Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Konstantynów Łódzki protestuje przeciwko planom budowy KDP

inforail
19.02.2020 12:45
0 Komentarzy

Do 9 marca będzietrwać w Konstantynowie Łódzkim zbieranie podpisów pod petycją dotyczącąsprzeciwu wobec propozycji przebiegu trasy Kolei Dużych Prędkości w mieście.Władze zwracają uwagę, że tory podzielą miasto, a trasa wchodzi w kolizję zbudowaną drogą S14.

Linia Kolei Dużych Prędkości ma łączyć Poznań/Wrocław i Łódźz Centralnym Portem Komunikacyjnym oraz Warszawą.

Zbiórkę podpisów pod petycją skierowaną do wiceministrainfrastruktury i pełnomocnika rządu ds. Centralnego Portu KomunikacyjnegoMarcina Horały zainicjowali burmistrz Konstantynowa Łódzkiego Robert Jakubowskii przewodnicząca lokalnego samorządu Jadwiga Czekajewska. Ich zdaniemproponowany wariant przebiegu KDP przez miasto niesie ze sobą „ogromne szkody”.

W petycji, której treść opublikowano na stroniekonstantynowskiego magistratu, jej autorzy zwracają m.in. uwagę, że planowanykorytarz biegnie przez zabudowane domami osiedla i tereny przeznaczone dozabudowy jednorodzinnej. Jego realizacja spowoduje konieczność przesiedleniasię lokalnej społeczności. Przyczyni się również do utraty wartości przyległychdziałek. Podkreślają również, że proponowana trasa wchodzi w kolizję z budowanąwłaśnie drogą S14. Dlatego wnoszą o przywrócenie poprzedniego projektu przebieguKDP w województwie łódzkim.

Tzw. południowy wariant przebiegu linii wykorzystujeistniejący korytarz, który biegnie m.in. przez stacje Lublinek w pobliżu portulotniczego.

Jakubowski przyznaje, iż jest zaskoczony obecnymi planamiprzebiegu trasy Kolei Dużych Prędkości przez Konstantynów Łódzki.”Przedstawione 29 stycznia 2020 roku Strategiczne Studium LokalizacyjneInwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego zostało przygotowane bezkonsultacji z lokalnym samorządem i mieszkańcami miasta. Urząd Miejski wKonstantynowie Łódzkim nie był informowany i nie uczestniczył w żadnych pracachnad dokumentem” – napisano w petycji.

Burmistrz przygotował projekt uchwały wyrażającej sprzeciwdla przebiegu linii przez Konstantynów. Radni mają się nim zająć podczas sesji,która zaplanowana jest na 27 lutego.

Centralny Port Komunikacyjny – według rządu – ma byćnajważniejszą polską inwestycją infrastrukturalną – węzłem przesiadkowym, któryzintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy. CPK ma powstać 37 km na zachódod Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. ha; w pierwszym etapie będzie mógłobsługiwać 45 mln pasażerów rocznie, a docelowo ok. 100 mln. Zgodnie zzapowiedziami, sam port powinien być zbudowany do końca 2027 r.

Spółka CPK planuje lotnisko na terenie gmin Baranów, Teresini Wiskitki – między Warszawą i Łodzią. To obszar w większości rolniczy, w dużymstopniu niezabudowany.


Komentarze