TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Koniec ferii, początek dalszych prac na trasie do Zakopanego
InfoRail.pl - Opublikowano: 22.02.2020 12:15:23
Koniec ferii, początek dalszych prac na trasie do Zakopanego

Pasażerowie skorzystali z niemal 3,5 tys. pociągów, kursujących od grudnia do lutego pod Tatry do Zakopanego. Dzięki inwestycjom realizowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe na trasie są już nie tylko nowe tory, ale i wygodniejsze, nowe oraz przebudowane przystanki.

Pasażerowie skorzystali z niemal 3,5 tys. pociągów, kursujących od grudnia do lutego pod Tatry do Zakopanego. Dzięki inwestycjom realizowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe na trasie są już nie tylko nowe tory, ale i wygodniejsze, nowe oraz przebudowane przystanki.

24 lutego 2020 roku budowlańcy wracają do prac na torach kolejowej "zakopianki". Inwestycja współfinansowana jest z POIiŚ.

Od 21 grudnia do 20 lutego z kolejowej trasy do zimowej stolicy Polski skorzystali pasażerowie niemal 3,5 tys. pociągów. W tym czasie na linii były roboty okołotorowe oraz związane z dokumentacją. Na linii Chabówka – Zakopane wykonawcy muszą tak prowadzić prace, by umożliwić kursowanie pociągów w czasie największego zainteresowania podróżami pod Tatry – na święta, wakacje, ferie zimowe.

Zmiany w podróżach do Zakopanego

Od poniedziałku pociągi dalekobieżne i regionalne dojeżdżać będą do stacji w Chabówce. Tam dla podróżnych przygotowane będą autobusy komunikacji zastępczej, która będzie obsługiwać trasy Chabówka – Szaflary oraz Chabówka – Zakopane. Na odcinku Szaflary – Zakopane kursować będą pociągi Podhalańskiej Kolei Aglomeracyjnej.

Kontynuacja prac na "zakopiance"

Na tory pomiędzy Chabówką a Szaflarami wracają ekipy budowlane. Do końca czerwca wymienią szyny na odcinku Sieniawa – Nowy Targ. Dzięki robotom, podróżni w Nowym Targu będą mogli korzystać z nowego, wygodniejszego peronu. Od 24 lutego na trasie montowana będzie nowa sieć trakcyjna oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Remontowane są przejazdy kolejowo-drogowe, mosty i wiadukty kolejowe.

Na modernizację kolejowej "zakopianki", w ramach projektu "Prace na liniach do Zakopanego nr 97, 98 ,99, na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka Zakopane", PLK przeznaczają przeszło 1,1 mld zł netto. Roboty budowlane pomiędzy Skawiną a Suchą Beskidzką już się zakończyły. W grudniu PLK podpisały umowę na realizację ostatniego odcinka, pomiędzy Suchą Beskidzką a Chabówką. Obecnie trwa faza projektowa inwestycji, a roboty budowlane ruszą w drugiej połowie roku. Zakończenie wszystkich prac planowane jest do 2023 r.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Zakopane
PKP PLK
remont
Małopolska