TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Komisja Europejska zatwierdziła dofinasowanie modernizacji linii lubelskiej
InfoRail.pl - Opublikowano: 16.03.2017 12:12:22 1 komentarz
Komisja Europejska zatwierdziła dofinasowanie modernizacji linii lubelskiej (źródło: Wikipedia/Mateusz Włodarczyk)

Komisja Europejska wydała decyzję zatwierdzającą dofinansowanie unijne dla modernizacji linii kolejowej nr 7 na odcinku Warszawa Wschodnia – Otwock – poinformowało Ministerstwo Rozwoju. To już 38 decyzja Komisji Europejskiej dla dużej inwestycji z Polski.

Ministerstwo Rozwoju przypomina, że prace na odcinku Warszawa Wschodnia - Otwock to część ogromnej inwestycji kolejowej, w wyniku której zmodernizowane zostaną tory na linii Warszawa – Lublin. PKP PLK zmodernizuje i przebuduje 24 km linii kolejowej oraz obiektów inżynieryjnych - mostów, wiaduktów, przepustów i tuneli drogowych. W ramach przebudowy powstanie również trzeci tor oraz kilkanaście podziemnych przejść dla pieszych. Po przeprowadzonych pracach na odcinku Warszawa Wschodnia Osobowa – Otwock pociągi osobowe na odcinku Warszawa Wawer – Otwock pojadą z prędkością 160 km/h. Całkowity koszt inwestycji to 694 mln zł. Dofinansowanie UE wyniesie blisko 400 mln zł.

W lutym Komisja Europejska zgodziła się na finansowanie odcinka Otwock – Lublin. To największa inwestycja w Programie Infrastruktura i Środowisko. Jej koszt to niemal 4,7 mld zł. Dofinansowanie z funduszy europejskich wyniesie 3,2 mld zł.

Komisja Europejska wydała już 38 decyzji dotyczących dużych inwestycji z Polski. Obowiązkową ocenę dużych inwestycji, które otrzymują dofinansowanie z UE, przewiduje prawo unijne. – W tym obszarze jesteśmy absolutnym liderem. Poza Polską, w ubiegłym roku żaden kraj członkowski nie wykonał swoich planów. My zrobiliśmy to z nadwyżką. Do końca 2016 r. do oceny Komisji przesłaliśmy 42 duże inwestycje – poinformował wiceminister rozwoju Jerzy Kwieciński.



Sprawdź też:
Ministerstwo Rozwoju
Komisja Europejska
Otwock
Warszawa
Lublin
modernizacja
  • tomek – 16.03.2017

    Bardzo dobrze, że modernizują tą linię, ale dlaczego oprócz trzeciego toru nie dobudują też czwartego toru?

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.