TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Kraków i lotnisko – nowe kierunki Kolei Śląskich
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 17.02.2020 09:45:23 1 komentarz
Kraków i lotnisko – nowe kierunki Kolei Śląskich

Koleje Śląskie rozważą uruchomienie od przyszłorocznego rozkładu jazdy połączeń Katowice – Kraków. Wszystko zależy od czasu przejazdu, jaki zadeklaruje zarządca kolejowej infrastruktury – wyjaśnił prezes Kolei Śląskich Aleksander Drzewiecki.

Koleje Śląskie rozważą uruchomienie od przyszłorocznego rozkładu jazdy połączeń Katowice – Kraków. Wszystko zależy od czasu przejazdu, jaki zadeklaruje zarządca kolejowej infrastruktury – wyjaśnił prezes Kolei Śląskich Aleksander Drzewiecki.

W ub. tygodniu Drzewiecki rozmawiał z dziennikarzami m.in. o spodziewanym od 15 marca zamknięciu 40-kilometrowej linii kolejowej od Chybia przez Skoczów do Wisły (na czas jej planowanej do końca 2021 r. modernizacji) i wprowadzeniu na ten czas zastępczej komunikacji autobusowej.

Jak przypomniał prezes KŚ, równolegle rewitalizowane ma być 10-kilometrowe połączenie Goleszów – Cieszyn, nieprzejezdne od 2013 r. Zapewnił, że spółka już teraz analizuje, w jaki sposób będzie prowadziła przewozy pasażerskie na tym odcinku, a także na innych połączeniach – obecnie modernizowanych lub przygotowywanych do odbudowy czy rewitalizacji.

"Oczywiście Goleszów - Cieszyn to bardzo ciekawe rozwiązanie. Ale w planach mamy też linię na lotnisko, o której już teraz myślimy. To jest również Kraków, który być może będzie już w najbliższym czasie – w tym celu uruchomiliśmy w ferie specjalny pociąg do Krakowa" - zaznaczył Drzewiecki.

Przypomniał, że obecnie czas przejazdu remontowaną od lat linią Katowice – Kraków sięga dwóch godzin. "Natomiast ten czas będzie znacznie skrócony. Na dniach zobaczymy, jaki ten czas przejazdu będzie na nowy rozkład jazdy, od 13 grudnia tego roku – i wtedy podejmiemy decyzję, czy będziemy uruchamiać połączenia na Kraków, czy jeszcze nie" - wyjaśnił.

"Wszystko zależy, jaki będzie czas tego przejazdu i jaka może wynikać z tego oferta dla pasażera. Wszyscy chcemy, aby była ona atrakcyjna i aby czas przejazdu pociągiem był atrakcyjny, względem innych środków transportu" - podkreślił prezes Kolei Śląskich.

Przyznał, że pojawiają się też inne społeczne inicjatywy uruchamiania kolejnych połączeń kolejowych, m.in. między woj. śląskim i opolskim. "Tych inicjatyw jest bardzo dużo i oczywiście trudno jest realizować wszystkie, bo na to potrzeba m.in. taboru. Już teraz myślimy bardzo intensywnie nad zakupem nowych pojazdów" - zadeklarował Drzewiecki.

"Tłumaczymy pasażerom: jeden czteroczłonowy pojazd kosztuje ok. 20 mln zł. Z biletów to się nie pokryje. Pamiętajmy, że to są inwestycje długofalowe, bardzo kosztowne – i chcemy je robić w sposób bardzo przemyślany. Wszystkich nie zrealizujemy; chcemy przeanalizować, gdzie będzie to najbardziej wygodne i gdzie może podróżować najwięcej pasażerów" - dodał.

Jak deklarował w ub. roku minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, trwające remonty na odcinku Jaworzno Szczakowa – Kraków, stanowiącym większą część fragmentu magistrali E30 między Katowicami, a Krakowem, powinny zakończyć się w 2020 r. Gdy w I poł. 2021 r. pociągi pojadą tam z prędkością do 160 km/h, najszybsze połączenie między stolicami woj. śląskiego i małopolskiego ma trwać ok. 50 minut.

Obecnie trwa również przetarg na odbudowę 49-kilometrowej linii Tarnowskie Góry – Zawiercie, biegnącej obok katowickiego lotniska (unijny projekt dotyczący linii 182 oszacowano na ponad 740 mln zł). Obok kompletnej odbudowy planowana jest jej elektryfikacja. Obecny termin otwarcia ofert w postępowaniu to 28 lutego.

 



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Śląskie
Kraków
lotnisko
  • maziizam – 17.02.2020

    Niech się na początku zastanowią uruchomić połączenie Gliwice-Knurów-Leszczyny-Rybnik-Radlin-Wodzisław-Ostrawa to na pewno byłoby połączenie, które dałoby potok pasażerów!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.