TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Krajowe nowości PKP Intercity w rozkładzie jazdy 2020/2021
InfoRail.pl - Opublikowano: 12.09.2019 12:35:54
Krajowe nowości PKP Intercity w rozkładzie jazdy 2020/2021

Po przybliżeniu oferty międzynarodowej PKP Intercity od nowego rozkładu jazdy warto jeszcze rzucić okiem na propozycje krajowe. Jest kilka ciekawostek.

Po przybliżeniu oferty międzynarodowej PKP Intercity od nowego rozkładu jazdy warto jeszcze rzucić okiem na propozycje krajowe. Jest kilka ciekawostek.

7 par pociągów do Lublina

Dużo łatwiejsze będą podróże do i z Lublina. Na tory wraca 7 par pociągów z Warszawy trasą podstawową przez Pilawę i Dęblin. Zwiększy się także liczba połączeń do Lublina z innych rejonów Polski. Do stolicy województwa lubelskiego będzie można dojechać bezpośrednio m.in. z Wrocławia, Katowic, Krakowa, Rzeszowa czy Kielc.

Według deklaracji Prezes PKP Intercity 2 pary pociągów na trasie Warszawa – Lublin pojadą przez Parczew.

Na E30 8 par pociągów

Wykorzystane zostaną także pierwsze efekty trwającej modernizacji linii E30. Dzięki temu możliwe będzie bezpośrednie skomunikowanie Śląska z Podkarpaciem poprzez zwiększenie liczby par pociągów między Katowicami a Krakowem z 1 do 8.

Do Poznania EIC Paderewski

PKP Intercity uruchomi też nowy pociąg EIC Paderewski, który połączy Warszawę z Poznaniem. Pasażerowie skorzystają z komfortowych wagonów oraz zyskają na czasie, ponieważ przejazd między stolicą a Poznaniem od grudnia zajmie już tylko 2 godziny i 41 minut.

Do Elbląga i na Pomorze  

Nowymi pociągami będą także TLK Nogat łączący Elbląg i Warszawę z czasem przejazdu około 3 godziny i 35 minut, EIC Banach relacji Przemyśl – Kraków – Warszawa – Gdynia, kursujący w soboty w stronę Pomorza, a w niedzielę w odwrotnej relacji, wracający na Podkarpacie. Podczas szczytów przewozowych pojedzie nowy skład TLK Słupia relacji Łódź – Warszawa – Kołobrzeg, który ułatwi dojazd na Pomorze Środkowe. Znacznie łatwiej będzie także dojechać do i z Krynicy-Zdroju. W nowym rozkładzie PKP Intercity uruchomi trzy codzienne połączenia zamiast obecnych dwóch par sezonowych.

Pociągi wracają do Żagania i Żar oraz Zgorzelca

Nowy rozkład jazdy ucieszy z pewnością mieszkańców Żagania i Żar, którzy po wielu latach będą mogli znowu podróżować koleją do Warszawy. Pociąg TLK Konopnicka relacji Zielona Góra – Warszawa przewiezie ich tam w czasie około 7 godzin i 15 minut. Także mieszkańcy Zgorzelca uzyskają dostęp do usług PKP Intercity. Przewoźnik wykorzysta efekty elektryfikacji linii 278 do Zgorzelca i skieruje tam pociąg IC Nałkowska z Warszawy.

Zakończenie prac modernizacyjnych prowadzonych przez zarządcę infrastruktury umożliwi zmianę tras części pociągów łączących Wrocław i Szczecin. W nowym rozkładzie jazdy pojadą przez Legnicę i Lubin, który tym samym znajdzie się w siatce połączeń PKP Intercity.

Pociąg IC Dąbrowska relacji Lublin – Warszawa – Wrocław, w efekcie modernizacji linii kolejowej 281, zostanie skierowany Krotoszyn i Milicz, który tym samym uzyska dostęp do usług PKP Intercity.

Do Pisza i Szczytna

Także Pisz i Szczytno znajdą się wśród obsługiwanych przez przewoźnika miast. Stanie się to w lipcu 2020 roku, gdy pociągi z Białegostoku do Olsztyna będą kursować trasą objazdową po zamknięciu linii przez Giżycko.

Dodatkowe postoje

Łącznie PKP Intercity wprowadzi dodatkowe postoje na 28 stacjach. Jeszcze w rozkładzie jazdy 2014/2015 pociągi PKP Intercity zatrzymywały się w 296 miastach i miejscowościach.

W każdym kolejnym rozkładzie ta liczba systematycznie rosła dochodząc do 382 obsługiwanych w tej chwili miast i miejscowości. W kolejnym rocznym rozkładzie jazdy na sezon 2019/2020, przekroczona zostanie liczba 400 miast i miejscowości, w których będą zatrzymywać się pociągi PKP Intercity.

Cykliczność i różnorodność oferty na popularnych trasach

Na najpopularniejszej trasie z Warszawy do Krakowa podróżni mogli wybierać spośród 25 połączeń – 5 par TLK, 6 par IC, 3 par EIC i 11 par EIP. Stolicę z Trójmiastem połączy 21 par pociągów, Warszawę i Poznań – 16, a Warszawę i Wrocław – 15. Na każdej z tych tras liczba połączeń jest porównywalna lub większa niż w rozkładzie jazdy na sezon 2018/2019.

PKP Intercity łączy Polskę. Systematycznie rozszerzamy zasięg naszych usług, zapewniając mieszkańcom coraz większej liczby miast i miejscowości podróż naszymi pociągami. Jednocześnie dbamy o to, żeby utrzymywać wysoką częstotliwość kursowania pociągów między największymi miastami. Składy z Warszawy do Krakowa, Trójmiasta i Łodzi będą kursowały średnio co około godzinę – zapewnia Marek Chraniuk, Prezes Zarządu PKP Intercity.

 



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
  • Przemysław Kossakowski – 12.09.2019

    Inforail jest super.Juz podają zarys rozkładu jazdy na "za dwa lata". Zmieńcie date

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.