TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Komplet zmodernizowanych EN57AL w Kolejach Mazowieckich, czas na nowe
InfoRail.pl - Opublikowano: 31.05.2017 15:14:16 5 komentarzy
Komplet zmodernizowanych EN57AL w Kolejach Mazowieckich, czas na nowe (foto: KM)

W środę, 31 maja 2017 r., w ZNTK "Mińsk Mazowiecki" S.A. został przekazany Kolejom Mazowieckim ostatni ze zmodernizowanych w ramach umowy ezt EN57AL.

W środę, 31 maja 2017 r., w ZNTK "Mińsk Mazowiecki" S.A. został przekazany Kolejom Mazowieckim ostatni ze zmodernizowanych w ramach umowy ezt EN57AL.

Naprawy 39 pojazdów w poziomie utrzymania P5 z modernizacją elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 zostały zrealizowane w latach 2016 – 2017. Umowa pomiędzy stronami została zawarta 17 grudnia 2015 r., a jej pełna realizacja została zaplanowana na 31 maja 2017 r. Wykonawca zobowiązał się do wykonania obligatoryjnych prac przy taborze podczas naprawy w poziomie utrzymania P5, wynikających z dokumentacji systemu utrzymania, oraz do wykonania gruntownej modernizacji tych pojazdów. Wszystkie 39 pojazdów zostało zmodernizowanych zgodnie z obowiązującymi normami w zakresie między innymi komfortu jazdy, poziomu hałasu wewnątrz i na zewnątrz pojazdów czy bezpieczeństwa. Każdy z pojazdów posiada 160 wygodnych miejsc siedzących. Zostały wyposażone w nowoczesne przetwornice statyczne, agregaty sprężarkowe i wyłączniki szybkie.

W ezt zastosowano układ rozruchu i hamowania dynamicznego z rekuperacją energii, co ma duże znaczenie dla KM w kontekście konieczności oszczędzania energii trakcyjnej. Pojazdy wyposażono w nowe silniki asynchroniczne, pozwalające między innymi na osiąganie prędkości maksymalnej 120 km/h z pełnym obciążeniem. Zmodernizowano wózki, zamontowano system drzwi odskokowo-przesuwnych oraz system informacji pasażerskiej. Wnętrze każdego wagonu ma rozlokowane kamery, tak aby nie było martwych pól. Zainstalowano także nowoczesny system klimatyzacji z funkcją ogrzewania przedziałów pasażerskich, kabiny WC - także w wersji dla niepełnosprawnych - urządzenia do wsiadania dla osób na wózkach inwalidzkich, czy też stoliki i stojaki na rowery. Pojazdy zostały wyposażone w urządzenia do udostępniania bezprzewodowego połączenia internetowego (WiFi), gniazdka zasilania sieciowego (230V) oraz system zliczania pasażerów.

Wartość kontraktu wyniosła 214 110 000,00 zł netto, a kwota brutto to 263 355 300,00 zł. Umowa została zrealizowana w zaplanowanym terminie. Ostatni z pojazdów, tj. ezt EN57 o numerze 1902 był ostatnim z 39, który przeszedł w ZNTK "Mińsk Mazowiecki" S.A. naprawę w poziomie utrzymania P5 wraz z modernizacją.

Jesteśmy zadowoleni ze współpracy z ZNTK "Mińsk Mazowiecki" S.A. i PESA Bydgoszcz SA przy realizacji kontraktu. Dziękujemy kierownictwu obu firm i załogom. Naprawy taboru wraz z oczekiwanym zakresem ich modernizacji zostały wykonane w sposób profesjonalny, na wysokim poziomie jakościowym. Pojazdy będą mogły być wykorzystywane jeszcze przez przynajmniej 15 lat. Elektryczne zespoły trakcyjne po naprawach ZNTK zostały skierowane do obsługi przewozów w obrębie Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru w Tłuszczu do realizacji rozkładu jazdy pociągów przede wszystkim w relacji Warszawa Wileńska – Małkinia – powiedział Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich. Od tej chwili Koleje Mazowieckie dysponują taborem nowym bądź po modernizacjach i tym samym zostały zrealizowane wszystkie plany wynikające z polityki taborowej przewoźnika do 2017 r. Przed nami kolejne zamierzenia, m.in. nabycie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych w latach 2018-2022 – dodał Sulima.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Mazowieckie
ZNTK Mińsk Mazowiecki
EN57AL
modernizacja
  • Tyfik – 31.05.2017

    Chwila, a w ramach jakiej umowy miał być odbudowany spalony EN57?

  • gutek – 31.05.2017

    teraz czekamy na skrócenie czasu jazdy na linii Wołomińskiej

  • Tmb – 01.06.2017

    trzeba odnotować umowa terminowa.

  • Damian – 01.06.2017

    Jak zwykle ktoś w imię rzekomej większości miejsc siedzących umieścił nie które fotele po między oknami i to już jest powód dyskomfortu podróży nawet i krótkiej, nawiew wieje z góry wprost na podróżnych zamiast pod kontem roznosić się na ściany które odbijają bezpośredni strumień nawiewu. i generalnie ze starego zrobili nowe a stary EN ma chociaż fotele po dwa na przeciw siebie .

  • łowicky – 01.06.2017

    No i git

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!