Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koronawirus nie utrudnia realizacji projektu Rail Baltica

inforail
21.04.2020 14:15
0 Komentarzy

Pandemia Covid-19 nieutrudnia realizacji projektu budowy Rail Baltica, transeuropejskiego korytarzakolejowego łączącego Warszawę, Kowno, Rygę, Tallinn i Helsinki – poinformowałwe wtorek litewski resort transportu.

Przebieg prac omówili podczas telekonferencji ministrowieLitwy, Łotwy i Estonii.

„Pandemia Covid-19 nie utrudnia realizacji projektu. Pracetrwają we wszystkich trzech krajach bałtyckich” – czytamy w komunikacie litewskiegoministerstwa transportu.

Zaznacza się w nim, że obecnie trwają prace projektowania643 km nowej linii kolejowej – przyszłej całej drogi w Estonii i na Łotwie orazdwóch odcinków na Litwie od Kowna do granicy łotewskiej.

Ministerstwo poinformowało, że w ubiegły piątek szefowieodpowiednich resortów trzech krajów bałtyckich podczas telekonferencji omówilirealizację projektu i wyrazili przekonanie, że „przyczyni się on doprzyśpieszenia gospodarczego w regionie Morza Bałtyckiego po zapaści w wynikupandemii koronawirusa”.

Litewski minister Jarosław Narkiewicz, którego cytujekomunikat, wskazał, że obecnie „Litwa intensywnie wykonuje roboty (…) i jestgotowa na zrealizowanie projektu Rail Baltica do 2026 roku”.

Minister poinformował też, że „realizująca projekt postronie litewskiej instytucja Litewska Infrastruktura Kolejowa (Lieuvosgeleżinkeliu infrastruktura) rozpoczęła konsultacje rynkowe w sprawie przetarguna wykonanie prac budowlanych na sumę 470 mln euro, który ma być wkrótceogłoszony”. Minister zachęcił przedsiębiorstwa litewskie, łotewskie, estońskiei z innych krajów do udziału w przetargu i „skorzystania z możliwości”.

Podczas telekonferencji ministrowie trzech państw bałtyckichpodkreślili raz jeszcze, że zakończenie budowy linii kolejowej w terminiewymaga odpowiedniego finansowania Unii Europejskiej; wskazali na potrzebęwspólnych wysiłków w negocjacjach nad pozyskaniem długoterminowego unijnego wsparciafinansowego.

Rail Baltica to część transeuropejskiego korytarza, który wprzyszłości połączy Niemcy, Polskę, Litwę, Łotwę, Estonię i Finlandię. Zakładasię, że pociągi na trasie będą jeździć z prędkością 160 km/h. (PAP)


Komentarze