TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Konieczek: 86% rynku ezt-ów dla NEWAG-u, koniec wojny cenowej
InfoRail.pl - Opublikowano: 17.04.2018 11:59:09 2 komentarze
Konieczek: 86% rynku ezt-ów dla NEWAG-u, koniec wojny cenowej

Mimo trudnego okresu, wygrane przez Grupę Newag postępowania przetargowe w 2016 roku, pozwoliły na udział e rynku dostaw nowych pojazdów elektrycznych w 2017 roku na poziomie 86% - stwierdził Zbigniew Konieczek, szef Newagu.

Mimo trudnego okresu, wygrane przez Grupę Newag postępowania przetargowe w 2016 roku, pozwoliły na udział e rynku dostaw nowych pojazdów elektrycznych w 2017 roku na poziomie 86% - stwierdził Zbigniew Konieczek, szef Newagu.

Jak podał przełożyło się to na wzrost przychodów ze sprzedaży o 230,8 mln zł oraz wzrost EBITDA o 63% do poziomu 79,4 mln zł w stosunku do roku poprzedniego. Ponadto Spółka zdominowała rynek postępowań na dostawę nowych lokomotyw elektrycznych. Przypomnijmy, że oferta Newagu została wybrana przez PKP Intercity w postępowaniu na 20 elektrowozów.

W tym miejscu mogę pokusić się o małe podsumowanie dotyczące warunków cenowych oferowanych przez uczestników przetargów – powiedział Konieczek. W mojej ocenie rynek zaczął urealniać ceny w stosunku do rzeczywistych kosztów produkcji, co napawa pewnym optymizmem i pozwala mieć nadzieję, że okres szkodliwej dla wszystkich uczestników rynku wojny cenowej dobiega końca – stwierdził szef Newagu.

Rok 2017 podobnie jak poprzedni, dla branży kolejowej był trudnym okresem, w kto rym brakło zdecydowanego wzrostu liczby ogłoszonych postępowań o udzielenie zamówienia publicznego – stwierdził Zbigniew Konieczek. Wyraźne opóźnienie rozstrzygnięcia przez CUPT konkursów na dofinansowanie projektów ze środków Unii Europejskiej spowodowało niższą niż wcześniej spodziewaną ilość ogłoszonych postępowań. W 2017 roku zostało ogłoszonych zaledwie 7 postępowań na dostawy fabrycznie nowych pojazdów (w tym 4 na dostawę elektrycznych zespołów trakcyjnych, oraz jedno na dostawę spalinowych pojazdów, jedno na dostawę lokomotywy elektrycznych oraz jedno na dostawę pojazdów metra). Z uwagi na ograniczenia związane z udzieleniem pomocy publicznej, spółka Przewozy Regionalne (działająca obecnie pod marką POLREGIO), nie rozpoczęła realizacji zapowiadanego planu inwestycyjnego obejmującego zamówienie nowych pojazdów – przypomniał szef Newagu.

W 2017 roku Spo łka zawarła umowę z Łódzką Koleją Aglomeracyjną na dostawę czternastu pojazdów elektrycznych IMPULS II. Będzie to druga wersja flagowego i niezawodnego produktu jakim jest IMPULS.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Newag
ezt
lokomotywa
  • Edi666 – 17.04.2018

    Stadler twierdzi, że to on ma 86% rynku.Tylko liczy przetarg dla Kolei Mazowieckich.

  • DarekP – 22.04.2018

    Newag trafił w dobry dla siebie okres, z utrzymaniem tego trendu może być kłopot, szczególnie, że odpuszczają sobie przetargi, jak ten w Lubelskiem.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.