapu prac. Efektem będą trzy zmodernizowane perony. Zapewnią obsługę linii, łączącej stolicę Małopolski z Wieliczką (nr 109), oraz linię E30, Kraków – Katowice – Rzeszów. Perony wyposażone będą w nowoczesny system informacji pasażerskiej, wygodne ławki i wiaty. Do peronów będzie się można dostać przejściem podziemnym, które zastąpi wysłużoną kładkę.

W ramach modernizacji krakowskiej linii średnicowej, pomiędzy stacjami Kraków Bieżanów i Kraków Płaszów, budowany jest trzeci tor. Dzięki niemu pociągi dalekobieżne i aglomeracyjne będą sprawniej dojeżdżać do centrum miasta, a przewoźnicy będą mogli uruchomić dodatkowe połączenia.

Efekty modernizacji linii średnicowej

W ramach tej samej inwestycji na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice dwa dodatkowe tory wybudowane zostaną również w centrum Krakowa, pomiędzy stacjami Kraków Główny i Kraków Płaszów. Dzięki temu zwiększy się przepustowość linii, pociągi pojadą częściej oraz szybciej. Nowe tory i przystanki pozwolą rozwijać sprawną i wygodną kolej aglomeracyjną. Pasażerowie będą mogli korzystać z nowych przystanków w centrum Krakowa (Grzegórzki) i na obrzeżach (Złocień).

Prace zakończą się w 2020 roku. Ich wartość szacowana jest niemal na 1 mld zł. Projekt "Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej" współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej, w ramach instrumentu "Łącząc Europę".



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
peron
Kraków
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.