Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kraków ma kolejny zmodernizowany peron

inforail
22.10.2018 11:50
0 Komentarzy

Podróżni na stacjiKraków Bieżanów mogą już korzystać z nowego peronu. To kolejny zmodernizowanyperon w Krakowie – podały PKP PLK.

W październiku br. spółka otworzyła peron na przystankuKraków Prokocim. Wcześniej nowy standard obsługi zapewniono na stacji Kraków Mydlniki oraz na przystanku KrakówMydlniki Wapiennik. To efekty modernizacji krakowskiej linii E30, na którąprzeznaczono z Krajowego Programu Kolejowego ponad 1 mld zł.

Peron nr 4 na stacji Kraków Bieżanów został wybudowany tużprzy ul. Stacyjnej. Ma dogodniejszą lokalizację niż stary obiekt tzw. peronwyspowy, który był położony między torami. Obecnie podróżni mają zapewnionewygodne dojście pochylnią. Takie rozwiązanie ułatwia również dostęp do pociągówosobom o ograniczonych możliwościach ruchowych.

Jak podały PKP PLK peron jest wyższy od dotychczasowego.Dzięki temu podróżnym dużo łatwiej jest wejść i wyjść z pociągu. Peron zostałwyposażony w wiatę, chroniącą przed wiatrem i deszczem. Zamontowany jest systeminformacji dla pasażerów oraz czytelne oznakowanie.

Modernizacja nakolejnym etapie – będzie przejście i trzeci tor

To nie koniec prac. Po udostępnieniu w Krakowie Bieżanowienowego peronu dla podróżnych, wykonawca przystępuje do kolejnego etapu prac.Efektem będą trzy zmodernizowane perony. Zapewnią obsługę linii, łączącejstolicę Małopolski z Wieliczką (nr 109), oraz linię E30, Kraków – Katowice –Rzeszów. Perony wyposażone będą w nowoczesny system informacji pasażerskiej,wygodne ławki i wiaty. Do peronów będzie się można dostać przejściempodziemnym, które zastąpi wysłużoną kładkę.

W ramach modernizacji krakowskiej linii średnicowej, pomiędzystacjami Kraków Bieżanów i Kraków Płaszów, budowany jest trzeci tor. Dziękiniemu pociągi dalekobieżne i aglomeracyjne będą sprawniej dojeżdżać do centrummiasta, a przewoźnicy będą mogli uruchomić dodatkowe połączenia.

Efekty modernizacjilinii średnicowej

W ramach tej samej inwestycji na odcinku Kraków GłównyTowarowy – Rudzice dwa dodatkowe tory wybudowane zostaną również w centrumKrakowa, pomiędzy stacjami Kraków Główny i Kraków Płaszów. Dzięki temu zwiększysię przepustowość linii, pociągi pojadą częściej oraz szybciej. Nowe tory iprzystanki pozwolą rozwijać sprawną i wygodną kolej aglomeracyjną. Pasażerowiebędą mogli korzystać z nowych przystanków w centrum Krakowa (Grzegórzki) i naobrzeżach (Złocień).

Prace zakończą się w 2020 roku. Ich wartość szacowana jestniemal na 1 mld zł. Projekt „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków GłównyTowarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej”współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej, w ramach instrumentu”Łącząc Europę”.


Komentarze