Kongres Rozwoju Kolei: Dywizja autobusowa w PKP jako alternatywa dla PKS-ów
Uczestnicy jednego zpanelów podczas I Kongresu Rozwoju Kolei doszli do wniosku, że pewnąalternatywą dla upadających PKS-ów mogłaby być dywizja autobusowa w PKP.
Pomysł wcale nie jest taki zły. Jako przykład podanoDeutsche Bahn, które mają swoje autobusy. Od kilku lat jeden z nich kursuje zWarszawy do Berlina. „Kolejowe” autobusy mogłyby dowozić pasażerów do pociągów.Tylko w takim układzie będą miały sens w strukturach kolei. Na razie inicjatywętę należy traktować jako dość luźną, ale wartą rozważenia. Coraz częściejsłyszymy o kolejnych PKS-ach, które wycofują się z rynku. Żeby było ciekawiej wśródnich są także te, przejęte jakiś czas temu przez Arrivę, a więc spółkę należącądo Deutsche Bahn.
Co więcej, podczas Kongresu wskazano, że PKP Intercity podejmuje już współpracę z PKS-ami. Ostatnio przewoźnik nawiązał ją z wrocławskim PKS-Polbus. Na wspólnym bilecie pasażerowie mogą dojechać do Karpacza.
Pomysł uruchomienia autobusów rozważano na Mazowszu. Miałybyje obsługiwać Koleje Mazowieckie. Na razie na planach skończyło się. Pewnymjest, że trzeba podjąć jakieś kroki w tym kierunku, inaczej pasażerowieprzesiądą się do samochodów. A to nie o to chodzi.
Podczas Kongresu Rozwoju Kolei premier Morawiecki zapowiedziałzapewnienie komunikacji tam, gdzie znikają właśnie PKS-y. Czy PKP dostaną „zlecenie”,aby zająć się tym problemem? W tej chwili za wcześnie jest na jakiekolwiekszczegóły.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze