Koronawirus nie utrudnia realizacji projektu Rail Baltica
Pandemia Covid-19 nieutrudnia realizacji projektu budowy Rail Baltica, transeuropejskiego korytarzakolejowego łączącego Warszawę, Kowno, Rygę, Tallinn i Helsinki – poinformowałwe wtorek litewski resort transportu.
Przebieg prac omówili podczas telekonferencji ministrowieLitwy, Łotwy i Estonii.
„Pandemia Covid-19 nie utrudnia realizacji projektu. Pracetrwają we wszystkich trzech krajach bałtyckich” – czytamy w komunikacie litewskiegoministerstwa transportu.
Zaznacza się w nim, że obecnie trwają prace projektowania643 km nowej linii kolejowej – przyszłej całej drogi w Estonii i na Łotwie orazdwóch odcinków na Litwie od Kowna do granicy łotewskiej.
Ministerstwo poinformowało, że w ubiegły piątek szefowieodpowiednich resortów trzech krajów bałtyckich podczas telekonferencji omówilirealizację projektu i wyrazili przekonanie, że „przyczyni się on doprzyśpieszenia gospodarczego w regionie Morza Bałtyckiego po zapaści w wynikupandemii koronawirusa”.
Litewski minister Jarosław Narkiewicz, którego cytujekomunikat, wskazał, że obecnie „Litwa intensywnie wykonuje roboty (…) i jestgotowa na zrealizowanie projektu Rail Baltica do 2026 roku”.
Minister poinformował też, że „realizująca projekt postronie litewskiej instytucja Litewska Infrastruktura Kolejowa (Lieuvosgeleżinkeliu infrastruktura) rozpoczęła konsultacje rynkowe w sprawie przetarguna wykonanie prac budowlanych na sumę 470 mln euro, który ma być wkrótceogłoszony”. Minister zachęcił przedsiębiorstwa litewskie, łotewskie, estońskiei z innych krajów do udziału w przetargu i „skorzystania z możliwości”.
Podczas telekonferencji ministrowie trzech państw bałtyckichpodkreślili raz jeszcze, że zakończenie budowy linii kolejowej w terminiewymaga odpowiedniego finansowania Unii Europejskiej; wskazali na potrzebęwspólnych wysiłków w negocjacjach nad pozyskaniem długoterminowego unijnego wsparciafinansowego.
Rail Baltica to część transeuropejskiego korytarza, który wprzyszłości połączy Niemcy, Polskę, Litwę, Łotwę, Estonię i Finlandię. Zakładasię, że pociągi na trasie będą jeździć z prędkością 160 km/h. (PAP)
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze