TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Konieczek: Słowa opóźnienie nie ma w naszym słowniku
InfoRail.pl - Opublikowano: 13.07.2018 11:27:18 3 komentarze
Konieczek: Słowa opóźnienie nie ma w naszym słowniku

Jeśli PKP CARGO wybierze lokomotywy Newagu może liczyć na terminowe dostawy. Jak pisaliśmy na łamach InfoRail.pl obie spółki podpisały list intencyjny, dotyczący trzech elektrowozów.

Jeśli PKP CARGO wybierze lokomotywy Newagu może liczyć na terminowe dostawy. Jak pisaliśmy na łamach InfoRail.pl obie spółki podpisały list intencyjny, dotyczący trzech elektrowozów.

Słowa "opóźnienie" nie ma już w słowniku Newagu – mówił na prezentacji Dragona 2 Zbigniew Konieczek, szef nowosądeckiej firmy. Tym samym zapewnił, że w przypadku wyboru takich lokomotyw zostaną one dostarczone w terminie, czyli najpewniej do końca tego roku.

Patrząc na realizowane ostatnio przez Newag kontrakty widzimy tu raczej przyśpieszenie, o opóźnieniach rzeczywiście nie ma mowy. Na łamach InfoRail.pl pisaliśmy już o ekspresowo realizowanym zamówieniu na Impulsy dla województwa zachodniopomorskiego. Na szybsze dostawy liczy też świętokrzyskie, a na dobrej drodze jest proces realizacji zamówienia dla ŁKA. I, jak zapewnił wiceprezes Newagu Józef Michalik, wrześniowy termin dostawy pierwszego składu jest nadal aktualny.

Zbigniew Konieczek apelował również do Instytutu Kolejnictwa o szybkie zakończenie badań przy Dragonie 2, tak, aby do pracy mógł przystąpić UTK. Szef Newagu zapewniał, że w tym roku uda się zakończyć prace przy homologowaniu nowego elektrowozu. Ta lokomotywa to nie jest żadna abstrakcja. Jest na torach Instytutu Kolejnictwa. Jeździ – dodał Konieczek.

Przypomnijmy, że 10 takich lokomotyw ma zostać zbudowanych do końca tego roku. Mają być dostępne "od ręki". Będą czekać na nabywców, Newag nie wyklucza też leasingu, choć Józef Michalik nie ukrywa, że korzystniejsza dla producenta byłaby sprzedaż lokomotyw. Jak będzie? Zobaczymy. Nieoficjalnie mówi się o sporym zainteresowaniu Dragonami 2, nie tylko ze strony PKP CARGO, ale też innych przewoźników.

Jak powiedział nam Józef Michalik Dragon 2 to lokomotywa przeznaczona do prowadzenia pociągów towarowych. Stąd też potencjalnych nabywców należy szukać właśnie wśród przewoźników wykonujących takie przewozy.

Przypomnijmy, że czteroosiowe lokomotywy z Newagu – Griffiny – zostaną dostarczone do PKP Intercity. Na rynku zatem drgnęło, a na torach niebawem pojawią się nowe maszyny.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Newag
PKP CARGO
lokomotywa
Dragon 2
  • Adam Kopacz – 13.07.2018

    A co z trwającym ponad półtora roku opóźnieniem w dostawach włoskich Impulsów?

  • sphinx – 13.07.2018

    @Adam KopaczWszystkie Impulsy dla Włochów są od roku skończone i czekają na zakończenie procesu homologacji. Wszystkie testy zostały już zakończone, zostało wydanie tamtejszego dopuszczenia do ruchu.

  • Combino – 16.07.2018

    Widocznie słownik redagowanopo dostawach szerszeni ;)

  • mechanik – 17.07.2018

    Widzisz combino, jest jeden problem - oni swoje zamówienie wykonali :) Wątpię też, aby ci rzeczywiście ulżyło po wpisie :)

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.